Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Närästys syö hampaita??

Vierailija
02.01.2016 |

Ok, myönnän salakuuntelin keskustelua... Kuulin kun yks nainen selitti puhelimessa, että hammaslääkäri oli sanonut reikiintymisen johtuvan varmaan voimakkaasta närästyksestä. Olen kyllä tiennyt, että oksentelu kuluttaa hampaita. Mutta lekuri oli kuulemma sanonut että sylkikin on sitten hapanta jos närästää. Siis mitvit, mua on närästänyt aina ja hampaissa reikiä vaikka hoidan melkein fanaattisesti niitä! Kukaan koskaan tollasta maininnut!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä refluksitauti, leikkaus edessä jossain vaiheessa. Päivittäinen lääkitys on käytössä, mutta se auttaa vain, että närästykset on ns. normaalia närästystä. Ilman lääkettä närästys on niin kovaa, että en ole työkykyinen. Ostin moottorisängyn, jotta voin nukkua pää ylempänä ja se on auttanut jonkin verran yöllisiin närästyksiin. Ja ruokavaliolla ei ole merkitystä, närästää aina söi mitä vaan. Tietty suola ja rasva pahentaa. Tautiin kuuluu myös paljon muitakin oireita, mutta tuo närästys taitaa olla tunnetuin oire.

Ja tosiaan, tämä tauti vie hampaat. Itse sen olen hyväksynyt, että ainakin implantit tulee, jos ei koko proteesia.

Vierailija
22/30 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on satunnaisesti lapsuudesta saakka ollut pukleja ja samoin tyttärellä (nyt 16 v). Närästystä jonkin verran, ei jatkuvaa. On kuitenkin kummallakin tutkittu, ei refluksia tms. Närästykseen on lääkkeet, syödään tarvittaessa.

Hampaat kummallakin priima kunnossa. 

Nää on erittäin yksilöllisiä juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskanmarjat että pelkästään ravinnolla voi kontrolloida. Toki monet asiat ärsyttää mahaa ja monet voivat laukaista närästyksen, mutta kyllä refluxia on sairaus siinä missä aknekin, ja pelkkä rasvaton ruoka ei kaikille riitä.

Rasvahan ei aiheuta närästystä.

Vierailija
24/30 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskanmarjat että pelkästään ravinnolla voi kontrolloida. Toki monet asiat ärsyttää mahaa ja monet voivat laukaista närästyksen, mutta kyllä refluxia on sairaus siinä missä aknekin, ja pelkkä rasvaton ruoka ei kaikille riitä.

Puhuinko minä rasvattomasta ruuasta idiootti? Lupaan että närästys loppuu jos juot riittävästi vettä ja syöt vihanneksia jotka nostavat kehosi happamuutta emäksiseksi. Tän palstan idiootteja on turha neuvoa, täällä apu ja faktat alapeukutetaan sen takia trollaan normaalisti mielummin teidän hullujen parissa.

Höpöhöpö. Hienoa, jos olet itse saanut tuolla oireet kuriin, mutta joillain on hankalampaa. Pelkkä vesikin joskus närästää tätä kasvissyöjää. Ja ei, en polta, en dokaa, en vedä eineksiä tms. Samat ohjeet ei käy kaikille.

No syötkö sokeria? Karkkia, suklaata ym? Limppareita? Vesi närästää, hyvä vitsi hahah.

Tunnetusti vesi närästää, sinulla lie ollut vaan jotain pari kertaa vuodessa poltetta, kun olet noin pihalla?

https://www.google.fi/search?q=vesi+närästää&oq=vesi+när&aqs=chrome.1.69i57j0l3.3267j0j4&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 Hienoa tietysti.

Hiilihappoihin en koske, enkä polttaviin mausteisiin, maitotuotteisiin, viiniin, banaaniin, vehnään, rasvaisiin ruokiin, vaaleapaahtoiseen kahviin, tulehduskipulääkkeisiin... Ja siihen loppui minun vänkääminen refluksi-turistin kanssa, oli hauska tavata tuollainen ummikko aiheesta. Virkistävän hauskaa :)

Toivottavasti sinun oireet pysyy jatkossakin noin maltillisena.

Kyllä pysyy, kun olen meistä se kumpi tietää mitä tekee. Onnea sun happojen kanssa, toivottavasti sulat.

Vierailija
25/30 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pälli joka nauraa sille että vesikin närästää refluxivaivaista, ei ole koskaan refluxista kärsinyt vaan puhuu jostain huonon elämäntavan pönötysnärästyksestä. Refluxi verrattuna tuohon on sama kun oikea akne verrattuna yhteen näppylään otsalla. Ei sitä ruokavaliolla paranneta.

Vierailija
26/30 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo pälli joka nauraa sille että vesikin närästää refluxivaivaista, ei ole koskaan refluxista kärsinyt vaan puhuu jostain huonon elämäntavan pönötysnärästyksestä. Refluxi verrattuna tuohon on sama kun oikea akne verrattuna yhteen näppylään otsalla. Ei sitä ruokavaliolla paranneta.

Kyllä vain parannetaan, samoin kuin aknekin.

Vierailija
27/30 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio auta mitään jos närästys johtuu stressistä.

Vierailija
28/30 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko edes kokeillut?

Vierailija
29/30 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko edes kokeillut?

Jos närästää heti aamusta vaikka viimesyönnistä on 12 tuntia, ei vika luultavasti ole ruokavaliossa...

Vierailija
30/30 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ziiz

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä