Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita oman hiusvärin takaisin kasvattajia/kasvattaneita?

Vierailija
02.01.2016 |

Itsellä projekti vasta alkukuopissa, ei edes puolta vuotta viime värjäyskerrasta, jolloin värjättiin melko lähelle omaa luonnollista väriä. Olen kuitenkin jo huomannut ettei minulta putoa hiuksia läheskään yhtä paljoa kuin ennen! Ennen oli lattiat täynnä mustaa tukkaa kotona.

Mitä muutoksia olette itse huomanneet värjäämisen lopettamisen jälkeen? Kauanko kesti saada kokonaan oma väri?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole reilu kk värjännyt ja nyt tulee ainakin 9 kk värjäys lakko. Saa nähdä miten osaan olla omissa hiuksissani, olen kuitenkin värjännyt 25v 😳

Vierailija
2/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa hiusta on vaikea laittaa, kiharari pysy. Likaantuu helpommin.

Mutta eipähän tarvii vaalentaa enää.

1v3kk värjäämättä ja nyt on omat, reippaasti olkapäille ulottuvat hiukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on loppusuoralla oman värin kasvatus. Tein saman, että viimeisellä kerralla värjättiin lähelle omaa väriä. Nyt kun luin mitä kirjoitit, niin huomaan, ettei minulla ole hiusharjassa läheskään niin paljon irronneita hiuksia enää. Pesuväli ei ole muuttunut, mutta väri on parempi, kuin muistin sen olevankaan. Olin vuosia luullut, että oma hiusvärini on ruma. Minulla on viimeisestä värjäämisestä nyt melkein tasan vuosi ja olen saman aikaa kasvattanut hiuksia, on sitä leikattu mallin vuoksi muutamaan kertaan, että olen saanut tasapitkät, alka olla lyhyt polkka nyt. Noin puolen vuoden kohdalla meinasi usko mennä.

Vierailija
4/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvattanut oman värini, en nyt osaa sanoa kuinka kauan siinä loppujen lopuksi meni, mutta positiivinen juttu on että hiukset ovat tottakai paljon paremmassa kunnossa. Minullakin oli aika runsasta hiustenlähtöä vielä värjätessäni tukkaa mutta selkeästi sekin vähentynyt. Tyytyväinen olen ollut ja tuntuu että oma väri sopii kasvoihini sata kertaa paremmin kuin purkista tullut. :)

Vierailija
5/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ovat hiukan paremmassa kunnossa, mikä on huono juttu. Nyt niihin ei saa pöyhkeyttä tai taipuvaisuutta millään.

Vierailija
6/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vuosi siihen meni, koska tukka oli melkein vyötärölle. Vaalennus ohensi siitä kaksi kolmannesta pois ja päänahka ei enää kestänyt käsittelyä. Eikä se edes näyttänyt hyvältä enää.

Lähdin kasvattamaan tyveä, sieltä se tuli pikkuhiljaa. Siinä vaiheessa kun oma väri oli polkkamitassa ja loput keltaista purkkaa, näky oli hirveä. Mutta nyt koko tukka on omaa väriä ja vahvistuu koko ajan.

Itse en lähtisi värjäämään kasvatusvaiheessa, enkä raidoittamaan. Vasta sitten kun oma väri on selvästi esillä jos se on tarpeen.

Hius kasvaa 1-2,5 senttiä kuukaudessa. Joten eikös noin vuodessa tule jo polkkamitta

Vierailija
7/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergisoiduin hiusväreille nion viitisen vuotta sitten. Kesti pari vuotta koko prosessi ja aluksi korpesi se, miten tympeältä oma väri vaikutti. Sitten kun hiukset olivat kasvaneet enemmän ja olleet enemmän auringossa luonnollisina, niihin tuli luonnollisia sävyeroja ja vivaheita ja tulin sinuiksi niiden kanssa.

Vierailija
8/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko vaihtaneet shampoon ja hoitoaineen kun lopetitte värjäämisen? Olen kuullut/lukenut että terve hius ei tosiaan niitä superhoitavia aineita kaipaa, ja juuri siksi rasvoittuu eikä ole kovinkaan pöyhkeä.

