Minkäkokoinen on pieni nainen?
Kauheeta vääntöö mitoista. Mikä nyt sitten on pienikokoisen naisen pituus/paino?
Kommentit (35)
Lyhyys ei tee naisesta pientä vaan koko yleisilme. Pienikoinen, sirot kasvonpiirteet, pieni pää. Pienet jalat ja kädet. Suomalaiset ovat lyhyitä, tanakoita ja isopäisiä. Lyhyillä suomalaisnaisilla on yleensä saamelaisperimää joka on selkeästi havaittavissa. Samankaltaista yhteneväisyyttä löytyy myös pohjoisvenäläisistä naisista, lyhyitä, vaaleita, ei lihavia mutta ei vyötäröä.
Saamelaislapsi
https://asiakas.kotisivukone.com/files/perromania.ota.fi/kuvat/Ihmiset/…
Saamelaisteini
http://img.yle.fi/uutiset/sapmi/article7680268.ece/ALTERNATES/w580/Sisk…
saamelaisnainen
http://www.lapland.ws/takkaporo/nainen.jpg
traskausfetissimies kirjoitti:
Alle 160 cm pitkä alkaa olla pieni IMO. Eikös naisten keskipituus ole jossain 166 cm tietämissä. Painosta en tiedä...
Muttei pienuudessa ole mitään pahaa.
Kuka on sanonut että pienuudessa olisi pahaa ?
Onko siinä pahaa kun on iso ? Eikö siinäkään ole pahaa ?
Vierailija kirjoitti:
Lyhyys ei tee naisesta pientä vaan koko yleisilme. Pienikoinen, sirot kasvonpiirteet, pieni pää. Pienet jalat ja kädet. Suomalaiset ovat lyhyitä, tanakoita ja isopäisiä. Lyhyillä suomalaisnaisilla on yleensä saamelaisperimää joka on selkeästi havaittavissa. Samankaltaista yhteneväisyyttä löytyy myös pohjoisvenäläisistä naisista, lyhyitä, vaaleita, ei lihavia mutta ei vyötäröä.
Aivan. Kauneus on katsojan silmässä.
Mä varmaan olen pieni. 154/36, 26v
Vierailija kirjoitti:
Väärät sääret. On pysynyt paremmin poron selässä.
Jotain alle 165 cm, paino alle 50 kg? Ruumiinrakenne vaikuttaa paljon, sirous, pieniluisuus jne.
Jos on 160 cm pitkä ja 160 cm leveä ei ole pieni.
Pieni on se kun panee pyllyyn voi hepin pyyhkiä piparin puolelta. Se on pieni nainen!
Mä olen 158/50 ja tunnun olevan jokin pienuuden mittari. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa ku joku on sanonut, että "x on vielä pienempi kuin *minä*". Ikään kuin mua pienempi ihminen olisi harvinaisuus :D
Enkä edes koe olevani kauhean pieni vaikka sirorakenteinen olenkin. Kai mä sitten pitempien mielestä kuitenkin olen.
Kyllä 140 senttinen alkaa olla pienen...öööö puoleinen.
153/43 ja sanotaan pieneksi vaikken itseäni sellaiseksi kovin helposti miellä.
Itseäni huvittaa, jos minua sanotaan pieneksi. Olen 163/52-54 eli ihan normaali. Jalat ja kädet ehkä hieman keskivertoa pienemmät, mutta siinä se. En tiedä vaikuttaako asiaan, että olen päärynävartaloinen ja rinnat ja käsivarret on ainoita kohtia, minne rasvaa ei kerry :D
Näitä kommentteja tulee lähinnä työkavereilta ja joskus vanhemmilta ihmisiltä.
Jostain syystä mua sanotaan aina pienikokoiseksi vaikka mitat on 164/68. Kai mulla on jotenkin sen muotoinen kroppa ettänäytän pienemmältä kun olen..Monet yllättyy kun kerron painoni, luulevat paljon kevyemmäksi.
Musta pienikokoinen on joku sellanen 160cm tai lyhyempi ja hoikka eli jotain 50kg. Yks mun kaveri mm.on 166cm pitkä ja painaa 45kg ja musta se ei oo pieni..laiha kyllä.
Itse olen joku 165cm 53kg ja minua sanotaan pieneksi? Itse kyllä miellän itseni hoikaksi en pieneksi+ jalkakin on kumminkin 39.
Kaverini on159cm ja 47kg jalka 36. Mielestäni HÄN on pieni. Minä olen ennemminkin sellanen peruskokonen vaikka sirohko olenkin kropaltani, mutta kun pienempiäkin on paljon..
Semmoinen, jonka toivoisi pulloon saavansa.