Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kylmin sää missä olette vielä liikkuneet ulkona?

Vierailija
02.01.2016 |

Olisiko ehkä tuuli mukaan laskien kolmisenkymmentä pakkasastetta ja kävelin reilun kilometrin työmatkat.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-34 jolloin olen käynyt kävelyllä. 

-43  autosta sisälle. Ja ehti posket paleltua.

Vierailija
2/34 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se on se normi -30. Armeijassa ei paljon kyselty. Ihan komiaa se silti oli. Pakin kannessa lumeen keitetty kuuma kaffe maistui niin hyvältä noissa oloissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intissä minäkin -32 asteen pakkasessa vetelin näpit jäässä pakista jotain mansikkakeittoa kun ensin pääruokana oli ollut silakkamössöä.

Vierailija
4/34 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-42. Tais olla vuosi 1987. Kävelin kioskille, kun sisko lahjoi.

Vierailija
5/34 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-35 astetta ja pyöräilin yliopistolle kolme kilometriä aamukahdeksaksi. Nenä oli kylmä puoleen päivään asti.

Vierailija
6/34 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain -35 astetta ja kouluun piti kävellä niin kuin normaalistikin. Sentään liikkatunnit pidettiin sisällä.

Vierailija
7/34 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-40, vuonna 1999. Kävelin koulumatkat.

Vierailija
8/34 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni noin -35, ensimmäisenä opiskeluvuonna Keski-Suomessa 80-luvulla. Pakko oli mennä luennolle.

Vierailija
9/34 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Lapista kotoisin ja liki 40 asteen pakkaset eivät ole mitään harvinaisuuksia ja silloinkin on hoidettu normaalit liikkumiset kuten menty kouluun. Pari talvea sitten olin talvella Lapissa lomalla ja 28 asteen pakkasella kävin 12km juoksulenkillä... oikeastaan ihan vain testimielessä, kyllähän siinä vähän sai nenää, korvan nipukoita ja poskia varjella ettei tule paleltumia, mutta muuten ei ongelmia.

Vierailija
10/34 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-32 olen käynyt useastikin lenkillä koiran kanssa myöhään yöllä kauniissa kuutamossa.

Vierailija
11/34 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-42. Tais olla vuosi 1987. Kävelin kioskille, kun sisko lahjoi.

Muistan kun 80-luvun lopussa oli todella kylmä talvi. Ei auttanut valittaa, bussille piti kävellä vaikka kuinka paleli. Opiskelin vielä silloin.

Vierailija
12/34 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmin sää, jossa olen uinut, oli -35. 

Vierailija
13/34 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta vesi oli sulaa, eli jotain 1-2-asteista, oletan. Vai oliko joku kuuma lähde tms?

Vierailija
14/34 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vesi oli sulaa, eli jotain 1-2-asteista, oletan. Vai oliko joku kuuma lähde tms?

Avannossa siis, vesi on just nollan yläpuolella, parikolme astetta tuolloin ja avanto pidetään pumpuilla auki. Vesi tuntuu oikein kylmällä säällä kuin sametilta, siinä on ihana uida muutamia minuutteja, max 10. Eikä ilma tunnu myöskään kylmältä, kun kävelee laiturilta pois. Ei siihen tietty voi naatiskelemaan jäädä :)

Vierailija
15/34 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä Lapissa -30...-40 asteen pakkaset niin pahoja ole kuin kuvitellaan. Ilma on kuivaa ja kovalla pakkasella harvemmin tuulee.

Kovalla pakkaskelillä saattaa lämpötila vaihdella suurestikin riippuen siitä miten korkealla olet, kovimmat pakkaset "laskeutuvat" jokilaaksoihin. Rovaniemelläkin muistan olleen n. 10 asteen lämpötilaeroja aikanaan jokien risteyksessä sijaitsevan keskustan ja läheisen Korkalovaaran asuinalueen välillä. Ja välimatkaa ei ole kuin kolmisen kilometriä....

Vierailija
16/34 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään enää edes tule niin kylmiä ilmoja ettei voisi olla ulkona.

Vierailija
17/34 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tänään että 10 pakkasastetta ei ole yhtään kylmä. Yllätyin kun katsoin mittariin, luulin että olisi jotain 5-4

Vierailija
18/34 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kymmenen vuotta sitten lähdettiin Espoosta Leville. Kotona 0-keli, mut Leville kun päästiin näytti mittari -37. Oli muuten kylmä!! Kun parin päivän päästä lauhtui -25 tuntui ettei hanskojakaan tarvii, kun on niin lämmin :D Kotona olen kyllä juossut lenkkiä yli -20 pakkasessa. Tulee aika voittajaolo juosta ihokarvat jäässä :D

Vierailija
19/34 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-42. Oli uudenvuodenaatto vuosia vuosia sitten ja baariin oli päästävä... Käveltiin kaverin kanssa noin 2 kilometrin matka.

Tulomatkalle otettiin taksikyyti.

Vierailija
20/34 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain -56, mittari ei enempää näyttänyt. Virallista mittaria ei ole sijoitettu kylmimpiin paikkoihin, mutta nekin mittasivat silloin yli 50 asteen pakkasia.

En toki pitkään ulkona ollut, mutta pihalla tavallisissa kotihommissa, joita ei voinut pakkasellakaan jättää tekemättä. Ei se oikeastaan kovin pahalta tuntunut, kun oli kuiva ja tyyni sää. Lapset ei lähteneet sinä päivänä kouluun, en tiedä pääsikö kouluauto liikkeelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi