Sain 10 vuotta sitten lapsettomuus- tuomion, nyt raskaana!
Nyt tosiaan 10 vuoden jälkeen raskaana ilman mitään lapsettomuushoitoja (päätin, etten sellaisiin mene lainkaan), olin varma keskenmenosta, nyt kuitenkin ensimmäinen kolmannes ylitetty! Tätä kestohymyä ei saa naamaltani millään pois.. :)
Kommentit (14)
Vau! Tälläiset on aina niin iloisia uutisia, kun lapsi on todella positiivinen yllätys. Onnea! :)
Tuttavalleni kävi samoin, toivoi aina itselleen lasta, mutta lastensaantia pidettiin todella epätodennäköisenä.. taustalla nuoruuden vakavia syömishäiriöitä, kuukautishäiriöitä ja ties mitä muutakin. Kukaan ei edes uskonut, että olisikin tullut raskaaksi, mutta sieltä se vatsa sitten alkoi kun alkoikin kasvamaan. Voi sitä itkun määrää sillon (onnen kyyneleitä). Terve tyttö tuli. :)
Ihanaa! Vapaaehtoinen lapsettomuus on tietenkin ok ja oma valinta, mutta on todella surullista olla lapseton vastoin tahtoaan. Onneksi näitä iloisia uutisia kuulee välillä! Paljon onnea :)
Jännä miten toiset tuntuu olevan parikymppisinä lapsettomia, sitten 30+ yllättäen tullaankin raskaaksi. Lähipiirissäni on useampikin tapaus, eräs olisi halunnut nuorena äidiksi - raskautui 35v. Toisilla taitaa biologia mennä toisinpäin, hedelmällisyys tuleekin vasta myöhemmin :'D Onnea ap:lle!
Jew!!! Onnea paljon, tsemppiä ja terveydentäyteistä (?) odotusta!! :D <3
Vierailija kirjoitti:
Jew!!! Onnea paljon, tsemppiä ja terveydentäyteistä (?) odotusta!! :D <3
*jee
Onnea ap:lle!
Viitoselle haluan sanoa sen verran, että toisinaan lapsettomuus on psyykkistä, niin fyysinen toimenpide kuin lapsen alkuun saattaminen onkin. Moni pari yrittää ja yrittää epätoivon vimmalla, mutta mitään ei tapahdu. Kun sitten annetaan periksi ja alistutaan kohtaloon sekä keskitytään ihan muihin juttuihin, niin yhtäkkiä ollaankin tilanteessa, että perheenlisäys ilmoittelee tulostaan. On varmasti upea hetki, kun testi osoittaa plussaa!
Onnea ap!
Olen saanut lähipiirissä seurata, miten iso onni tuo on suuren surun jälkeen. Ystäväni kävi 15 vuotta lapsettomuushoidoissa, kaikenlaisissa, vaihtoi miestäkin pari kertaa... Kunnes 40-vuotisbileiden jälkeen alkoi pahoinvointi ja väsymys. Meni lääkäriin, lääkäri lähetti labraan verikokeisiin ja raskaustestiin. Kaveri oli ihan raivoissaan tuosta testistä, kunnes sai tulokset. Terve poika syntyi, ja melkein heti perään vielä toinenkin :D
Vierailija kirjoitti:
Onnea ap!
Olen saanut lähipiirissä seurata, miten iso onni tuo on suuren surun jälkeen. Ystäväni kävi 15 vuotta lapsettomuushoidoissa, kaikenlaisissa, vaihtoi miestäkin pari kertaa... Kunnes 40-vuotisbileiden jälkeen alkoi pahoinvointi ja väsymys. Meni lääkäriin, lääkäri lähetti labraan verikokeisiin ja raskaustestiin. Kaveri oli ihan raivoissaan tuosta testistä, kunnes sai tulokset. Terve poika syntyi, ja melkein heti perään vielä toinenkin :D
Minulle kävi juuri samalla tavalla! Menin lääkäriin kummallisten oireiden takia, ei ollut raskaus käynyt mielessäkään tuon tuomion jälkeen. Mitään kotitekoisia raskaustestejä en tehnyt. Kyllä oli uskomatonta, kun labratulokset kuulin, en juuri muista siitä hetkestä edes mitään. Niin käsittämätöntä, täysin epätodellisen tuntuista.
Ja iso kiitos kaikille! Jos tänne eksyy tahattomasti lapseton lukemaan tätä keskustelua, niin toivottavasti saat tästä toivoa ja koet saman yllätyksen tulevaisuudessa. :)
-ap
Ihana juttu ap! Olen kovin onnellinen puolestasi ja toivon kaikkea hyvää teille :)
Lähipiirissäni on muutama vaataava tapaus. Näin se elämä yllättää aina välillä, mitä positiivisemmassa mielessä. :)
Paljon onnea, olen niin onnellinen puolestasi vaikkei edes tunneta :)