Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuntoremontti 2016

MIES
02.01.2016 |

Nyt sitten alkaa kuntoremontti 2016, aiemmin ei ole ollut tarvetta näin isoon muutokseen,mutta nyt on.
tavoitteina saada painoa pois,tarkkaa määrä en tiedä? Ja raakaa voimaa sekä kestävyyttä.
ongelmana on,avokki,paska selkä ja liikaa kaikkea tekemistä.
lähtökohtana on.
-mies 40v pituus 181cm paino tänä aamuna 88.5kg.
-selkä meni vituiksi 2006 välilevyn pullistuma,2012 olin kuntoutuksessa keskus-sairaalassa 7viikkoa,selkä on kulunut ja yhdessä nikamavälissä on tuo kuivanut rusina.
2015 keväällä välilevytyrä ja muutamassa välissä välilevyt pullistelee hieman ja nikamat ei ole ihan linjassa mistä nyt pikkuhiljaa toipunut,fysioterapiaa ym.loppukesästä asti ollut puolikuntoisena töissä.
oikeaan jalkaan on alkanut tunto ja lihasvoima palautua pikkuhiljaa varpaita lukuunottamatta ja hermokipuja ei ole vähään aikaan ollut oikein kunnolla.
-astma ollut aina.

Nyt meinasin jatkaa seuraavilla toimenpiteillä.
-sauvakävely,ainakin viikonloppuisin,tänä aamunakin kävelin 4km,mutta näin kylmässä ei pysty astman takia vaan kunnolla menemään kun happiloppuu ja tuo matka ei tunnu vielä missään muuten,on vaan helvetin pitkäveteistä.
ensi viikolla on fysioterapia ja sen kanssa tehdään saliohjelma.
-salilla meinasin käydä 1kerta/viikko/1h jos vaan onnistuu akan työvuorojen takia,vituttaa kun sillä on jatkuvasti ilta painotteisia vuoroja ja pitää olla illat lapsen kanssa.
-kotona tehdä fysioterapeutin harjoituksia aamuin illoin kuten nytkin ja miten jaksaa.

Ruokailu.
-töissä saan ruuat ja illalla kotona jotain,klo1800 jälkeen ei saa syödä muutakuin hedelmiä.
töissä pienemmät annoskoot.
-kaikki herkut pois ainakin tammikuuksi,karkit ja sipsit ei ole ongelma,mutta limsat ja energiajuomat on,viimeisen vuoden on tullut vedettyä varmaan 2-3tölkkiä/pulloa päivässä.
-alkoholi ei aiheuta ongelmia juon niin vähän,mutta nekin pois tammikuuksi.
-unta enemmän viimeistään klo 2200 sänkyyn,väsyttää jatkuvasti ja vituttaa.
-pitää harkita myös uimassa käyntiä,pakkasilla helppo hengittää,jos selkä kestää? Ei ole sietänyt mitään taivutusta taakse päin.
kesällä voisi luistella jos aikaa vaan olisi.
kilpailukausi on alkamassa ja mulla on 2kpl ralliautoja ylläpidossa taas,helvetillinen aika ongelma ja pakko tehdä että rahat riittää,pelkällä töissä käynnillä ei elä ja yrittäjäksi ei pysty alkamaan

joskus ennen kuin selkä vaivat alkoi painoin 78kg ja olin paljon vahvemmassa kunnossa,2009-10 paino kävi vielä alle 80kg kun kaikki päivät ja yöt tein töiden lisäksi rakennushommia,sen jälkeen ollut n:85kg ja keväällä magneettikuvissa käydessäni 86kg
tuo 80kg olisi varmaan aika hyvä? Aikaisemmin ainakin painon ollessa noin alhaalla oli nälkä jatkuvasti.
harkintaan pitää myös laittaa muijan vaihto? Aiheuttaa niin paljon paskaa fiilistä,enkä tiedä onko jotain muutakin,lievää masennusta?
viime vuonna kuitenkin kiersin 9rallia 6 muuta harraste reissua ja työt päälle mistä keikka hommia joku6 viikkoa tosin olin 2.5kk saikulla,venäjällä kävin tankkaamassa jonkun 40kertaa.
saakohan tuosta tilityksestä mitään tolkkua,mutta jos auttaisi projektissa kirjoitella tänne?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on fyssarin ohjeita venytyksiin ja pitää tehdä sellaisia venytyksiä millä liuutetaan hermoja jalassa.

paska selkä yrittää aina kiristellä alaselän ja perskankun lihaksia ja se aiheuttaa hermosärkyä jalkoihin.

Musta on alkanut tuntua aika vahvasti siltä ettei selkä vaiva helpota ennenkuin pannaan 2m maata päälle,ei tuolla paskalla jalalla pysty edes juoksemaan.

Vierailija
22/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin puntarissa 83.7kg

Ja tammikuun jälkeen tullut herkuteltuakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu paska olo aina kovempien treenien jälkeen? Kävin keskiviikkona fysioterapeutilla, töiden jälkeen salilla vähän yli tunnin ja perjantaina menin töiden jälkeen salille 1.5h ja vittu miten paska olo tuli kun tein vähän isommilla painoilla??

Tuntui että oksettaa ja paskattaa yhtäaikaa? Salilta kun lähti tuntui ettei pysty edes autolle kävelemään, kävin himassa syömässä ja kolasin reilun tunnin lumia, koko illan oli tosi paska olo ja vieläkin tuntuu että kädet tärisee ja hengitys polttaa keuhkojen yläosasta ja kaulan alaosasta, astmalääkkeitäkin olen ottanut ylimääräisiä annoksia.

Ihan jumissa muutenkin,selkää pakottaa, oikea kyynärpää on kipeä, samoin vasen olkapää siitä asti kun toissa viikolla heiluttelin lekaa töissä.