Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivatatko kaiken kuivausrummussa, pesuohjeista huolimatta?

Vierailija
30.12.2015 |

Sain kuivausrummun äskettäin, ja tuntuu ettei sinne voisi laittaa puoliakaan meidän (halpis)vaatteista. Harmillista. Luulin, että saisin isonkin arjen avun siitä, kun inhoan vaatteiden ripustamistakin niin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki, en villasukkia tai -lapasia tai käsinpestäviä (jotka kuitenkin pesen koneella). Tai puuvillavaatteita, joissa ei yhtään kutistumisvaraa, sukkia esim.

Vierailija
2/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita collareita, neuleita, villavaatteita, urheilukamoja tai rintaliivejä. Pyyhkeille, lakanoille, t-paidoille, sukille, farkuille jne tosi kätevä. Jos vaatteen muoto tärkeä, kuivaan tasolla, henkarissa tai vesikiertotelinessä

Vierailija
4/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan, villankin.

Vierailija
5/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina laittanut kaikki paitsi villavaatteet kuivuriin - ei koskaan mitään ongelmia.

Vierailija
6/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sinne muistaakseni kaiken. Villaiset villakehtoon . Hauska sana sillä.

Vierailija
7/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillan kyllä, mutta en jos on vetoketjuja. Vaate kun kutistuu, mutta vetoketju ei, saattaa mennä vaate ihmeelliselle kuprulle. Sukista osa kestää, osa kutistuu liikaa. 

Vierailija
8/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paitsi silitettävät kauluspaidat, mankeloitavat liinat ja pienet lapset ja sukat. Hellävaraisella kuivaan ulkovaatteet ja villavaatteet.

Vierailija
9/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt tätä samaa! Mun vaatteista noin 95% on merkki, että ei saa laittaa kuivausrumpuun. Suurin osa vaatteistani on näitä halpavaatteita esim H&M, Lindex, KappAhl. Mutta en silti halua niiden menevän pilalle, vaikka ne halpoja ovatkin olleet. Tuntuu, että uskaltaako niitä laittaa kuivariin :D Nykyvaatteet (halpavaatteet ainakin) tuntuu olevan kyllä paskoja, kun mitään ei enää saisi laittaa kuivausrumpuun. Lakanat ja pyyhkeet tuntuu olevan ainoita meidän talossa, joille on rumpukuivaus sallittu :D

Vierailija
10/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki olen laittanut pl. villasukat ja lapaset. Ei ole yksikään vaate mennyt pilalle. Miksi ihmeessä se menisi?

Kauluspaidatkin pannaan kuivuriin ja nostetaan henkariin melkein kuivina. Ei muuten yleensä tarvitse silittää, kun toimii noin(ohje Martoilta).

Vierailija
11/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki paitsi silitettävät kauluspaidat, mankeloitavat liinat ja pienet lapset ja sukat. Hellävaraisella kuivaan ulkovaatteet ja villavaatteet.

Hui. .en minäkään laittaisi pieniä lapsia kuivausrumpuun! Ehe, ehe ; D

Vierailija
12/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika omituisia kuivausrumpuja on myynnissa Suomessa jos niissa ei saa kuivata vaatteita :D. Meilla menee rumpuun kaikki, valitsee vain sopivan lampotilan ja keston. Ei rummussa mikaan kutistu, kuumassa vesipesussa kutistuu jos on kutistuakseen. USA

Vierailija
13/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rummutan lähes kaikki lasten H&M vaatteet, tehnyt näin jo 10 vuotta eikä mene miksikään, korkeintaan hieman kutistuvat ekan rummutuksen jälkeen. Rummutan aina kaikki lakanat ja pyyhkeet ilman poikkeuksia.

Mitä en laita rumpukuivaajaan on tässä:

- ulkovaatteet ja ulkoasusteet

- villavaatteet

- fleece vaatteet

- rintaliivit ja jotkin naisten alushousut

- jotkut vaatekappaleet, jotka näyttävät heikoilta tai materiaali on käteen sen tuntuista, nopea ripustaa ne muutamat

Vierailija
14/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki olen laittanut. Ei ole käynyt mitään :D paitsi ehkä vähän kalliimpia takkeja

Vierailija
15/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja rumpukuivaajassakin on muitakin vaihtoehtoja kuin kuivaus täysillä rutikuivaksi.

Voi rummuttaa esim. silityskuiva-asteelle ja sen jälkeen ripustaa normaalisti kuivumaan (jos epäilee vaatteen kestävyyttä).

Tosiaan villalle löytyy meiltäkin oma kuivausohjelmansa

Vierailija
16/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki olen laittanut. Ei ole käynyt mitään :D paitsi ehkä vähän kalliimpia takkeja

Pesin villakangastakkini koneessa, vaikka sille suositeltiin kuivapesua. Sitten laitoin sen kuivuriin matalaan lämpötilaan.

Takista tuli kuin uusi!

Vierailija
17/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita, colleget, paitsi sellaiset, joissa on painatus. Urheiluvaatteistakin toisinaan muut, paitsi isosti painatuskuvioidut. Kaikki sukat kuivaan, vedenpitävien ulkoiluvaatteidenkin kuivumista joudutan rummuttamalla vähän. Ohuet hm: n huitulat eivät kestä, tosin nyppyyntyvät pesussa jo. Viskoosia en kuivaa rummussa, enkä lyvraa sisältäviä ainakaan jatkuvasti. Aito villa kutistuu kovasti, jos kuumalla kuivaa! Paitapuserot voi kuivata...Ja anteeksi virheet, mobiili ei anna korjata niitä!

Vierailija
18/18 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan melkein kaikki. Villa, printilliset, tekniset, farkut, rintaliivit ja hieno pestävät kuivatan narulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi