Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viherpeukalot! Pullojukka-apua!

Vierailija
29.12.2015 |

Mulla oli ihana, suuri ja hyvävointinen pullojukka kolmisen vuotta. Sitten se äkkiä veltostui, lehdet taittuivat ja ruskettuivat ja kasvi leijaili kasvitaivaaseen. Nyt mies kantoi joululahjaksi mulle kotiin uuden, sekin on tosi kaunis. Ja mähän päätin, että tämä eläköön. Teen mitä pitää - mut en tiedä kasveista paljoakaan.

- Ruukku? Altakastelu vai savisellainen?
- Pitääkö ruukku vaihtaa heti, vaikka on näin pimeä talvi? Nyt muovisessa ostoruukussa.
- Ikkunamme ovat kaikki pohjoiseen... :( Onko kasviparalla toivoa?
- Tiedän, että pitää kastella vain vähän. Mutta miten vähän?
- Muita vinkkejä hoitoon?

Jokaiselle hyviä neuvoja antaneelle lupaan sädettää menestyksen aaltoja uutta vuotta vauhdittamaan! Huonoista neuvoista taas... no en menis kokeilemaan, tai saattaa käyvä niin kuin mun ex-jukalle ;)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä siinä muovisessa ostoruukussa, kunnes se hajoaa tai kasvi kasvaa siitä yli. Laita siihen vain suojaruukku. Kastele kerran kuukaudessa kesällä, talvella kerran puoleentoista-kahteen kuukauteen. Älä kastele juurelle, vaan lautaselle/pääliruukkuun niin, että kasvi itse imee tarvittavan veden noin puolen tunnin-tunnin sisällä. Valoisalle paikalle, ei suoraan ikkunaan kiinni. Noin puoli metriä ikkunasta on kai ihan bueno. Suihkuta talvella vaikka kerran viikossa.

Vierailija
2/3 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kakkonen! Suojaruukku? Mikä sen rooli on? Lautasen laitoin jo alle, ja aion kastella sitä kautta (entiselle muuten liruttelin suoraan juureen, oiskohan se sit lopulta kyllästyny siihen...)

*lähettää niitä lupaamiaan menestysaaltoja extra-annoksen*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaruukku on koristeena. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi