Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

varovaiset autoilijat ja pienet autot

Vierailija
30.12.2015 |

Kysyisin teiltä, jotka olette "liikenneyliherkkiä", pienistä autoista. Aion hankkia auton. En luota suuriin autoihin. Niillä ajaminen ei luonnistu. Pienet autot on helpompi hallita. Mutta minkä valita? Olen köyhä, joten auton pitää olla ennen kaikkea tooooosi halpa. Pienet autot ovat onneksi halpoja. Ajattelen jotain 10 vuotta vanhaa autoa. Ranskalaisissa autoissa on aina vikaa, niihin en luota. Pari tunnettua, joita voisin harkita: Ford Ka ja Nissan Micra.

Mielipiteitä ja kokemuksia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut monta vuotta Nissan Micralla ja se on kyllä ollut huippuhyvä omassa luokassaan: helppo parkkerata koloon kuin koloon, kuluttaa vähän ja on näppärä kaikin puolin. Miinuksena toisaalta pienuus eli kovin isoja tavaroita tai ihmisiä ei voi kuskata :) 

Huvittaa nuo tuulipuheet. Hyvin harvoin on sellainen tuuli, että se tuntuisi ajaessa. Korjaamolla ei kyllä ole tarvinnut ravata!

Vierailija
22/32 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikanaan ensimmäisenä autonani 18-vuotiaana juuri kortin saaneena -99 Ford Ka. Se oli silloin noin 10v vanha. Pidin siitä kyllä tosi paljon, minusta se oli kohtuullisen hyvä ajaa ja yllättävän tilava pieneksi autoksi. Kyytiin mahtui mies, vauva istuimineen ja vielä isot Brion yhdistelmävaunutkin kun hyvin asetteli. :D Pari vuotta sillä ajelin kunnes vaihdoin suurempaan ja uudempaan. Suosittelen kyllä halvoista pikkuautoista Kaata. Uudemmat Toyota Yariksetkin on kivoja, mutta ne ei sitten enää ole mitään niin halpoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota AYGO, meillä töissä niitä ja voisin sellaisen ottaa, jos pikkuautolle olisi tarvetta.

Tuo tuulen ottaminen henkilöautoon, todella mitätön seikka. Ei juuri huomaa eroa henkilöautoissa. Sen huomaa vasta bussin ratissa, vrt purjeen koko veneissä

Vierailija
24/32 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Renault Twingo, ja on toiminut erinomaisesti. Oli niin halpa, että sain aika uuden ostettua. On lähtenyt tienvarsipysäköinnistäkin pakkasella mainiosti.

On kyllä ranskalainen, hui.

Vierailija
25/32 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut kaksi autoa, joita sai aina olla korjaamassa - toinen oli Opel ja toinen Ford. Meillä on tosin ollut myös lukuisia hyviä Fordeja, joten en koko merkkiä lähtisi tuon yhden maanantaikappaleen perusteella tuomitsemaan. Ranskalaisista kokemusta on Citroenistä ja Peugeotista, kumpikin palveli aikansa loistavasti ilman ylimääräisiä korjaustarpeita. Olisi ehkä helpompi suositella autoa, jos tietäisi AP:n budjetin - halpa kun on aika subjektiivinen käsite..?

Näen vieläkin painajaisia vanhempieni kakkosautosta, punainen Opele Kadet, sen jos ajoi lätäkön yli niin se sammui ja muutenkin se saattoi päättää liikennevaloissa yhtäkkiä että jäädänkin tähän varttitunniksi.

Fordeja meillä on ollut 6 eikä niistä ole juurikaan pahaa sanomista. Mitä nyt yhdestä hajosi moottori, mutta pienen väännön jälkeen sekin korjaantui takuuseen, joten ihan hyvä maku jäi siitäkin autosta.

Vanhat autot on aina enemmän tai vähemmän yksilöitä ja on tuurista kiinni minkälaisen saa.

Itse kyllä ajattelen niin että yleensä auto menee vaihtoon siinä vaiheessa kun siihen tulee jotain vikaa, harva niitä autoja ihan vain huvikseen vaihtaa,  joten aina saa varautua siihen että käytettyssä autossa on joku vika.

Vierailija
26/32 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakaan missään nimessä ei kannata ostaa ranskalaisia autoja! Ranskalaisten autojen omistajat valehtelevat todella usein autoistaan. Ne, jotka kiroavat niitä rahansyöjiä, ovat oikeassa, mutta tässäkin ketjussa on järjestään näitä valehtelijoita, jotka puolustelevat kirottua valintaansa, vaikka mikä olisi. Nimettömissä arvosteluissa ja tuttuja seuraamalla totuus tulee ilmi.

Jaa?  Jännä sinänsä että monet (kuten me) ostavat aina uudelleen ranskalaisen auton, luulisi että vaihtaisi merkkiä jos/kun onvat kerran niin huonoja, eikö? :) Meillä on ollut jokaista ranskalaista merkkiä (tosin ei noita pikkuautoja vaan isompaa kokoluokkaa), ei yhdenkään kanssa koskaan ongelmia. Normaalit huollot tehty. Kaksi viimeistä olivat amerikkalaisia, toinen noista oli useamman kerran korjaamolla. Sitten palattiin taas ranskalaiseen jolla ajettu nyt reilu vuosi. Ja on meillä joskus ollut myös saksalainen ja japsikin. Ap:n kysymykseen en osaa sanoa juta enkä jaata kun ei tosiaan ole kokemusta pikkuautoista.

Vierailija
27/32 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUlla on citikka, c4. Ihan hyvä, ei ongelmia. Oli auto mikä tahansa jos halvan ostaa niin riesat saa. Kannattaa etsiä joku halpa korjaamo/ joku rassausintoinen kaveri muuten on varmasti ongelmissa.

Vierailija
28/32 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toyota AYGO, meillä töissä niitä ja voisin sellaisen ottaa, jos pikkuautolle olisi tarvetta.

Tuo tuulen ottaminen henkilöautoon, todella mitätön seikka. Ei juuri huomaa eroa henkilöautoissa. Sen huomaa vasta bussin ratissa, vrt purjeen koko veneissä

Paitsi että korrelaatio autoissa on täsmälleen päinvastainen kuin purjeveneissä.

Pikkuauto on  tuuliherkempi kuin suuri auto. Jos auto on lyhyt ja tuulitunnelissa erityisen pienen ilmanvastuksen omaavaksi muotoitu, niin se on tuulliherkkä. Pitkä farmari tai korkea maasturi on paljon tunteettomampi sivutuulelle, farmari siksi että pidemmät sivulinjat pitää sen suunnassa kuin nuoli ja maasturi taas siksi että suureen tuulpintaan kohdistuva ilmanvastus on suuremmassa roolissa kuin sivutuuli . Ja usko pois, sen kyllä huomaa ajaessa.

Vierailija
29/32 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ford focus on ainakin näppärä.

Vierailija
30/32 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/32 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut pieniä autoja, viihdyn niissä parhaiten. On ollut Renault Twingo, Ford Ka, Fiat Punto... Kaikki ihan ok, varmaankin toi Fiat kuitenkin se paras. Ka ruostuu äkkiä, hyvä ajettava kuitenkin. Kaikissa noissa oli jotain laitettavaa, tottakai...

Vierailija
32/32 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uusi micra, minulla menossa toinen kun ensimmäisen ajoin ojaan.

Ennen aina minulla oli vanha vähän isompi auto, joita sai korjata 400€/kk, lisäksi meni hermot kun aina sai miettiä pääseekö töihin, nyt maksan pankille 200€/kk ja tiedän pääseväni töihin jos en itse toheloi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän