Käsitöiden myyminen?
Onko täällä ketään kuka tekee käsitöitä myyntiin? Haluaisin kuulla kokemuksia. Kuinka paljon teet, onko kannattavaa, missä ja miten myyt? Tein jouluksi muutamalle läheiselle villasukkia ja lapasia ja tuli mieleen, että voisin alkaa myymään tekeleitäni. Tykkään neuloa ja virkata ja olen jopa melko hyvä siinä.
Entäs te jotka ette tee käsitöitä, millaisia käsitöitä itse ostaisitte ja paljon olisitte valmiita maksamaan?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tehdä/ostaa täysvillaisia sukkia, sillä ne kuluvat pian puhki. Neulelankoihin lisätään hieman muita kuituja juuri siksi, että ne "sitovat" villakuidut vahvemmaksi ja kestävämmäksi. Villa itsessään on melko haurasta.
Mutta yösukkana ne on ihanat. Ja kyllä hyvälaatuinen 100% villa kestää käyttöä ainakin yhden talven ja aina voi parsia tai korjata pohjan. Itse suosin neuloessani kaksink.pohjaa, jos aito villalanka.
Vierailija kirjoitti:
Ok, eli jos alle 8500e myy, niin ilmoitetaan verottajalle ansiotuloina.
Meneeköhän sivutuloprosentin mukaan vain ihan normiprosentin?
Esim. pienituloisella ansiotuloverotus jotain 15% luokkaa, jolloin käsitöistä menisi siis tuo vero.
Eli pitäisikö verottajalle siis ilmoittaa vain voitto, joka verotetaan ansiotulon mukaan?
Eli myyntihinta 15e- menot sukkalangat 6e= voitto 9e.
9 eurosta verottaja vie ansiotuloprosentin mukaisen veron?
Korjatkaa virheet...
Muuten meni oikein, mutta onhan sinulla muitakin menoja kuin pelkät langat. Puikot, työhuone ...
Minä väitän olevani kohtuullinen osaava kutoja, ja teen sukan päivässä. Toisenkin ehtisin, jos en tekisi mitään muuta. Mutta onhan meillä työttömillä, eläkeläisillä ja muilla joutilailla muutakin tekemistä kuin istua ja kutoa. Ehkä sitten tekisin sukkaparin päivässä, jos menettäisin liikuntakykyni ja kököttäisin vain pyörätuolissa.
Pitkävartisissa ja vaativammissa malleissa menee enemmän aikaa, mutta niitä ihmiset mieluummin ostaisivat.
Alv raja on ylihuomisesta lähtien 10 000 €/v.