Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako opiskella ammattia, jos CV:ssä iso aukko?

Vierailija
01.01.2016 |

.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa.

Vierailija
2/13 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä roikkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä isompi aukko tulee ilman koulutusta ja työnkin saaminen on hankalaa.

Vierailija
4/13 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein odotat vastaukseksi, että ei tietenkään kannata, jos on jotain kerran mennyt pieleen niin silloin pitää heittäytyä maahan makaamaan eikä koskaan enää yrittää uudelleen? 

Mene nyt sinne opiskelemaan. 

Vierailija
5/13 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneen merkitys vähenee kun aloittaa uudessa ammatissa.

Vierailija
6/13 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä. Jos CV:ssä on iso aukko, eikö se tarkoita että töitä on kuitenkin joskus tehty? Itselläni on ammatti, ja myös iso aukko CV:ssä, joten en koe että tässä erityisesti tarvitsisi opiskella enää uutta ammattia. Olen tehnyt menestyksekkäästi töitä, enkä pyytänyt joutua irtisanotuksi. Ei minun ammattitaitoni ole mihinkään kadonnut, vaikka iso aukko CV:ssä onkin. Se ei enää ole minun ongelmani jos potentiaalinen työnantaja kokee sen jonain kynnyskysymyksenä. Eli sanoisin että jos haluat opiskella uuden ammatin, niin silloin epäilemättä kannattaa opiskella uusi ammatti. Jos ammattitaitosi on aja tasalla niin en näe että mitä lisäarvoa uuden ammatin opiskelu toisi. Uusien asioiden opettelu nyt ei lopu koskaan, joten kysymys on mielestäni jotenkin teoreettinen.

Vierailija
7/13 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa tietenkin. Siinä vaiheessa kun valmistut, on sulla cv:ssä tavaraa sen aukon jälkeen. Sillä on merkitystä.

Vierailija
8/13 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä. Jos CV:ssä on iso aukko, eikö se tarkoita että töitä on kuitenkin joskus tehty? Itselläni on ammatti, ja myös iso aukko CV:ssä, joten en koe että tässä erityisesti tarvitsisi opiskella enää uutta ammattia. Olen tehnyt menestyksekkäästi töitä, enkä pyytänyt joutua irtisanotuksi. Ei minun ammattitaitoni ole mihinkään kadonnut, vaikka iso aukko CV:ssä onkin. Se ei enää ole minun ongelmani jos potentiaalinen työnantaja kokee sen jonain kynnyskysymyksenä. Eli sanoisin että jos haluat opiskella uuden ammatin, niin silloin epäilemättä kannattaa opiskella uusi ammatti. Jos ammattitaitosi on aja tasalla niin en näe että mitä lisäarvoa uuden ammatin opiskelu toisi. Uusien asioiden opettelu nyt ei lopu koskaan, joten kysymys on mielestäni jotenkin teoreettinen.

Eihän ap puhunut uudesta ammatista, vaan ammatista ja koulutuksesta yleensä. Tämä voi tarkoittaa mm. sitä, että ap:lla ei ole koulutusta ja ammattia vielä ollenkaan.

Toisaalta myös jos on ollut pitkään työtön, niin aiemman koulutuksen päivittäminen voi olla paikallaan. Myös sinun tapauksessasi, vaikka muuta väität.

Vierailija
9/13 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haluatko sen aukon laajenevan entisestään vai haluatko sinne cv:hen muutakin kuin aukkoja?

Vierailija
10/13 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap puhunut uudesta ammatista, vaan ammatista ja koulutuksesta yleensä. Tämä voi tarkoittaa mm. sitä, että ap:lla ei ole koulutusta ja ammattia vielä ollenkaan.

Toisaalta myös jos on ollut pitkään työtön, niin aiemman koulutuksen päivittäminen voi olla paikallaan. Myös sinun tapauksessasi, vaikka muuta väität.

Tämä ei kohdallani pidä alkuunkaan paikkaansa, koska olen koko ajan pitänyt ammattitaitoani yllä. Työnantajien asenteet tosin ovat valitettavasti sellaisia, että tuijotetaan vain sitä aukkoa CV:ssä. Se on sellainen asennevamma jota en voi korjata.

Vierailija
11/13 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei kohdallani pidä alkuunkaan paikkaansa, koska olen koko ajan pitänyt ammattitaitoani yllä. Työnantajien asenteet tosin ovat valitettavasti sellaisia, että tuijotetaan vain sitä aukkoa CV:ssä. Se on sellainen asennevamma jota en voi korjata.

Ehkä alallasi suhteet ja verkostot, mm. se tuotko uusia asiakkaita mukanasi, ovat merkittävä osa "ammattitaitoasi"? Työttömänä nämä eivät juuri kehity vaan saattavat sen sijaan kadota kokonaan.

Vierailija
12/13 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko vankilassa?

Vierailija
13/13 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko vankilassa?