Minulla oli paska mies, eipä ole enää.
Mulla oli mies, joka käytti kaiken aikansa pleikkarin pelaamiseen. Kymmenenkin tuntia vuorokaudessa pelasi, välillä kävi tupakalla ja pelasi lisää. Sitten lähti kavereilleen notkumaan. Minä hoidin lapset ja kodin yksin, vaikka molemmat käytiin töissä. Mies oli myös aikamoinen äkäpussi ja pari kertaa oli väkivaltaakin.
Seksiä ei ollut välillä vuosiin, mies ei halunnut. Siinä samalla sitten oltiin kokonaan ilman kosketustakin. Ei puhuttu mistään muusta kuin ruuasta ja säästä. Kymmenen vuotta kärsin joka päivä parisuhteessani ja kaksi kertaa olin tosissani avioeron kanssa. Ainoa syy olla yhdessä oli lapset ja eroamisen hankaluus, muutot ja raha-asiat sun muut.
Nyt mulla on mies, joka laittaa ruokaa, siivoaa, puhuu, panee, hoitaa lapsia, ei pelaa, ei juo, ei lyö. Hauskaa seuraa, sen kainalossa on kiva köllötellä ja lapsille se on tosi tärkeä ihminen myös. Tätä autuutta on kestänyt pari vuotta.
Ja se on se sama mies. Vähänkö outoa.
Kommentit (10)
Uusi lompakko piti löytää, kun ensimmäinen ei ollutkaan mieleinen kotiorja?
Tarinan juju? Vai jätitkö cliff-hangeriksi ja paljastat huomenna? o.O
Vierailija kirjoitti:
Uusi lompakko piti löytää, kun ensimmäinen ei ollutkaan mieleinen kotiorja?
Sisälukutaito hoi! Ap sano, et yks ja sama mies...
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtui?
Sen kun tietäisi. Ehkä se kasvoi aikuiseksi nyt, kun ikää on lähemmäs 40 vuotta.
Tarinan juju on varmaan siinä, että aina on toivoa. Itseään ei voi muuttaa loputtomasti, kyllähän minäkin itseni monelle mutkalle väänsin siinä luulossa että vika on minussa. Mutta sitten kun toinen kasvaa aikuiseksi ja alkaa itse tajuta omat velvollisuutensa perhettään kohtaan, asiat voivat muuttua todella radikaalisti ja nopeasti. Ap
Sillä on nyt joku rakastajatar? Saa siitä energiaa?
Vittu mitä paskaa. Siis yhdessä yössäkö koki taivaallisen herätyksen ja nyt on varsinainen malli-isi ja elokuvien täydellinen aviomies?? Et siis uhkaillut erolla, keskustellut vakavasti, pakannut matkalaukkua? Se siis vaan simsalabim jatäysin eri äijä??
Kolme vaihtoehtoa: Mies a) kasvoi isoksi ja tajusi jotain olennaista elämästä b) sai lääkityksen kohdilleen c) teki jotain tuhmaa ja säikähti menettävänsä sen mitä oli ollut kaiken aikaa nenän edessä...
No, hienoa jokatapauksessa!
Okei.outoa kyllä