Näyttää aika urpolta, kun suomalaiset lähtevät etelään niin on vyölaukut ja lippikset vedetty niin syvälle päähän kuin voi.
En ymmärrä mikä saa ihmisen pukeutumaana noin. Toki onhan se kätevä :D
Kommentit (29)
mun mielestä vyölaukku päässä ei hirveen kätevältä kyl kuulosta.. emt
Vierailija kirjoitti:
:'D nyt en saa tuota mielikuvaa pois! Ai kamala, vedetty syvälle päähän...
Kaikki rikolliset haukkuu vyölaukkua. Vyölaukusta paidan alla tai jopa housuissa on paljon vaikempi varastaa kuin perstaskussa olevaa lompakkoa. Vyölaukut pitäisi lailla kieltää kaikilta turisteilta.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan Etelän matkoille aina vyölaukun kaulaan roikkumaan ja tennissukat korviin.
Ainahan voi huolehtia omasta lookistaan ja pitää se niin kuosissa kuin haluaa. Voi myös antaa toisten huolehtia omasta pukeutumisestaan.
No jos yks peräkylän jorma kävelee kanarialla vyölaukku lanteilla vastaan, niin heti leimataan kaikki jormat ja pirkot...ei oo reiluu...
ole hyvä vaan :) "ois muuten ollu hyvä reissu, mutku ei oikeen nähny mitään" ahahahhhaaa
Terveisiä etelästä. Suomalaisten pukeutumisesta en osaa sanoa kun ei ole varaan kävellyt mutta turistien oloisilla geneerisesti näkyy vyölaukkuja paljon. Paikallisista monilla taas näyttää olevan tapana käyttää liian lyhyttä tpaitaa niin että se housujen/hameen resorin päälle tuleva vatsamakkara vilkkuu (ei aina edes vilkuttaa vaan näkyy kauas, ja en puhu nyt tarkoituksellisesti napapaidoista). Myös sukkia ja sandaaleja näkyy paljon paikallisilla. Joten unohdetaanpa nämä väsyneet stereotypiat, jokapuolella on ihmisiä joita ei kiinnosta panostaa pukeutumiseen ja miksi kaikkia pitäisikään?
Millä vuosikymmenellä oikein matkustat? Noi valituksen aiheet kuulostaa ihan joltain kasari-ysärimeiningiltä.
Vyölaukkuja olen nähnyt eniten amerikkalaisilla turisteilla. Itse suosin kaulapussia, johon saa passin ja rahat ja jota voi käyttää turvallisesti paidan alla. Taskuun laitan vain pieniä summia, joilla voi ostaa vaikka juomapullon jostain kioskista. Kuumassa on pakko pitää päähinettä, koska helteessä saan helposti sairaskohtauksen. Minulla on jonkinlainen lierihattu yleensä, mutta en näe syytä, miksei tavallinen lippis olisi yhtä hyvä. Suojaa auringonpistokselta ja varjostaa silmiä. Sandaalit ovat mukavat kävelykengät, mutta varsinkin kuumassa ilmastossa sukat ovat välttämättömät. Kun jalat hikoavat, kengät alkavat hiertää, jos ei ole sukkia. Ap ei varmaan ole koskaan matkustanut oikeasti mihinkään.
Mäkin ennen ajattelin noin.
Nykyään ajattelin, että niin ootte suomalaisia ihania OMANLAISIA urpoja. Mun mielestä se on vaan turvallista kulkea, kun näkee vyölaukun ja sukat sandaaleissa maailmalla.
Etelässä ollaan mutta meillä ei ole kumpaakaan. Tosin täällä näkee noita paljon kaikenmaalaisilla joten ei edes pistäisi silmään. 34 lämmintä muuten;)
Ap ei ole Lenita Airiston kanssa vielä päässyt siihen ikään ja kypsyyteen, ettei toisten pukeutuminen hetkauta.
Ei mun mielestä suomalaiset pukeudu ulkomailla noin enää nykyään. Ehkä 10-15v sitten. Mutta kyllä suomalaiset erottaa yleensä muista turisteista pukeutumisen perusteella(tosin myös käytöksen). Ns. junttityyli on päivittynyt tälle vuosituhannelle. 😉 Jokaisella maalla/kansalla on kyllä se oma junttityylinsä, joten suomalaiset eivät ole ainoita.
Noin minäkin ennen ajattelin, mutta sitten kasvatin itsetunnon! Kappas, ei häiritse muiden pukeutuminen enää mitenkään. Ihana että suomalaisia näkyy ulkomailla ollessa, kiva tavata "omiaan" olivat he sitten millaisissa vaatteissa tahansa:)
Kun äitini tuli ekalta Kanarian reissultaan niin sillä oli tullessaan valkoinen lippis päässään jossa oli suomen lipun kuva.
Missä kävit?