Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulen että kaverin vauvalle kävi todella huonosti, tuntuu pahalta.=(

Vierailija
02.01.2016 |

Kaveri kirjoitti pari viikkoa ennen joulua että heille tulisi vauva helmikuussa, pari päivää ennen joulua kirjoitti että ollut muutaman päivän sairaalassa supistusten takia. Tapaninpäivänä kyselin vointia, kertoi että vauva oli syntynyt joulupäivänä.
Sanoin että jos kaipaa keskustelukaveria mulle voi aina kirjoittaa.
Nyt hän ei ole edes ollut online sen jälkeen...
En viitti tekstarilla kysyä miten menee, jos hän haluaisi jotain kertoa hän olisi ottanut yhteyttä.
Luulen että asiat on todella huonosti =(
Suurin osa vastauksista tähän ovat varmaan "Ei se sulle kuulu!" ja olette oikeassa, ei mun tarttis asiaa murehtua yhtään, mutta en voi olla miettimättä heitä.
Mä vaan toivon että vauvalla ja kaverillani olisi asiat hyvin...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni , jos olet kaveri, voit kysyä. Laita tekstari, jossa kerrot olevasi huolissasi. Vastaa, jos haluaa puhua asiasta.

Vierailija
2/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin laittaa tekstarin, että miten menee ja että jos tarttee apua, olen käytettävissä.

Kun kuulit vauvan syntymästä, kysyotkö miten vauva ja äiti voivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä se ei vaan ehdi sometella, kun pitää hoitaa lasta.

Vierailija
4/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk liian aikaisin syntyneet keskoset selviävät nykyään hyvin jos ovat muuten perusterveitä. Mutta kun ei tiedä miksi syntyi niin aikaisin niin eihän sitä koskaan tiedä onko joku sairaus.

Minä itse olen syntynyt 1969 rv 32 ja vaikka olin pieni niin hyvin selvisin kun olin muuten terve.

Toivottavasti ystävälläsi ja vauvalla on kaikki ok.

Vierailija
5/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin laittaa tekstarin, että miten menee ja että jos tarttee apua, olen käytettävissä.

Kun kuulit vauvan syntymästä, kysyotkö miten vauva ja äiti voivat?

Kysyin, sanoi että synnytys oli kamalaa. Vauva keskolassa. Oli hyvin väsynyt, ei jaksanut kävellä itsr vaan mies kuljetti vauvan luokse pyörätuolissa.

Käymään en voi mennä, joten en voi olla avuksi juurikaan käytännössä ainakaan.

Muuten menisin, mutta omat lapset just olleet räkätaudissa ja itselläni kurkku kipeä, en aio vahingossakaan viedä mitään tauteja sinne.

Vierailija
6/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vauvan tilanne on epäselvä ja äidillä on huolta, mutta ei tietoa, ja keskittyy nyt vauvan hoitamiseen ja perheeseensä.

Mun kaveri pisti muutama vuosi sitten vauvan syntymästäkin viestin monen päivän viiveellä (oli itsekin synnytyksestä huonossa kunnossa ja vauva teholla). Sitten ei moneen kuukauteen vastannut viesteihin, ei jaksanut kun oli väsynyt yövalvomisista ja huolissaan vauvan kehityksestä. Syntymän jälkeen oli epäselvää, jäikö synnytyksestä vaurioita vauvalle. No, nyt hänellä on muutaman vuoden ikäinen ihan terve lapsi eli rankasta alusta huolimatta kaikki hyvin.

Vierailija
7/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ehkä se ei vaan ehdi sometella, kun pitää hoitaa lasta.

En nyt ehkä laskis sometteluksi että laittaa mobiilidatan päälle ja mesen kautta kirjoittaa kuulumisia?

Vierailija
8/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko laittaa lapsen isälle tekstiviestin ja kysyä? Tarjota vaikka rukousapua, jos on vaikea tilanne. Aina voi rukoilla toisten puolesta, se on jo iso asia.

