Eläkevaratkin jo käyttöön
ilmarisen johtaja haluaa alkaa käyttämään eläkevaroja infrastruktuuriin.
On se kumma, kun ei enää valtion rahat riitä teiden ym kunnossapitoon, niin viedään eläkeläisten ja eläkkeen maksajien rahatkin.
Alkaa jo tuntua, että pitää muuttaa Suomesta Puolaan, Itävaltaan tai jonnekin. Siellämasiay paremmin.
Kommentit (5)
Mitä bisnestä se on että Ilmarinen omistaisi tien. Eihän siitä mitää todellista tuottoa voisi syntyä. Sama henkilö maksaisi tienpidon kustannukset ja voiton saisi eläkkeenä ja jonka "voiton" siis olisi itse maksanut itselleen
Väistämättä olisi tappiollista rahoittajalle eli eläkemaksuja maksavalle.
Eläkerahat halutaan kepulaisten siltarumpuihin ja teihin mitä ei juurikaan käytetä. On aika iso hukkainvestointi. Ei juuri tuottoa synny miljarditiestä joka johtaa johonkin persläpeen.
Kun talous on saatu huonoon jamaan herrojen kyvyttömyyden johdosta ja rahat loppu niin eläkerahat halutaan kupata seuraavaksi kepunistien persie.n.
Ai mikäkö Puolassa paremmin?
Mieti sitä. Siellä eläkevarat menee Puolalaisille, valtion varat puolalaisille jne
Voi hyvänen aika, nyt taidat olla ymmärtänyt asian väärin.
Jostain syystä artikkeli on hävinnyt Taloussanomista, mutta kyse on siitä, että Ilmarisen johtaja uskoo, että tulevaisuudessa Suomessa voidaan yksityisesti omistaa teitä ja ratoja. Tähän rakoon halutaan sijoittaa., kas kun eläkeyhtiöt ovat aika suuria sijoittajia.
Minua kyllä ottaa päähän tämä nykySuomen touhu; kaikki yritetään yksityistää. Kiitos Kokoomus.
Muistelkaas vaan, kuinka kävi Kemira GrowHowlle (kiitos Häkämies ja Vanhasen hallitus), myytiin Norjaan Yaralle aivan pilkkahinnalla, 300 miljoonalla. Kriitikkojen mukaan itse yhtiö myytiin huomattavalla alihinnalla ja Soklin kaivosvarat annettiin käytännössä ilmaiseksi. Kaupan jälkeen Yaralla oli Suomessa lähes 100 %:n markkinaosuus lannoitteiden kaupassa ja sen sanottiin nostaneen hintoja 28 %.
En vaan tajua tätä valtio-omaisuuden myymistä - useimmiten arvoaan halvemmalla - ja valitettavasti useimmiten ulkomaalaisille. Tästä myös Pörssisäätiö on ärähtänyt, heidän mielestään valtionyhtiöt olisi kansallistettava, eli myynti suunnattava ensisijaisesti kotimaisille sijoittajille. Ajatellaanpa: ensin nuo yhtiöt perustettiin suomalaisten rahoilla, niiden tuotekehitys maksettiin meidän verovaroistamme – lopuksi ne myydään ulkomaille. Ja liian usein pilkkahintaan.