Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi on taas yllättänyt autoilijat (pk-seutu)

Vierailija
03.01.2016 |

Yhden ajomatkan aikana näin kaksi sivukaiteen taakse päätynyttä (miten sinne edes pääsee/päätyy, toivottavasti en saa koskaan itse tietää), joista toinen oli rusinana kuin aurinkoa rakastava senorita, toinen eräässä toisessa paikassa hieman vähemmän. Tämän lisäksi näin yhden kyljellään tienvarressa metsässä makaamassa ja toisaalla toisen kaidetta voimallisesti halailleen jota juuri nostettiin hinauspalvelun kyytiin.

On meillä talvia ollut aina, että sinänsä ei pitäisi tulla uutisena että talvella on liukasta ja että se olisi hyvä huomioida jokaisella ajolla.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä ajoin juuri Tampereen lähellä olevaan maasutupitäjään ja näin kolme autoa rutussa. Ou nou.

Vierailija
2/14 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pari vuotta Helsingissä asuneena täytyy todeta ettei täällä osata oikeasti ajaa ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kuitenkin ajaa kolari kuin ajaa niin kuin ämmät. Vakuutus maksaa auton, mutta häpeää ei maksa mikään. T: tosimiesautoilija.

Vierailija
4/14 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kun liikutaan niin vahinkoja sattuu.

Vierailija
5/14 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis en minä kohdistanut tätä pelkästään pk-seutulaisten asiaksi, vaan minne tahansa missä talvikelit vallitsevat. Itse nyt vaan satun asumaan täällä ja täältä nämä havainnot.

aloittaja

Vierailija
6/14 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nää kolarit on Limingassa ja missä se bussiki joutui ajaa ojaan??? :D

Vierailija
7/14 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden ajomatkan aikana näin kaksi sivukaiteen taakse päätynyttä (miten sinne edes pääsee/päätyy, toivottavasti en saa koskaan itse tietää), joista toinen oli rusinana kuin aurinkoa rakastava senorita, toinen eräässä toisessa paikassa hieman vähemmän. Tämän lisäksi näin yhden kyljellään tienvarressa metsässä makaamassa ja toisaalla toisen kaidetta voimallisesti halailleen jota juuri nostettiin hinauspalvelun kyytiin.

On meillä talvia ollut aina, että sinänsä ei pitäisi tulla uutisena että talvella on liukasta ja että se olisi hyvä huomioida jokaisella ajolla.

Joo ja sä yllätit tällä avauksella. Wuhuu. Missään ei talvi yllätä ketään, joskus vaan auto lähtee lapasesta. Ainoa asia mikä tässäkin yllättää on se, että joku vieläkin viitsii kirjoittaa jonkun ojaanajon perusteella talven yllättäneen.

Vierailija
8/14 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi kuitenkin ajaa kolari kuin ajaa niin kuin ämmät. Vakuutus maksaa auton, mutta häpeää ei maksa mikään. T: tosimiesautoilija.

Minun ämmätyylilläni säilyy silti todennäköisemmin hengissä, sinun kyydissäsi se on enää vain korkeampien voimien käsissä, ja kun me kaikkihan tiedämme että ne ovat vähän sellaisia höpöhöpöjuttuja kuitenkin, niin vakuudet säilymisestä voi olla vähän niin ja näin...

aloittaja

Vierailija
9/14 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän siitä ollutkaan kun ehkä vasta viikko sitten juttua lehdessä.

"Varokaa, talvi kohta yllättää etelän!"

Ja silti se yllätti. On se ovela tuo talvi.

Vierailija
10/14 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automäärään suhteutettuna pk-seudulla tapahtuu aika vähän kolareita ja muita onnettomuuksia.

Vierailija
11/14 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut ollut helsinkiläinen nyt kolme talvea ja aina minua ihmetyttää se, että täällä ei tosiaankaan vaihdeta talvirenkaita ajoissa. Liukkaita ja pientä lumisadetta jos luvataan niin kukaan ei hetkahda mihinkään. Sitten kun viimein koittaa se aamu että on jumalaton lumipyry ja kunnolla liukasta niin eiköhän toimiston puhelin ala pirraamaan kun ihmiset ilmoittaa myöhästyvänsä koska eivät uskalla lähtä ajamaan kesärenkailla.

Vierailija
12/14 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli audeja, arvatenkin

Vierailija
13/14 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä maakunnasta kyselen, että onko ojaanajojen syynä hurja määrä lunta vai liukas talvikeli? Huomenna pitäisi ajella sielläpäin niin tietää sitten, että laitanko autoon ketjut vai auran.

Vierailija
14/14 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä maakunnasta kyselen, että onko ojaanajojen syynä hurja määrä lunta vai liukas talvikeli? Huomenna pitäisi ajella sielläpäin niin tietää sitten, että laitanko autoon ketjut vai auran.

No eiköhän se kuule suurimmassa osassa ole ihan se liian kova vauhti tai muuten varomaton tapa ajaa ja kenties joku puhelimen näprääminen. Vauhdit kelin mukaan, koska on liukasta paikoitellen.

aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi