Mikä ihme minut saa seurustelemaan miesten kanssa jotka ei halua tuntea minua?
Onko kellään muulla samaa vikaa että aina valitaan puolisoksi ihminen joka ei ole kiinnostunut sinusta? Minulla on toinen tällainen ja nyt jos lähtisin hakemaan niin löytyisi varmaan kolmas. Minä en selkeästikään tiedä että mitä rajoja kommunikaation kanssa on oltava parisuhteessa.
Kommentit (40)
Mä en ole sentään naimisiin asti mennyt, mutta rakastun miehiin jotka eivät rakasta minua. Eivät kuuntele mitä puhun, ovat kiinnostuneita seksistä, eivät ajatuksistani. Mulle tulee siitä paha olla, mutta ajattelen, että ennen pitkää se oppii tuntemaan minut ja huomaa, miten ihana olen...
Vierailija kirjoitti:
Miten valitaan puolisoksi joku joka ei ole kiinnostunut itsestä? Miten se toimii? Sieppaatko ne ja pakotat naimisiin?
Tuon logiikan minäkin haluaisin ymmärtää, mutta ei ole miehet kertoneet. Käsketään vain olla hiljaa tai tehdään lista asioista joista ei saa puhua. Minä olen hirveän avoin ja kerron kaiken luonnikkaasti, mutta siitä tulee aina sanomista. Ei kuulu mulle, ei kiinnosta, eikös tuosta sovittu että noista asioista ei puhuta tai sitten ollaan vaan hiljaa ja hetken kuluttua sanotaan että kai sä tajusit että mä en oo koko iltana kuunnellut sun juttujasi vaan katsonut telkkaria ja tehnyt kaikkee muuta. No tajuan, mutta jos mä puhun niin mä puhun, ihmisseinillekin. Eli minä olen lakannut välittämästä kuunnellaanko minua edes, koska asiani on aina aivan mitätön niin olkoon.
ap
Apua, aivan kuin mun kirjoittama! Kärsin tismalleen samasta ongelmasta kuin ap :(
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole sentään naimisiin asti mennyt, mutta rakastun miehiin jotka eivät rakasta minua. Eivät kuuntele mitä puhun, ovat kiinnostuneita seksistä, eivät ajatuksistani. Mulle tulee siitä paha olla, mutta ajattelen, että ennen pitkää se oppii tuntemaan minut ja huomaa, miten ihana olen...
No ei opi, jos koko ajan pitää lätinääsi turhana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten valitaan puolisoksi joku joka ei ole kiinnostunut itsestä? Miten se toimii? Sieppaatko ne ja pakotat naimisiin?
Tuon logiikan minäkin haluaisin ymmärtää, mutta ei ole miehet kertoneet. Käsketään vain olla hiljaa tai tehdään lista asioista joista ei saa puhua. Minä olen hirveän avoin ja kerron kaiken luonnikkaasti, mutta siitä tulee aina sanomista. Ei kuulu mulle, ei kiinnosta, eikös tuosta sovittu että noista asioista ei puhuta tai sitten ollaan vaan hiljaa ja hetken kuluttua sanotaan että kai sä tajusit että mä en oo koko iltana kuunnellut sun juttujasi vaan katsonut telkkaria ja tehnyt kaikkee muuta. No tajuan, mutta jos mä puhun niin mä puhun, ihmisseinillekin. Eli minä olen lakannut välittämästä kuunnellaanko minua edes, koska asiani on aina aivan mitätön niin olkoon.
ap
Mistä näitä miehiä oikein löydät? Sinua ilmeisesti kiinnostaa joku tietty miesryhmä? Niitä, jotka hakevat vain seksiä?
Sama vika täällä. Ehkä yritän miellyttää ihmisiä liikaa. Kerron itsestäni vain niitä asioita, joita oletan heidän haluavan kuulla ja jätän kertomatta ne epämiellyttävät jutut. Ex-miehenikään ei 11 vuoden suhteen jälkeen tuntenut minua yhtään, missään vaiheessa. Joo, tiedän, kuulostaa säälittävältä.
En tiedä mitä miehet hakee minusta mutta minä haen nimenomaan ihmistä jonka kanssa keskustella kaikesta ja jakaa elämänsä ja tämä toimiikin ihan niin kauan kunnes saman katon alle päästään. Sen jälkeen alkaa miehillä rajoitin soida. Ei puhuta omista asioistaan mitään vaan toistellaan niitä samoja vanhoja juttuja kuin aina ennenkin, mutta sitten samalla alkaa valitus kuinka olen pitkästyttävä tai en anna itsestäni mitään. En kuulemma kerro MINUSTA mitään. Sitten kun kerron mielestäni jotain henkilökohtaista ja kipeääkin niin tulee ilmoitus, että pidä omana tietonas ei kuulu mulle ja sulla on varmaan ystäviä joiden kanssa puhua tuollaisia juttuja. Minulle parisuhde sana on alkanut olla synonyymi pohjattomalle henkiselle yksinäisyydelle. Tässä ei ole mitään järkeä, että kun minulle sattuu jotain kivaa tai sitten ikävää niin joudun soittamaan ystävälleni ja hän sitten tukee minua ja lohduttaa tai riemuitsee elämäni iloista.
ap
Kummia odotuksia sulla ap. Menen suhteeseen antaakseni, sä meet saadaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Miten antaa mitään jos toinen ei ota mitään vastaan? Paitsi tietty seksiä. Sitä ja paljon, mutta sen jälkeen ei mitään väliä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten antaa mitään jos toinen ei ota mitään vastaan? Paitsi tietty seksiä. Sitä ja paljon, mutta sen jälkeen ei mitään väliä.
ap
No mutta lopeta nuo sun saamistoiveet. Kauhea lasti toiselle. Ei se sille kuulosta, että sinäkään meet yhteen heitä, sellaisina kuin ovat, rakastaaksesi. Vaan sua pitää kuunnella. Jos ne ei halua, niin hyväksy se.
Millaisia asioita puhut? Se vois auttaa ratkomaan tätä mysteeriä jos avaisit vähän asioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No mutta lopeta nuo sun saamistoiveet. Kauhea lasti toiselle. Ei se sille kuulosta, että sinäkään meet yhteen heitä, sellaisina kuin ovat, rakastaaksesi. Vaan sua pitää kuunnella. Jos ne ei halua, niin hyväksy se.
Tietenkin on liikaa pyydetty, että parisuhde olisi vastavuoroinen ihmissuhde. Ihan hirveää, kun nainen toivoo jopa kommunikointia miesystävänsä kanssa. Vaativa justiina!
Miehet eivät yleensä keskustele syvällisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tietenkin on liikaa pyydetty, että parisuhde olisi vastavuoroinen ihmissuhde. Ihan hirveää, kun nainen toivoo jopa kommunikointia miesystävänsä kanssa. Vaativa justiina!
No on se. Ei vaikuta kauhean vastavuoroiselta. Sun pitää opetella varmaan vähän kunnioitusta, johan sä käyt näpeille. Kuka oikein olet olevinasi? Se toisen avautuminen pitää ansaita. Jos et kunnioita, ne ei takuulla avaudu sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Onko tosiaan liikaa vaadittu, että ihminen vaivautuisi kuuntelemaan ja tutustumaan toiseen? Parisuhteessa? :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No mutta lopeta nuo sun saamistoiveet. Kauhea lasti toiselle. Ei se sille kuulosta, että sinäkään meet yhteen heitä, sellaisina kuin ovat, rakastaaksesi. Vaan sua pitää kuunnella. Jos ne ei halua, niin hyväksy se.Tietenkin on liikaa pyydetty, että parisuhde olisi vastavuoroinen ihmissuhde. Ihan hirveää, kun nainen toivoo jopa kommunikointia miesystävänsä kanssa. Vaativa justiina!
No on se. Ei vaikuta kauhean vastavuoroiselta. Sun pitää opetella varmaan vähän kunnioitusta, johan sä käyt näpeille. Kuka oikein olet olevinasi? Se toisen avautuminen pitää ansaita. Jos et kunnioita, ne ei takuulla avaudu sulle.
No etpä sinäkään näytä kovin vastaanottavainen olevan. :D Ap:han puhui siitä, että hän toivoisi kumppaniensa kuuntelevan häntä, ei avautuvan hänelle.
Mitä minä olen tajunnut niin mistään mikä liittyy sinuun itseesi henkilönä ei voi puhua paitsi jos kyseessä on esim poliittinen mielipide tai jokin muu laajempaan kontekstiin liitettävä asia. Mutta jos tulee vaikka tunne että puoliso on jotenkin loukannut tai mitään niin sekin on sellainen että se sitten pidetään itsellään tai vaikka jutellaan kaverin kanssa. Myöskään tunteistaan toista kohtaan ei saa puhua, mistään tunteista ei. Rakastaa saa sanoa kyllä, mutta vain sopivassa tilanteessa. Kun minulla on sitten suruja niin menen lenkille itkemään ja siellä sitten vaikka soitan jollekin tai hautaan sen sisälleni. Joskus taas kun olen luullut että joku on hauskaa niin se ei olekaan niin sitten sellaisetkin olen vaan oppinut myös kätkemään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNo mutta lopeta nuo sun saamistoiveet. Kauhea lasti toiselle. Ei se sille kuulosta, että sinäkään meet yhteen heitä, sellaisina kuin ovat, rakastaaksesi. Vaan sua pitää kuunnella. Jos ne ei halua, niin hyväksy se.
Onko tosiaan liikaa vaadittu, että ihminen vaivautuisi kuuntelemaan ja tutustumaan toiseen? Parisuhteessa? :O
No on se, jos se on vaatimus. Ei sellaista pidä joutua vaatimaan. En tiedä missä teillä mättää, jos se menee siihen, mutta jossain mättää, joko ne miehet ovat sellaisia tai he ovat sellaisia suhteessa sinuun tai tai sitten teet heistä sellaisia (tätä nyt en usko kuitenkaan). En ikävä kyllä osaa antaa vinkkejä avautumisen houkutteluun. Oletko itse jostain epävarma, (en tarkoita pahalla) kun toisen "mykkyys" saa sinut hermostumaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä olen tajunnut niin mistään mikä liittyy sinuun itseesi henkilönä ei voi puhua paitsi jos kyseessä on esim poliittinen mielipide tai jokin muu laajempaan kontekstiin liitettävä asia. Mutta jos tulee vaikka tunne että puoliso on jotenkin loukannut tai mitään niin sekin on sellainen että se sitten pidetään itsellään tai vaikka jutellaan kaverin kanssa. Myöskään tunteistaan toista kohtaan ei saa puhua, mistään tunteista ei. Rakastaa saa sanoa kyllä, mutta vain sopivassa tilanteessa. Kun minulla on sitten suruja niin menen lenkille itkemään ja siellä sitten vaikka soitan jollekin tai hautaan sen sisälleni. Joskus taas kun olen luullut että joku on hauskaa niin se ei olekaan niin sitten sellaisetkin olen vaan oppinut myös kätkemään.
ap
No jos sä meet kertomaan, että toinen on loukannut sua, niin mietipä ihan itse miten mukava viesti se on noin keskimäärin? Nehän on sun tunteita, sinä olet niistä vastuussa. Muistathan sen? Se ei tarkoita, että ne pitää salata, mutta et voi olettaa toisen loukanneen sua tahallaan, ja syyttää siitä.