Vierailija
9/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, ettei äiti vain jaksa/muista lähettää jokaiselle erikseen viestejä kuulumisista. Mulla ainakin oli ihan täysaikaisen synnytyksenkin jälkeen vaikeuksia muistaa, kenelle olin jo vauvasta ilmoittanut ja mitä olin kenellekin jo kertonut.

Vierailija
10/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti kaverillesi ja hänen vauvalleen EI ole käynyt huonosti. Vaikka vauva olisi syntynyt pari kuukautta ennen aikojaan ja heikossa kunnossa nyt, niin todennäköisesti sieltä aikanaan kotiutuu ihan terve ja tavallinen vauva. Vanhemmat keskittyvät nyt vauvaansa sairaalassa, jossa elämä on nyt erilaista kuin normaalin raskauden ja synnytyksen jälkeen

Vierailija
11/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk etuajassa ei ole paljon. Mutta menee kaikki suunnitelmat uusiksi, vauva siinä hoidettavana ja pitää opetella hoitamaan keskosta, lypsää, levätä itse että maidontuotanto alkaisi ja kävellä kipeänä pitkiä matkoja keskolaan hoitamaan vaivaa jne. Siinä jää ilmoittelut hetkeksi syrjään. Ja siellä ei saa pitää mobiilidataa päällä kuin käytävillä ja osastotilojen ulkopuolella koska se on teho-osasto.

Vierailija
12/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kirjoitti päivällä että vauvalla on aivoverenvuoto, on veltto.

En tiedä mitä sanoa kaverille...

Vierailija
13/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yksinkertaisesti vaikkapa että "olet ajatuksissani, voimia"

Vaikeaa tuohon on koskaan oikeita sanoja löytää

Vierailija
14/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet kaverisi ajattelevan, kun kirjoitat heidän tilanteestaan tänne?

Vierailija
15/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei :(

Tuossa tuskin ulkopuolisten tsemppailut hirveästi auttavat enkä lähtisi lupaamaan rukousapuja tms, jos ei ole varmaa tietoa vauvan vanhempien vauakumuksista... Itse kirjoittaisin takaisin jotain sellaista, että olen ajatuksissani perheenne tilanteessa mukana ja toivon hartaasti, että vauvan vointi ja tilanne paranee. 

Vierailija
16/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet kaverisi ajattelevan, kun kirjoitat heidän tilanteestaan tänne?

En ymmärrä miten kirjoittaminen ainakaan vahingoittaisi heitä mitenkään. Jos täällä joku tunnistaa kaverini, niin sehän johtuu siitä että ji tietävät että vauvalla ei ole kaikki hyvin. Kukaan muu ei tiedä kenestä kirjoitan ja missä maassa hän on synnyttänyt.

Vierailija
17/19 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/19 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla täysimbesilli "kaveri" joka tulee tänne laulamaan toisen näin herkkää ja surullista yksityisasiaa: "En ymmärrä miten kirjoittaminen ainakaan vahingoittaisi heitä mitenkään". Et taida sitten paljoa ymmärtää?

Kyllä se vahingoittaa. Hämäyksesi maasta on surkea.

Vierailija
19/19 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2kk liian aikaisin syntyneet keskoset selviävät nykyään hyvin jos ovat muuten perusterveitä. Mutta kun ei tiedä miksi syntyi niin aikaisin niin eihän sitä koskaan tiedä onko joku sairaus.

Minä itse olen syntynyt 1969 rv 32 ja vaikka olin pieni niin hyvin selvisin kun olin muuten terve.

Toivottavasti ystävälläsi ja vauvalla on kaikki ok.

Tuo on kyllä aika hyvä, meidän poika syntyi 31+3 eikä olisi selvinnyt varmaan hengissä ilman nykyaikaista lääketiedettä, aivoverenvuodot ym. Ovat aina pienellä vaarana, mutta pienet myös paranevat hyvin ja suomessa keskosten hoito on maailman parasta.

Meidän poika on nyt 3.5v reipas ja terve.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi