Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lapsikin olla "laiha läski"?

Vierailija
31.12.2015 |

En tiedä, huolehdinko turhasta, mutta avaudun nyt tänne kuitenkin. Kyseessä 10-vuotias poika, joka terkkarin mukaan on muutaman kilon alle ihannepainon. Päällisin puolin onkin ihan "normaali" ja hoikka, mutta vatsassa on silti vähän löysää ja sellaista pienen makkaran alkua. Onko se treenin puutetta vai mitä? En ole tästä lapselle mitään puhunut enkä aiokaan puhua enkä tehdä asiasta numeroa, mutta mietin, mihin suuntaan pitäisi häntä ohjata. Hän liikkuu kyllä, mutta harrastuksissa ei ole sellaista oikein rankkaa liikuntaa, jossa tehtäisiin vaikkapa vatsalihasliikkeitä tms. Pitäisi sellaista liikuntaa sisällyttää elämään enemmän? Haluaisin korjata tilannetta ennen kuin edes muodostuu mitään isompaa ongelmaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalihasliikkeitä lapselle, joka on pari kiloa alle ihannepaion ja vatsassa vähän löysää? Ja ikää lapsella 10 v. Ikä korjannee tarvittavat...

Vierailija
2/8 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huh huh, laihaläski lapsi:)

Myös minun 9v pojallani pikkiriikkisen löysää ihoa vatsan kohdalla, vaikka harrastaa futista 3-4krt viikossa ja siihen vähintään pari matsia päälle. Treenit heillä todella rankkoja ja kunto todella hyvä. Nyt ovat aloittaneet valmentajan pyynnöstä kotona vatsalihastreenit, lankutukset ja punnerrukset.

Poika 144cm ja 33kg ja ainankin minun silmiin alkaa olemaan vähän liiankin hoikan näköinen. Myös sukulaiset kiinnittäneet huomiota pojan hoikistuneeseen olemukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huolehdin ihan turhaan? Olen vaan tottunut siihen, että tuon ikäisillä lapsilla ei vielä ole mitään "ylimääräistä". Itse olen tuossa iässä ollut ihan kiinteä, vaikka en mikään superurheilija ole koskaan ollut, normaali liikkuva lapsi. En ole mikään terveyspoliisi, meillä syödään herkkujakin, joskin perus ruokavalio on terveellinen.

ap

Vierailija
4/8 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö lähes kaikki lapset ole laihaläskejä? Lapselle ei vielä kasva lihakset samalla tavalla kuin aikuiselle ja on lapsenpyöreyttä. 

Eri asia sitten oikeasti ylipainoiset lapset tai nälkiintyneet lapset, tai joku bodattu steroidihirmu lapsi.

Vierailija
5/8 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille lapselle parempaa ruokaa.

Vierailija
6/8 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kasvavat eri tahtiin jne. En lähtisi lasta väkisin treenaamaan tai laittamaan erityisruokavaliolle "sori mut oot laihaläski" tuohan voi jättää tosi ikäviä muistoja ja tunteita. Ainoastaan jos lapsi on oikeasti ylipainoinen tai pahan alipainoinen. 

.

Mielestäni yläasteella voi alkaa kiinnittää huomiota enemmän kehonkoostumuksen kaltaisiin juttuihin, kun vartalosta alkaa oikeasti erottaa tuollaisia asioita. Siinä on tärkeä ikä opettaa lasta huolehtimaan itsestään ja terveydestään.

Vierailija
7/8 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan seudulla kuuluukin olla vähän löysää nahkaa. Ihminen on sen muotoinen olio.

Lapsilla ei tosiaan lihasmassaa yleensä ole hirveästi, eikä tarvitsekaan olla. Toki voimaharjoittelua saa harrastaa jos lapsi haluaa, eikä se tutkimusten mukaan haittaa kasvua kunhan syö tarpeeksi. En kyllä alkaisi pakottaa lihastreeniä 10-vuotiaalle.

Vierailija
8/8 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on babyfattiä. Lähtee pois joskus teini-iässä.