Pystyttekö te istumaan W-asennossa?
http://www.iltalehti.fi/perhe/2015122920886578_pr.shtml
Ei tuo minusta mikään vaikea ole, vaikka olenkin jo 46v.
Kommentit (37)
Minä olen luullut että tämä liittyy lonkkien auki- tai sisäkiertoon, toisille aukikierto on luontevampi ja silloin lapset tai aikuiset suosivat risti-istuntaa. Oma lapseni ja minäkin pienenä istuin aina noin. Risti-istunta taas on tosi kompelö ja hankala, polvet on melkein korvissa. Myös lapsellani polvet jää risti-istunnassa tosi korkealle, mutta tuossa w-asennossa on vaivattomasti. On hyvin ketterä, mutta ei notkea.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen luullut että tämä liittyy lonkkien auki- tai sisäkiertoon, toisille aukikierto on luontevampi ja silloin lapset tai aikuiset suosivat risti-istuntaa. Oma lapseni ja minäkin pienenä istuin aina noin. Risti-istunta taas on tosi kompelö ja hankala, polvet on melkein korvissa. Myös lapsellani polvet jää risti-istunnassa tosi korkealle, mutta tuossa w-asennossa on vaivattomasti. On hyvin ketterä, mutta ei notkea.
Ehkä näin, mulle aukikierto (?) on helppo ja luonteva, risti-istunta on helppo, polvet osuvat maahan siinä. Tuossa asennossa en muista istuneeni edes lapsena, pääsen kyllä tuohon asentoon mutta tuntuu ikävältä erityisesti polvissa.
Hyi kun teki ihan pahaa nähdä tuo kuva... En voi istua edes jalkojen päällä tai risti-istunnassa saati sitten tuollaisessa asennossa. Mulla on aina ollut ongelmalliset alaraajat; yliliikkuvat nivelet, paha ylipronaatio ja sisäänpäin kiertyvät polvet, jotka viimeiset pari vuotta ovat naksuneet joka asennonvaihdolla. Ei varmaan tekisi hyvää joku w-istunta vaikka kyllä mä tuohon taipuisin. En halua kokeilla kauanko sietäisin olla ja kuinka sattuisi nousta ylös.
Normaalipainoinen n28
N20, ei tuota mitään hankaluuksia tuo asento.
Pystyn, mutta tekee henkisesti pahaa :) mun lapsuudessa 80-luvulla kiellettiin ehdottomasti istumasta tuolla tavalla. Sitä pidettiin vaarallisena, niinpä en koskaan siten istunut, enkä kyllä istu nytkään.
Miksi asentoa pidettiin vaarallisena 80-luvulla? Ainakaan 70-luvulla ei kukaan huomautellut muusta kuin kumimaisesta notkeudesta.
Olen lapsesta asti istunut lattialla tuossa asennossa, se on kaikista luontevin eikä silloin puudu paikat niin kuin esim. polvillaan istuessa. Nainen 21v.
Pääsen ja ylipainoa on reippaasti.
N24
Vierailija kirjoitti:
Pystyn, mutta tekee henkisesti pahaa :) mun lapsuudessa 80-luvulla kiellettiin ehdottomasti istumasta tuolla tavalla. Sitä pidettiin vaarallisena, niinpä en koskaan siten istunut, enkä kyllä istu nytkään.
Itse olen syntynyt 90-luvun alussa ja vielä silloinkin äiti varoitteli, että tuossa asennossa ei saa istua.
En ihan pääse, pikkusen jää ilmaa mutta tuntuu enemmänkin pahalta venytykseltä, ehkä jos jaksaisin venytellä enemmän. Lapsena muistan että oon istunut monesti. Muistan kun kerran ala-asteikäisenä joku tuttu tyttö ihmetteli miten pystyin istumaan niin ja näytti itse, hänellä jäi ihan kunnolla pylly ilmaan eikä tosiaan päässyt lähellekään. Oli vielä tosi liikunnallinen ala-asteikäinen tyttö. Sitä ennen en tiennyt ettei jotkut pysty niin istumaan.
Risti-istunnassa ei ongelmaa, polvet melkeen lattiassa pystyn istumaan, jos noita aukisisäkiertoja mietitään. Lihavahko N25
Vierailija kirjoitti:
Pääsen tuohon kyllä, mutta on ihan vammaisen näköinen asento, miksi kukaan haluaisi istua noin?
Stana että repii kun tuota vammainen sanaa pitää käyttää. Eikö voi vaan kirjoittaa että näyttää oudolta tai erilaiselta?!
Oikea polvi jäykistynyt nivelrikon takia, ei onnistu.
Mies 52v
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella väität olevasi ketterä, jos risti-istunnassa on vaikea leikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Miten joku saa tästäkin leuhkimisen aiheen, itsetunto huono?
Ei minusta ole kukaan tällä täällä leuhkinut. Onko sinulla paha olla tai jotain?
Minullakin on yliliikkuvat nivelet, ja tämä asento on helppo. N40.