Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selvitä miehen perheen kanssa?

Vierailija
30.12.2015 |

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä toistakymmentä vuotta, lapset jo kouluikäisiä. Parisuhde on hyvä ja meillä on hauskaa yhdessä. Mutta vuosi vuodelta miehen sukulaisten kanssa on mennyt hankalammaksi. Aluksi sellainen peruskohteliaisuus oli olemassa, mutta mitä tutummaksi on tultu, sitä ikävämpää kohtelua sieltä tulee. Siis ihan suoraa v..ttuilua, arvostelua ja ilkeilyä. Ja kaikki kohdistettuna minuun.

Olen vuosia jo yrittänyt olla välittämättä, ollut kohtelias (mut on kasvatettu niin ettei toisille olla epäkohteliaita tai ilkeitä) ja viime vuodet pyrkinyt siihen, etten sano mitään. Siis tervehdin normaalisti jne, mutta en osallistu keskusteluihin ja kysyttäessäkin olen vastauksessani ympäripyöreä etten ärsyttäisi. Mies on joskus puolustanut minua, mutta taitaa itsekin varoa perhettään, ettei joutuisi riitaan. Mies ei siis muusta ihanuudestaan huolimatta ole hyvä missään ristiriitatilanteissa ja välttää niitä.
Anoppi on ainoa jonka kanssa tulen vilpittömästi hyvin toimeen, ihana ihminen, jonka ystävällisen luonteen mun mies on selvästi perinyt. Hänen kanssaan kahdestaan juttelen ja touhuan, se on mukavaa, mutta heti kun siinä on muita, on tilanne toinen.
Kun tilanne menee tarpeeksi ahdistavaksi, avaudun asiasta kotona miehelle (koska en halua "kylillä" puhua rumasti miehen perheestä), mutta mies on vaikeana ja yrittää aina ohittaa tilanteen "ei se mitään tarkoittanut"-kommenteilla.

Mitta alkaa olla niin täynnä että pelkään räjähtäväni siellä, mutta se varmaan tekisi tilanteen vielä pahemmaksi.
Miten muut on selvinny tällaisesta? Mies ei lasten kanssa ilman minua halua mennä kylään sinne, ja itsekin olen mielummin siellä mukana, koska satunnaisesti inhottava huutaminen/ilkeys on kohdistunut meidän lapsiin, ja silloin olen voinut asiaan puuttua.
Miten selvitä, miten kasvattaa niin paksu nahka ettei tunnu missään?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, eikö ole ketään jolla sama tilanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla