Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tarkoittaa että joku aine on "tajuntaa laajentava" ?

Vierailija
30.12.2015 |

Miltä se tuntuu kun tajunta on laajentunut?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö juttu, millä esim. taiteilijat puolustelevat huumaavien käyttöä. 

Vierailija
2/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se tarkoittaa, että sotketaan oma aivokemia niin, ettei enää kykene loogiseen ajatteluun ja erottelemaan aistiärsykkeitä toisistaan. Suomeksi sanottuna kaikki skeida mitä silloin ajattelee ja sanoo tuntuu jotenkin erityisen tärkeältä ja mahtavalta.

Kun on riittävän kauan käyttänyt tajuntaa laajentavia, niin on siinä onnellisessa tilanteessa että tajunta on lopullisesti niin laajentunut että voi päästä yhteiskunnan ikuiseen holhoukseen loppuelämäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeita ei kannata koittaa. Ne ovat laittomia ja käytöstä saattaa joutua vaikeuksiin, oli mitä mieltä tahansa niiden terveydellisistä vaikutuksista. Vain kokeilemalla tosin tietää. Olen kuullut että se olisi kuin korkeampaan yhteyteen kuulumista, universumiin. Näet asiat sellaisina kuin ovat. Kauneutta, rakkautta, yhteyttä, sellaista mitä ei ihmisen mieli muutoin voi kokea. Mutta en voi tietää koska en uskalla kokeilla.

Vierailija
4/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuin kamera kuvaisi ensin yhtä ihmistä ja sitten kameraa lähdetäänkin kuljettamaan ylöspäin, niin että ihminen pienenee ja pienenee. -Ensin sitä luulee olevansa kovinkin tärkeä ja havahtuukin siihen miten pieni murunen maailmankaikkeudessa sitä onkaan. Ja tämä oli siis positiivinen kokemus.

Vierailija
5/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko et sillä tajunta laajenee?

Vierailija
6/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikanaan kokeilin näitä, eikä ne mitään laajentaneet.

Vierailija
7/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkien kiertoilmaisu mille tahansa mömmölle joka vetää tukan tuhannen juntturaan.

Vierailija
8/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kannabista ja sieniä, joita pidetään molempia tajuntaa laajentavina.

Molemmilla on se efekti ainakin, että aistimukset tulevat valtavan paljon selkeämmäksi. Musiikista kuulee jokaisen soittimen kuin erikseen, eri kerroksina. Värit on kauniimmat, kaikki on jotenkin "paikallaan". Sienipäissä alkaa jopa kokea jonkinlaisen hengellisen ulottuvuuden kaiken ytimenä, ja kaikesta tulee taivaallisen kaunista. 

Lisäksi ajattelu vilkastuu ja alkaa saada luovempia, yllättävämpiä mielleyhtymiä. Joskus sitä vain kelailee arkisia asioitaan mutta uudella otteella, pääsee pois urilta joihin on juuttunut. Sienillä varsinkin toisaalta toisinaan sitä pääsee tutkimaan ihan muita ulottuvuuksia, katsomaan koko ihmiselämää toisesta näkökulmasta. Esim. viimeksi kun otin sieniä, aloin yhtäkkiä kokea, että oma ruumiini ja mieleni on vain yksiä kohteita minussa, samoin kuin huoneessa kuuluvat äänet, ja minä itse olin tietoisuus, avaruus ja nykyhetki jossa kaikki tapahtuu. Pystyin samaistumaan tietoisuuteen tai omaan ruumiiseeni tai mihin tahansa muuhun objektiin rajattomassa tietoisuudessa joka koin olevani. Se oli jotain käsittämättömän hienoa. 

Itse olenkin enemmän sieni- kuin kannabisihminen. Minulle jokainen trippi on matka hengellisyyteen, joka on sukua sille mitä kuvataan esim. intiaanien hengellisyydestä: maailmaa jossa kaikki on täynnä Henkeä, joka on myös itsen syvin olemus. 

Vierailija
9/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8; sulla on tässä sellainen ristiriita, että sieniä käyttämällä koet itsesi arvokkaaksi, henkiseksikin olennoksi. Kuitenkin sieniä käyttämällä vaurioitat keskushermostoasi ja elimistöäsi. Etkö koe itseäsi arvokkaaksi ihan omana itsenäsi? 

Vierailija
10/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aikanaan kokeilin näitä, eikä ne mitään laajentaneet.

Vähän sama. En sanoisi etteikö ne laajentaisi muttei ainakaan minulle. Ihan mukavat kokemukset oli silti.

Vierailija
11/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8; sulla on tässä sellainen ristiriita, että sieniä käyttämällä koet itsesi arvokkaaksi, henkiseksikin olennoksi. Kuitenkin sieniä käyttämällä vaurioitat keskushermostoasi ja elimistöäsi. Etkö koe itseäsi arvokkaaksi ihan omana itsenäsi? 

Psilosybiinisienet eivät muuten vaurkioita keskushermostoa eikä elimistöä. Ne on lukuisissa tutkimuksissa todettu kaikista vaarattomimmaksi päihteeksi, jopa paljon jopa lääkkeeksi mainostettua kannabista harmittomammaksi. Keskushermostovaikutus on täysin tilapäinen, kestää sen minkä trippikin, ja poistuu sen jälkeen vahingoittamatta hermostoa (toisin kuin esim. sallittu alkoholi, joka on liuotin ja aiheuttaa tuhoa).

Koen itseni arvokkaaksi omana itsenäni. Olen alkanut kokemaan niin entistä vahvemmin tajuntaa laajentavien sienten käytön myötä. Ja en ikinä käyttäisi mitään minkä koen vahingoittavan mieltäni tai ruumistani. Tästä syystä olen jättänyt alkoholin kokonaan pois pari vuotta sitten. Samoin lihan syönnin jonka aloin kokea eettisesti vääräksi nykyisen tehotuotannon takia, sekä kropalleni raskaaksi sulattaa. 

Vierailija
12/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se tarkoittaa, että sotketaan oma aivokemia niin, ettei enää kykene loogiseen ajatteluun ja erottelemaan aistiärsykkeitä toisistaan. Suomeksi sanottuna kaikki skeida mitä silloin ajattelee ja sanoo tuntuu jotenkin erityisen tärkeältä ja mahtavalta.

Kun on riittävän kauan käyttänyt tajuntaa laajentavia, niin on siinä onnellisessa tilanteessa että tajunta on lopullisesti niin laajentunut että voi päästä yhteiskunnan ikuiseen holhoukseen loppuelämäksi.

Näin minäkin sen näkisin,vituttaa kun poikaystävä hehkuttaa "taikatattejaan" jonain ihmeaineena,kuulemma "puhdistavat henkisen kovalevyn" ja kaikkien pitäisi kokeilla niitä.

Vierailija
13/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin sen näkisin,vituttaa kun poikaystävä hehkuttaa "taikatattejaan" jonain ihmeaineena,kuulemma "puhdistavat henkisen kovalevyn" ja kaikkien pitäisi kokeilla niitä.

Jos se sieniä käyttää, niin ei mitään vaaraa mistään yhteiskunnan elätiksi päätymisestä. Niiden riippuvuuspotentiaali on olematon, eikä niitä edes pysty käyttämään kovin usein. Syistä että: 1) huonot tripit alkavat yleistyä jos ottaa useammin kuin mitä asioita tulee selvinpäin käsiteltyä, 2) jos yrittää ottaa usein, alkaa mennä teho, ei vaikuta enää, 3) trippi ei ole mikään kännin tapainen kevyt nautinto, vaan henkisesti myös raskas (joskin palkitseva) kokemus, ei sitä yleensä tahdo kovin usein. 

Kannabiksen kanssa osalla tosiaan on se riski että alkaa käytellä jatkuvasti, varsinkin jos sitä käytetään lääkkeeksi ahdistukseen, levottomuuteen tai elämän yleiseen tympeyteen. Minkä tahansa päihteen jokapäiväisellä riippuvuuskäytöllä alkaa olla yleensä ongelmia, jos siihen luisuu. Kannabista, samoin kuin alkoholiakaan, ei toki ole pakko käyttää niin, vaan voi käyttää harmittomastikin, mutta syystä tai toisesta osa tuntuu helposti tulevan riippuvaiseksi sellaisista aineista jotka antavat heille välitöntä nautintoa tai tuskan helpottamista.

