Voiko tuttipulloja pestä tiskikoneessa?
Tuttipullot materiaaliltaan varmasti sen kestävät, mutta onko muuten suositeltavaa? Itse olen pessyt pullot, kierreosat ja korkit tiskikoneessa ja pesun jälkeen huuhdellut ne kylmällä vedellä mahdollisten pesuaine jäämien varalta. Onko " väärin" ? Pulloja emme enää keittele, kun vauva 5½kk ja syö jo kiinteitä. Onko kellään tietoa asiasta??
Mehis ja poju 5½+kk
Kommentit (3)
käsin yleensä ku ei ole montaa tuttipulloa. kun laitan tiskikoneen päälle niin sitten laitan likaiset sinne. jos näyttää et on jäämiä niin huuhtelen sen jälkeen, mut yleensä en.
en keittele tuttipulloja enää ku poika on jo yli 7 kk
huuhtelin itsekkin pullot aina tiskikoneen jäljiltä, kunnes ystäväni kysyi että miksi. Eihän sitä tule huuhdeltua kaikkia lautasia ja lusikoitakaan vaikka lapsi niitä käyttääkin. Huuhtelu tapa jäi vaikka se aika tarpeetonta onkin.
Kyllä ne voi pestä koneessa. Itse en pese juuri noiden pesuaine jäämien " pelossa" ja käsin saa paljon nopeemmin pestyä. Eikä tarvii erikseen ottaa koneesta ja huuhdella kylmällä vedellä, menee siinä samalla. Keitän pullot, tutit ym. n.2krt viikossa, vauva 4kk.
annu