Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstalääkärit! Antakaa mulle diagnoosi!

Vierailija
29.12.2015 |

Päätä särkenyt 6 viikkoa joka päivä jossain kohtaa. Särky on niin lievää, että ei haittaa elämää. Se tulee ja menee miten sattua. Kipu tuntuu oikealla sivulla tai oikella puolella päälakea. Välillä tuntuu myös vasemmalla.

Kipu ei ole puristavaa vaan tasaista särkyä.
Särky alkaa pääsääntöisesti aamulla noustessa ylös, kun mietin mahtaako tänään särkeä. Välillä myös se on jo hetätessä ja joskus on ollut aamuyölläkin. Ja kerran pelästyin kun mulla oli aamuyöllä outo pistävä särky joka helpotti seistessä ja paheni maatessa. Luin netistä, että tuo on vakava oire ja menin ihan paniikkiin.

Olen ennenkim pelännyt paljon syöpiä ja muita sairauksia ja lukennut netistä ja mennyt paniikkiin.

Kävin sairaanhoitajalla jonkun aikaa sitten tai itseasiassa oli tk;ssa ole terveyden hoitaja. Kerroin oireet ja sanoi ettei tarvi olla huolissaan. En kuitenkaan muistanut kertoa tuota outoa pistosärkyä maatessa. Sitä on ollit vain kerran. Diagnoosi oli siis lihasjännitys.

Kuitenkin välillä tunnista selkeän lihasjännityksen. Se tuntuu puristavan ja kiristävänä. Tämä minua pitempään vaivannut särky on vain tasaista särkyä.

Kuitenkin painellessa lapojen ja hartioiden alueelta huomaan välillä kosketus arkuutta tai lievää kipua.

Käytän myöskin melkein kokoajan puhelinta ja olen sen takia huonoissa asennoissa.

Sekä olen kova stressaamaan ja pidempää pelännyt erisairauksia.

Kerran myöskin mulla oli muuta tekemistö niin tajusin, että särky oli poissa mutta kun muistin asian se taas alko.

Myös olin huomaavinaan, että särky olisi lieventynyt kun joulun aikana en käyttänyt puhelinta ja sain uuden tyynyn.
Särky ei kuitenkaan kadonnut kokonaan .
Vaivani ei ole särky vaan pelkään että särkyni johtuu jostain vakavast. Hoitaja kyllä sanoi että vakavat säryt ovat todella kovia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi olen aika kätinen ja kivut lapojen alueella sekä päässä ovat myös oikealla. Ap

Vierailija
2/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

* oikea kätinen. Anteeksi virheet. Puhelin on vielä jäässä kun olin ulkona ja ottaa jotenkin oudosti kosketuksen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi magneettikuvaus.

t. aaveelääkäri

Vierailija
4/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lihasjännityksen aiheuttamalta. Kokeile burana/panadol, verryttävää kevyttä liikuntaa, saunomista jne. Tuo pistoskipu ei kyllä kuulosta vakavalta.

Vierailija
5/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin päivystyksessä toisesta syystä niin kysyin asiaa niin lääkäri oli huonoa suomea puhuva. Ja sanoi vain jotain epäselkeästi, että jos vaivaa niin kannattaa mennä neurologille tutkimuksiin. Kuitenkin olen toisesta syystä käynyt vuoden välein neurologilla jossa on tehty jotain perus tutkimuksia katsonut lampulla silmiä ja jotain muuta.

Eli olen neurologilla ollut viimeksi viime kesänä enkä silloin kyllä puhunut särystä kun sitä ei ollut vielä.

Eikä särytyyppini tunnu mitenkään uudelta minulla on aina ollut tälläistä särkyä välillä mutta ei näin usein.

Ap

Vierailija
6/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuo päivystys lääkäri tiedä tilannettani. Ei luulosairauksista eikä tutkinut asiaa. Sanoi vain jos vaivaa kovasti niin kannattaa mennä. Senkin tietysti vain siksi, että on pakko sanoa.

Ap

Vierailija
8/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko mitenkään kokeilla, auttaisiko tuon puhelimen aiheuttaman rasituksen poistuminen? Hanki vaikka sellaiset kuulokkeet puhelimeen, että pystyt olemaan hyvässä asennossa puhuessa.

Pitkäkestoinen särky voi olla tosi rasittavaa, vaikka ei olisikaan merkki mistään vakavammasta.

Vierailija
9/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea verenpaine? jos pää on kipeä.

Vierailija
10/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettikuvaus on kallistutkimus johon on paljon jonoa. Ap ei todellakaan pääsisi siihen ainakaan jos puhuu totta

. Minulla itsellä heräsi kysymys. Kun sanoit että särky on lievää eikä häiritse elämääsi niim miksi sitten kerrot siitä?

Vierailija
11/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla stressi tai masennus tai uupumus oireita. Mainitsit että olet kova stressaamaan.. pelko eri sairauksista ainakaan helpota stressiä . Toivottavasti selviää!

Vierailija
12/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee pistävää särkyä juuri lihasjumeista.

Vierailija
13/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä minulla on tuon pistävän säryn lisäksi sellaista tasaisesti koskevaa tai särkevää joka tuntuu yleensä oikealla puolella päät ja olen siis oikea kätinen.

Ap

Vierailija
14/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasjäykkyys niska-hartia seudussa, ahhdistuneisuus, korkea verenpaine, unettomuus, väärä ehkäisyvalmiste käytössä, onko ravitsemustilasi kunnossa? juotko rittävästi. Onhan näitä vaihtoehtoja kaikki hoidettavissa olevia.

Vierailija
16/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä minulla on tuon pistävän säryn lisäksi sellaista tasaisesti koskevaa tai särkevää joka tuntuu yleensä oikealla puolella päät ja olen siis oikea kätinen.

Ap

Oletko käynyt näöntarkastuksessa? Onko sun niskat jumissa?

Vierailija
17/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile niin, että minimoit pari viikkoa puhelimen käytön, huonot asennot ja panostat liikuntaan (erityisesti niska-hartiaseutu) ja venyttelyyn. Lämpötyynyäkin kannattaa kokeilla niskaan ja hierojalla käyntiä. Saattaa auttaa hyvinkin.

Vierailija
18/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinriippuvuus eli oma vika.

Älä yritä siirtää syytä mihinkään muuhun.

Vierailija
19/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihasjäykkyys niska-hartia seudussa, ahhdistuneisuus, korkea verenpaine, unettomuus, väärä ehkäisyvalmiste käytössä, onko ravitsemustilasi kunnossa? juotko rittävästi. Onhan näitä vaihtoehtoja kaikki hoidettavissa olevia.[/quot

e]

Mielestäni juon riittävästi sekä verenkuva oli kunnossa. Hemoglobiini oli 139 ja kaikki kilpirauhas arvot ja muut. Pelkään että mulla on aivokasvain. Eikö usein monissa syövissä hemoglobiini laske? Ymmärrän kyllä järjellä, että ehkä tämä on taas samaa sairauden pelkoa.

Ap

Vierailija
20/24 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö tutkittiin viime kesänä. Ja oli lievää hajataittoa, mutta ei niin pahaa että laseja tarvisi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän