Kiusallinen ongelma, mikä ratkaisuksi?
Meidän naapurustossa asuu eräs nainen josta kaikki puhuvat negatiiviseen sävyyn selkänsä takana. Itse olen myös sortunut haukkumaan tätä ja puhumaan hänen asioistaan muille.
Nyt kuitenkin mulle tuli joku heikko hetki ja pyysin tätä ihmistä seuraksi huomenna kaupungille. Mitä jos joku meidän naapurustosta nyt näkee että olen tämän ihmisen kanssa jonka kanssa ei periaatteessa saisi olla?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Olet kauhea ihminen. Toivottavasti naapurisi tajuaa millainen käärme olet ja itse katkaisee sinuun välit.
Sitten nämä kaikki muutkin ovat yhtä kauheita. Tuo yksi nainen vaan herättää niin paljon vihan tunteita muissa että voisi katsoa peiliin. Syy ei ole meissä.
Vierailija kirjoitti:
Olet kauhea ihminen. Toivottavasti naapurisi tajuaa millainen käärme olet ja itse katkaisee sinuun välit.
En usko että katkaisee kun vaikuttaa siltä ettei hänellä ole paljon kavereita.
Ja ikää oli? Kuulostaa teinimeiningillä.
Ei saisi olla . Kenen mielestä, kuka laatii säännöt ?
Älä huoli, naapurisi jossain vaiheessa katkaisee itse välit sinuun.
Mistäkö tiedän? Minulla oli joskus naapuri, joka oli aina yhteydessä tarvitessaan jotain. Ensi kosketus oli sellainen, kun tarvitsi työkaluja lainaan. Myöhemmin jatkui samaan malliin, apua oli pyytämässä useinkin ja kylään oli tunkemassa silloin kun halusi itse seuraa tai kuulijaa ongelmilleen.
Selvisi, että selän takana hän nimitteli minua ja ilkeili muitakin asioita minuun liittyen. Lopetin kaiken yhteydenpidon, mikä tietenkin tätä henkilöä suututti ja mustamaalaus jatkui vielä jonkun aikaa. Sittemmin hän muuttikin pois, onneksi.