Vierailija
9/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nykyään vahvempi tukka, eikä värissäkään ole mitään vikaa. Vaaleanruskea väri yksittäisillä kultaisilla hiuksilla (ihmettelin miten tämä oli mahdollista kun luin aiheesta ennenkuin itse lopetin, mutta ei tosiaan ole yksivärinen/tylsä). :)

Vierailija
10/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta vuosi mennyt kun en ole hiuksiani värjännyt, mulla toi oma väri on vaan täysin tumma maantienharmaa, ihan kamala ja näytän sen kanssa kulahtaneelta. Tyvikasvun jälkeen alkaa punaruskeat hiukset, värjäsin nimittäin viimeksi punaiseksi hiukset. Hiuksia ei lähde enää samalla tavalla ja ovat kasvaneet ennätysnopeasti, mutta näytän yksinkertaisesti epäsiistiltä ja tylsältä. Joulun jälkeen rahat ovat tiukalla, mutta ensi kuussa olisi tarkoitus mennä kampaajalle ja laitan jonkun ihanan värin, enkä todellakaan enää harkitse että kasvattaisin oman värini takaisin.

Vierailija
11/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin saada epäilyttäviä oireita väreistä, joten päätin kasvattaa oma värini takaisin. Oma värini on kuitenkin kasvojen läheltä harmaa. Seitsemänkymppisillä vanhemmillani on upeat hiukset: toisella ei harmaa erotu vaaleanruskeista hiuksista vielä ollenkaan ja toisella on vitivalkoiset, tuuheat hiukset. Ja minulla tällainen rumanharmaa. Kylpyhuoneen peilissä hopeanraitainen mutta muissa valaistuksissa ruma. :(

Vierailija
12/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta väristä ei saa selvää kuvaa kunnes se on tarpeeksi pitkä! Monella tyvi on näyttää myös tummemmalta. "Harmaa" on usein monivärinen hiekka, nude, kulta, pelto, jne eikä mikään mutavellimaa..

Yleensä oma väri myös sopii ihon ja silmien sävyyn täydellisesti. Luontoäiti tietää :)

Vierailija
13/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin värjännyt " hiirenharmaata" tukkaani ruskeaksi\tummanruskeaksi lähes 20v kunnes allergisoiduin hiusvärille pikkuhiljaa. En ensin tajunnut mistä on kyse ja lopulta koko ihoni oli todella huonossa kunnossa päästä varpaisiin.

Tumma hiusväri oli iso osa identiteettiäni ja oli iso muutos lähteä ns. allergia väreillä vaalentamaan hiuksiani. Viimeisestä värjäyksestä on reilu vuosi aikaa ja viihdyn hyvin omassa värissäni. Aurinko teki hiuksiin kesällä ihanat raidat ja hiuslaatu on muuttunut taipuisaksi kiharaksi. Saan hiuksistani jopa enemmän kehuja kuin ennen 😊.

Päänahka ja iho muutenkin on huippukunnossa ja toisinaan kun näen oikean väripään tulevan vastaan alkaa päänahkaani kihelmöidä. Äitini on harmaantunut kauniisti ja toivon että itselleni käy samoin.

Vierailija
14/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotta ilman väriä, hiukset kasvavat suurelta osin harmaana, vaikka olenkin nuori. Pesen nykyään vaan shamppoolla, ei tarvitse hoitoainetta. Kyllästyin värjäysrumbaan, harmaa on itse asiassa aika cool. En mitään suuria muutoksia ole huomannut, toki hiukset näyttävät terveemmiltä, kun ei laita mitään kemikaaleja niihin. Varmaan niitä myös lähtee vähän vähemmän ja ovat paksumman tuntuiset. Enää en värjää, olen ihan tyytyväinen viileään sävyyn. Värjätessä aina kaikki värit jossain vaiheessa rupesivat taittamaan vähän punaiseen ja lämpimään väriskaalaan, josta en pidä yhtään. Kun olen katsonut jotain vanhoja kuvia itsestäni, niin purkkiväri on kyllä todella luonnottoman näköinen, ihan liian kova. Kukaan ei ole kommentoinut hiuksiani millään tavalla (voisi kuvitella, että tuosta harmaasta tulisi kommentteja), mutta eipä kukaan muutenkaan kommentoi ulkonäköäni millään tavalla. 

Vierailija
15/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko vaihtaneet shampoon ja hoitoaineen kun lopetitte värjäämisen? Olen kuullut/lukenut että terve hius ei tosiaan niitä superhoitavia aineita kaipaa, ja juuri siksi rasvoittuu eikä ole kovinkaan pöyhkeä.