Vierailija
14/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne sienet vahvistavat ja selkiyttävät aistimuksia, niin millaista on harrastaa seksiä niiden vaikutuksen alaisena?

Vierailija
15/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ne sienet vahvistavat ja selkiyttävät aistimuksia, niin millaista on harrastaa seksiä niiden vaikutuksen alaisena?

Olen tuo aiemmin sienikokemuksista kirjoittanut, mutta tästä mulla ei ole hajuakaan. Itselläni ainakin nimittäin on niin, että en ole pätkääkään seksuaalinen sieniä otettuani. Itse asiassa koko ruumiillisuus tietyllä tavalla vähenee, se on vähän kuin "sielu" pyrkisi irti ruumiiista ja toisten ulottuvuuksien kokemiseen. On ruumiista irtautumiskokemuksia, kokemuksia että on kaiken täyttävä tietoisuus joka on kaiken muodon sisiin olemus jne. Mutta minulla ei ole koskaan ollut millään tapaa seksuaalissävytteisiä kokemuksia sienissä. 

En tiedä onko tämä kaikkien kokemus. Periaatteessa jos ottaa pienen määrän sientä, tyyliin 1-1,5 g kuivattua, niin on mahdollista toimia ihan kuten muutenkin, vaikka käydä konsertissa tai tanssimassa tai harrastaa seksiä. Tiedän ihmisiä jotka menee tanssimaan teknoa vähän sieniä otettuaan, ja sulautuvat siten musiikkiin entistä syvemmin. Seksistä en ole kuullut, mutta tiedä vaikka joku harrastaisikin? Itselleni kuitenkin sienet on hengelliseen tutkimukseen ja luontoon suuntaava kokemus, ei ihmisten seuraan saati seksiin. Luonto muuten se onkin taivaallinen kun on vähän tattia napostellut, mitä pienin yksityiskohta voi olla kokonainen universumi joka sisältää jumaluuden koko täyteyden ja jonka ulkoinenkin kauneus on loppumattoman monimuotoinen. Esim. kerran talvella tuijotin ihastuksen vallassa lumeen painunutta kengänjälkeä, jonka alta oli paljastunut kiiltävä jää. Lumen muodot ja sävyt, jään pienet halkeamat ja valon heijastuminen niistä, kuin jalokivi - henkeäsalpaavaa kauneutta.

Vierailija
16/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt että psykedeelit saattavat aktivoida jotain käyttämättömiä/unohtuneita hermoratoja joka avaavat käyttäjälle aistimuksia ja omaa päänsisäistä maailmaa ihan uudella tavalla. Aika lailla tajuntaa laajentava aine siis, eikä haitallisella tavalla koska vaikutukset menevät ennenpitkää ohi.

Vierailija
17/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TajuntAa ei kuulu laajentAA IHmiselämässämme.se on rajallinen syystä että maailmamme on rajattu. Tajunta laajenee sitten kuollessa.

Vierailija
18/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että psykedeelit saattavat aktivoida jotain käyttämättömiä/unohtuneita hermoratoja joka avaavat käyttäjälle aistimuksia ja omaa päänsisäistä maailmaa ihan uudella tavalla. Aika lailla tajuntaa laajentava aine siis, eikä haitallisella tavalla koska vaikutukset menevät ennenpitkää ohi.

Jep, mä näin kerran Tieteen kuvalehdessä sellaisen aivokuvan siitä millaista on aivojen aktivaatio normitilassa ja toisaalta psilosybiinin vaikutuksen alaisena. Normaalitilassa oli siellä täällä reunoilla vähän aktivaatiota, mutta sienten vaikutuksen alaisena koko aivojen alue oli täynnä toimintaa. 

Vierailija
19/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt kannabista ja sieniä, joita pidetään molempia tajuntaa laajentavina.

Molemmilla on se efekti ainakin, että aistimukset tulevat valtavan paljon selkeämmäksi. Musiikista kuulee jokaisen soittimen kuin erikseen, eri kerroksina. Värit on kauniimmat, kaikki on jotenkin "paikallaan". Sienipäissä alkaa jopa kokea jonkinlaisen hengellisen ulottuvuuden kaiken ytimenä, ja kaikesta tulee taivaallisen kaunista. 

Lisäksi ajattelu vilkastuu ja alkaa saada luovempia, yllättävämpiä mielleyhtymiä. Joskus sitä vain kelailee arkisia asioitaan mutta uudella otteella, pääsee pois urilta joihin on juuttunut. Sienillä varsinkin toisaalta toisinaan sitä pääsee tutkimaan ihan muita ulottuvuuksia, katsomaan koko ihmiselämää toisesta näkökulmasta. Esim. viimeksi kun otin sieniä, aloin yhtäkkiä kokea, että oma ruumiini ja mieleni on vain yksiä kohteita minussa, samoin kuin huoneessa kuuluvat äänet, ja minä itse olin tietoisuus, avaruus ja nykyhetki jossa kaikki tapahtuu. Pystyin samaistumaan tietoisuuteen tai omaan ruumiiseeni tai mihin tahansa muuhun objektiin rajattomassa tietoisuudessa joka koin olevani. Se oli jotain käsittämättömän hienoa. 

Itse olenkin enemmän sieni- kuin kannabisihminen. Minulle jokainen trippi on matka hengellisyyteen, joka on sukua sille mitä kuvataan esim. intiaanien hengellisyydestä: maailmaa jossa kaikki on täynnä Henkeä, joka on myös itsen syvin olemus. 

Ulkopuolisena kommenttina: Kiinnostavaa. Hieman samantapaisia tuntemuksia saat sienistä, mitä joskus rauhoittumalla ja keskittymällä saan ilman mitään kemiallisia aineita, esim. valveen ja unen rajoilla, tai muutenkin rauhallisessa ympäristössä keskittymällä vain olemaan.

Yksi kokemus joka minulla toimii arkielämästä irtautumiseen: menen rauhalliseen paikkaan, makaan kalliolla tai sammaleella selälläni, ja katselen ylöspäin puiden latvoihin. Tasapainoaisti katoaa, ja alan aistia roikkuvani maapallon pinnalla tyhjyyden päällä. Puut ovat maan pinnasta kasvavia karvoja, mittakaava häviää. Siitä voi sitten johdatella ajatuksia haluamaansa suuntaan, pään sisälle tai ympäristön yksityiskohtiin. Toimii ihan ilman mitään kemiallisia aineita.

Vierailija
20/61 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TajuntAa ei kuulu laajentAA IHmiselämässämme.se on rajallinen syystä että maailmamme on rajattu. Tajunta laajenee sitten kuollessa.

Asioita joita on tullut sienipäissä ;) pohdittua. Miten niin maailma on rajattu? Ja onko tämä edes ainoa maailma, vai onko olemassa lukemattomia rinnakkaistodellisuuksia, esim. niin että jokainen mahdollinen valinta tulee jossain todellisuudessa toteutetuksi - näin siksi, että luova voima on niin luova, että se toteuttaa kaikki mahdolliset mahdollisuudet. 

Toisaalta jos ajatellaan tätä meidän näkyvää maailmanpiiriäkin, niin onko sekään niin rajattu kuin luulemme? Jos ajatellaan että tässä taustalla on energiaa, tai atomeita, niin kuka määrää, että sen energian tai atomien tanssin ainoa tulkintatapa on ihmisen tapa? Ultraviolettivaloa näkevä hyönteinen näkee hieman toisenlaisen maailman, kaikuluotaava lepakko paljon erilaisen. Ehkä on lukemattomia havaitsemisen tasoja, niin että lopulta maailma on kuin virittäisi radioon kanavia: viritä vastaanotin yhteen asentoon niin näet maailman 1, viritä se toiseen niin näet maailman 2 - ja tätä olen sieniä otettuani onnistunut tekemäänkin.

Jokainen pienikin asia, mitä rajatuin asia, kuten vesipisara, on myös sieniä otettua upea ihme, jonka pyhyyttä ja täydellisyyttä jaksaa ihmetellä pitkään. Mikä siis on rajattua, jos pisara vettä puun oksassa, pisara jonka pinta on kuin elävää elohopeaa jonka pinnalla kimmeltää sateenkaaren värit, on niin suuri ihme?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän