Mikä on kylmin sää missä olette vielä liikkuneet ulkona?
Olisiko ehkä tuuli mukaan laskien kolmisenkymmentä pakkasastetta ja kävelin reilun kilometrin työmatkat.
Kommentit (34)
Kävin yöllä ulkohuusissa -42 pakkasessa. Yöpuvun päällä oli toppatakki. Saarijärvellä.
80-luvun lopulla pakkanen paukkui -33C:ssa ja kouluun kävelyä viimassa oli 2km. Nenänpää paleltui ja oli pitkään arkana :O Välitunnit saatiin olla onneksi sisällä.
- 42. Kävelin koulumatkat ihan normaalisti. Ala-asteella olin.
-42 pakkasessa tuli herättyä sissiteltassa jossain päin koilliskairaa, valtion poikaleirillä toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmin sää, jossa olen uinut, oli -35.
Mutta vesi oli sulaa, eli jotain 1-2-asteista, oletan. Vai oliko joku kuuma lähde tms?
Kyllä avanto pysyy auki sen aikaa että siinä ehtii uimaan.
-46 ja kova tuuli. Kanadassa olin silloin.
-39 Oulussa, oli kyllä kylmää vähän kuitenkin tuultakin oli. Meri oli jäässä, mutta joki oli sulana, niin kosteuttakin oli.
-32 kävelin pysäkille odottamaan linja-autoa ja siitä kouluun.
Ihan ohiksena, mutta minulla on joku kylmänpelko. Aina kun on kovat pakkaset niin oloni on todella epävarma.
- 37 ja kova tuuli. Jouduin ylittämään sillan kävelessäni töihin vanhainkotiin jouluaamuna. Bussit ei kulkeneet, matkaa 4 km. Siinä sillalla meinasi usko loppua...
Olisiko -38 ollut yhtenä talvena kun koira piti käyttää pihalla. Nopeasti pissasi ja ennen kuin oli lopettanut, oli jo menossa takaisin sisälle.
-35 muutaman tunnin laskettelemassa tunturissa. Alhaalla se kylmä oli joten äkkiä taas hissiin
-32C, ei tuulta. 2km kävelyä kouluun joskus myöhään 80-luvulla
Ilmankosteus ja tuuli vaikuttaa hyvin paljon kylmyyden tuntemukseen. Joskus 0 astettakin tuntuu hirveän kylmältä, kun tuulee kovaa ja on kostea ilma.