En tarkoita hiuksen rasvoittumista. Mutta mulla on suorat, sileät ja paksut hiukset. Ne vain roikkuu päässä. - se pöyhkeydestä kirjoittanut

Vierailija
16/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni n. 2,5v että oli täysin oma väri päässä pitkähköissä hiuksissa. Sen jälkeen yritin tottua siihen vielä toista vuotta. Mutta oma väri oli liian tumma, ei kuitenkaan minkään värinen, eikä sopinut minulle ollenkaan, näytin todella kulahtaneelta ja paljon vanhemmalta. Päädyin lopulta vaaleisiin raitoihin ja näyttikin heti paljon paremmalta. Raitoja on joka kerta vähän lisätty ja edelleen mietin ryhdynkö kuitenkin vaalentamaan koko pään. Yritän kuitenkin pysytellä raidoissa, koska tällöin väriainetta ei mene samalla tavalla päänahkaan.

Oma hiukseni oli ehkä vähän paremmassa kunnossa, mutta hiustenlähtö oli ihan samanlaista omassa ja värjätyssä päässä. Rasvoittuminen muuttui nopeammaksi ei värjätyssä.

Vierailija
17/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1,5 vuotta ilman väriä, hiukset kasvavat suurelta osin harmaana, vaikka olenkin nuori. Pesen nykyään vaan shamppoolla, ei tarvitse hoitoainetta. Kyllästyin värjäysrumbaan, harmaa on itse asiassa aika cool. En mitään suuria muutoksia ole huomannut, toki hiukset näyttävät terveemmiltä, kun ei laita mitään kemikaaleja niihin. Varmaan niitä myös lähtee vähän vähemmän ja ovat paksumman tuntuiset. Enää en värjää, olen ihan tyytyväinen viileään sävyyn. Värjätessä aina kaikki värit jossain vaiheessa rupesivat taittamaan vähän punaiseen ja lämpimään väriskaalaan, josta en pidä yhtään. Kun olen katsonut jotain vanhoja kuvia itsestäni, niin purkkiväri on kyllä todella luonnottoman näköinen, ihan liian kova. Kukaan ei ole kommentoinut hiuksiani millään tavalla (voisi kuvitella, että tuosta harmaasta tulisi kommentteja), mutta eipä kukaan muutenkaan kommentoi ulkonäköäni millään tavalla. 

Harmaa on cool! Itsekää en pidä lämpimistä/punaisista sävyistä omassa päässä, ja ainakin tuo tämänhetkinen tyvi näyttäisi hyvältä. Olen vasta 23v, eikä vielä harmaita, mutta olen kyllä miettinyt etten niitä värjäisi piiloon tulevaisuudessa. Eihän sitä silti vielä tiedä mitä tulee tehtyä, mutta harmaantuminen kuulostaa mielenkiintoiselta muutokselta.

Vierailija
18/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahteen vuoteen en ole värjännyt ja nyt on kokonaan oma väri päässä. Juurikasvu näytti kovia purkkivärejä vasten harmaalta ja jossain vaiheessa ihan oikeasti kävin kriisin sen suhteen, että tulen nyt näyttämään hiirulaiselta loppuelämäni :D (olin päättänyt, että en rahojani enää moiseen tuhlaa). Mutta vielä mitä, nyt kun on kokonaan oma väri päässä on tämä ihan mielettömän kaunis oljenvaalea, sellainen eloveenamainen, todella vivahteikas. Eri valaistuksessa tukka heijastaa kupariin.

Vierailija
19/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosessi on alkuvaiheessa, omaa juurta nyt kolmisen senttiä ja hiukset vyötärömitassa. En halua enää juurivärjäyskierrettä enkä kemikaaleja päähäni. Värjäsin yli 20 vuotta kestoväreillä, olen nähnyt omat hiukseni viimeksi 13-vuotiaana. Haluan vielä nähdä niiden liehuvan pitkinä ennen kuin harmaannun. Ja sitten kun niin käy, hopeiset ovat tervetulleet - en välitä myöskään yhteiskunnasta, jossa miehen harmaantuminen on charmia ja naisen huolimattomuutta.

Vierailija
20/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kasvatan. Viimeksi värjätty helmikuussa -15. Syynä ihan se, että luonnollisenväriset hiukset ovat jotenkin niin hienot. Ne käyvät kasvojen sävyyn, niiden sävy vaihtelee, hiusten kunto on hyvä jne. Hiusten kiilto parantunut huimasti ja pituutta tulee hyvää tahtia, kun latva ei pala Blondausaineista. Juurikasvi.org ista löytyy hyvää tietoa. Oma sävyni on ehkä noin 7 tai 8. Kävin katsomassa uutta suoristusrautaa ja kampaaja ehdotti mm. raitoja ja ombreväriä, että sais "raikkautta" ja kaunista sävyä mun perisuomalaiseen väriin. Katsoin vähän pitkään, on vissiin vaikeaa ymmärtää, että oikeasti en halua enää värjätä ja maksaa kahden kuun välein 140 euroa turhasta.