Palstalääkärit! Antakaa mulle diagnoosi!
Päätä särkenyt 6 viikkoa joka päivä jossain kohtaa. Särky on niin lievää, että ei haittaa elämää. Se tulee ja menee miten sattua. Kipu tuntuu oikealla sivulla tai oikella puolella päälakea. Välillä tuntuu myös vasemmalla.
Kipu ei ole puristavaa vaan tasaista särkyä.
Särky alkaa pääsääntöisesti aamulla noustessa ylös, kun mietin mahtaako tänään särkeä. Välillä myös se on jo hetätessä ja joskus on ollut aamuyölläkin. Ja kerran pelästyin kun mulla oli aamuyöllä outo pistävä särky joka helpotti seistessä ja paheni maatessa. Luin netistä, että tuo on vakava oire ja menin ihan paniikkiin.
Olen ennenkim pelännyt paljon syöpiä ja muita sairauksia ja lukennut netistä ja mennyt paniikkiin.
Kävin sairaanhoitajalla jonkun aikaa sitten tai itseasiassa oli tk;ssa ole terveyden hoitaja. Kerroin oireet ja sanoi ettei tarvi olla huolissaan. En kuitenkaan muistanut kertoa tuota outoa pistosärkyä maatessa. Sitä on ollit vain kerran. Diagnoosi oli siis lihasjännitys.
Kuitenkin välillä tunnista selkeän lihasjännityksen. Se tuntuu puristavan ja kiristävänä. Tämä minua pitempään vaivannut särky on vain tasaista särkyä.
Kuitenkin painellessa lapojen ja hartioiden alueelta huomaan välillä kosketus arkuutta tai lievää kipua.
Käytän myöskin melkein kokoajan puhelinta ja olen sen takia huonoissa asennoissa.
Sekä olen kova stressaamaan ja pidempää pelännyt erisairauksia.
Kerran myöskin mulla oli muuta tekemistö niin tajusin, että särky oli poissa mutta kun muistin asian se taas alko.
Myös olin huomaavinaan, että särky olisi lieventynyt kun joulun aikana en käyttänyt puhelinta ja sain uuden tyynyn.
Särky ei kuitenkaan kadonnut kokonaan .
Vaivani ei ole särky vaan pelkään että särkyni johtuu jostain vakavast. Hoitaja kyllä sanoi että vakavat säryt ovat todella kovia.
Kommentit (24)
Niskaongelma kaikkein todennäköisin vaihtoehto, voi aiheuttaa mitä kummallisempia juttuja.
Mulle on sanottu että yleensä aivokasvaimen oireet ei ole pelkästään päänsärky yksinään vaan sulla olisi muitakin oireita.
Olen itsekin luulosairas joten ymmärrän sinua, hypokondria on aika lailla elämää rajoittava ja ahdistava sairaus. Voitko jutella asiasta jollekulle ammattilaiselle? Itselläni ymmärtävät lääkärit ovat auttaneet luulotaudissani todella hyvin.
Hanki kokeeksi yökiskot, ei tarvitse narskutella hyötyäkseen. Itse puren vahvasti leukoja yhteen öisin ja päivät täyttyivät aikaisemmin epämääräisistä päänsäryistä. Kiskojen jälkeen elämä on huomattavasti helpompaa.
Hankita elämä niin et ehdi joka vihlaisua pohtia. Oletko kuullut "ei tarvii olla iso vika jos se on korvien välissä"?