Taas sama juttu: en saa unta jos pitää mennä töihin. Irtisanouduin juuri
Vartin päästä olis pitänyt aloittaa uudessa duunissa. No illalla stressas ja valvoin siksi jonnekin kahteen kolmeen asti, et tulis uni. No ei tullu ja valvon siis vieläkin. Laitoin just tekstarin että en tulekaan töihin ja irtisanoudun. HUH KUINKA STRESSI HELPOTTI HETI SAMAN TIEN! Nyt menen ah niin ihanille aamu-unille, varmaan menee alkuiltaan asti, kunnes olen taas ylhäällä. Työkkärin karenssia en edes jaksa miettii, sossu kyllä auttaa. Hyvästi stressi ja jännitys. Eläköön pitkät unet!
Kommentit (34)
...ööööö hyviä unia vaan sulle toiv. katteellinen.
Onneksi olkoon. Oot varmaan loppuelämäsi työtön _luuseri_.
Aapeen kannattaisi selvästi etsiä yötyö.
Sossun apu voi jäödä yllättävän vähäiseksi, sillä sitä pienennetään karenssin yhtydessä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon. Oot varmaan loppuelämäsi työtön _luuseri_.
Painu sinä persvärkki vithuhun.
Aika moni samaistuu tuohon alkuosaan, mut jatko menee niin, että aamulla on noustu enemmän tai vähemmän virkeänä ja menty töihin.
TätäKÄÄN ei peruskoulun yhteiskuntaopin tunnilla opetettu, että irtisanomisaika on 2 viikkoa. Kun irtisanoudut, sinun pitää kuitenkin käydä töissä irtisanomisajan.
Vierailija kirjoitti:
TätäKÄÄN ei peruskoulun yhteiskuntaopin tunnilla opetettu, että irtisanomisaika on 2 viikkoa. Kun irtisanoudut, sinun pitää kuitenkin käydä töissä irtisanomisajan.
Jos on koeajalla, voi lähte vaikka heti.
Vierailija kirjoitti:
Jos menee ekaa päivää uuteen työhön niin tuskin edes työsopparia allekirjoitettu vielä
Mulla on sama ongelma ja olen ratkaissut asian sillä etten hae töitä. Pääseeköhän tosta syystä eläkkeelle? Tai saako jotain sairaslomaa? Oikeesti se on todella paha ongelma. Nyt kun olen ollut kotona 10v lasten kanssa on sama ongelma ilmaantunut jos täytyy lähteä vaikka hammaslääkäriin tai neuvolaan. Viimeks kun oli neuvola pojalla valvoin koko yön.
Jos tämä tapahtui TAAS, ehkä kannattaisi mennä lääkäriin ja hoidattaa itsensä kuntoon. Lääkitys tms vois auttaa.
Kuitenkin kyvyt riittää sen työpaikan saamiseen mikä on jo tosi hyvä juttu.
Ei hyvä päivä mikä uusavuton vätys. Tuommoisia ei yhteiskunta tai kukaan muukaan kaipaa. Tee siis kaikille palvelus.
Miten niin uusavuton vätys?!? Etkö ymmärrä että uni ei tule! Ei voi mennä töihin jos ei koskaan saa unta.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin uusavuton vätys?!? Etkö ymmärrä että uni ei tule! Ei voi mennä töihin jos ei koskaan saa unta.
Jos jo ensimmäisen unettoman yön jälkeen irtisanoudut, etkä edes yritä käydä töissä, niin miten voit tietää, että et "koskaan" saa unta? Olet todellakin vätys ja toivoisin, että et saisi senttiäkään rahaa yhteiskunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin ei voi? Olen mennyt töihin suoraan Lastenklinikalta. Kahvia koneistoon.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni samaistuu tuohon alkuosaan, mut jatko menee niin, että aamulla on noustu enemmän tai vähemmän virkeänä ja menty töihin.
Jep, minäkin olin pari kuukautta työkokeilussa, siis ilman palkkaa, ja ylitunnollisena idioottina ravasin siellä minuutilleen ajoissa vaikka olin nukkunut kaksi tuntia edellisenä yönä. Mitähän järkeä siinäkin oli, kun unenpuute voi pahimmillaan tappaa. Minulla on vielä sydänsairaus jota unettomuus pahentaa (sen takia siellä työkokeilussakin olin...) :/
Koska asiasta on kokemusta jo monen vuoden ajalta. Ei se siitä miksikään muutu ensi yön aikana.
Voi kuule, eiköhän meitä useimpia enemmän tai vähemmän stressaa uusi työ. Ensimmäiset 3-6kk voi olla hyvinkin unetonta, yleensä se siitä alkaa helpottaa, kun rytmi ja rutiini syntyy.
Nyt niskasta kiinni ja opettelet mitä aikuisuuteen kuuluu.
Huono provo. Tai sanoisko, että ah niin huono. yrität saada työssäkäyvän kansanosan hermostumaan.
Ensiapuun apteekista melatoniinia nukahtamiseen, ja jos se ei auta riittävästi nukahtamiseen, lääkärin puheille. Univaikeuksien takana voi olla masentuneisuutta tms. Myös päivä/unirytmin ja muut elämäntavat voisi katsoa läpi ja setviä löytyykö syy unenpuutteeseen sieltä. Eihän ole mitään järkeä nuohota koko elämäänsä kotosalla tyhjänpanttina vain siitä syystä, ettei uni tule ja stressaa. Olo on huomattavasti virkeämpi, kun löytyy järjellinen rutiini joka vie säännöllisesti ulos kotoa muiden ihmisten pariin. Ja jos vielä sattuu löytymään työ, josta nauttii ja jossa on hyvä, niin sekin on plussaa, vaikkei työn pidä ihmistä määrittääkään. Usein liikkeellelähtö on se kaikkein vaikein asia.
Joo. Onnea elämääsi.