Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä väärin muuttaa ulkomaille töiden perässä pienten lasten alle 5v kanssa? Sitten katkeaa hetkeksi suhteet sukulaisiin?

Vierailija
26.08.2024 |

Saako olla itsekäs ja toteuttaa omia unelmia? Tosiaan ollaan lähdössä ainakin vuodeksi Usaan miehen työn takia.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai suhteiden tarvitse katketa? Yhteyttä voi pitää monilla eri tavoilla. Ehkä joku voisi tulla myös kylään? 

Vierailija
2/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelet lastesi parasta,niin muuta heti Suomesta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ensimmäisen jo kommentoikin, niitä suhteita voi pitää etänäkin yllä. Ja toisaalta, lyhyt fyysinen välimatka ei myöskään ole mikään tae sukulaissuhteiden säilymiselle. En jättäisi unelmia toteuttamatta tuosta syystä.

Vierailija
4/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä on itsekästä suunnitella lähtöä ja vaatia puolisoaan pienten lasten kanssa mukaan vieraaseen maahan käytännössä orjan asemaan huolehtimaan kaikesta samalla kun mies itse tekee pitkää päivää töissä. Jos mies haluaa lähteä niin lähtee sitten yksin ja se on sitten samalla ero ja lasten hylkääminen.

Vierailija
5/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi muuttaa nyt ennen kuin lapset menee kouluun 

Vierailija
6/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, sukulaiset nyt muutenkin hanurista.

Vierailija
7/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähde vaan. minäkin lähdin lapsineni mukaan ja jäin sille tielle. mies meni kyllä vaihtoon.

Vierailija
8/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso oli ikävuodet 7-17 ulkomailla ja vaihtoivat paikkaa Euroopasta Aasiaan ja sieltä takaisin. Muistaa, että kun oli juuri löytänyt kavereita ja arki alkoi rullata, joutui muuttamaan ja taakse jäi kaverit ja muut ja joutui taas aloittamaan alusta. Hän koki, että häntä raahattiin mukana vanhempien omien haaveiden toteuttamiseksi eikä koe kuuluvansa oikein mihinkään. Välit vanhempiin nykyään huonot :(

Vierailija
9/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lähdette. Ainut ongelma on takaisintulo. Ei välttämättä halua enää tulla takaisin...

Vierailija
10/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajattelet lastesi parasta,niin muuta heti Suomesta pois.

Olen samaa mieltä molemmat lapseni muuttivat jo 🤗

Vierailija
11/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso oli ikävuodet 7-17 ulkomailla ja vaihtoivat paikkaa Euroopasta Aasiaan ja sieltä takaisin. Muistaa, että kun oli juuri löytänyt kavereita ja arki alkoi rullata, joutui muuttamaan ja taakse jäi kaverit ja muut ja joutui taas aloittamaan alusta. Hän koki, että häntä raahattiin mukana vanhempien omien haaveiden toteuttamiseksi eikä koe kuuluvansa oikein mihinkään. Välit vanhempiin nykyään huonot :(

Tuo ei ole millään vertailukelpoinen AP:n juttuun, lähdössä alle 5-vuotiaiden kanssa ja vain yhteen maahan.

Vierailija
12/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on ainoa oikea aika muuttaa ulkomaille.

Sukulaiset voi kyläillä. Lapset on herkimmillään uusille kielille alle 6 vuotiaana.

Yms

Vierailija
13/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne yhteydet katkea, nykyisin on netti. Ennenvanhaankin ihmiset muuttivat ulkomaille pikkulasten kanssa, tai jotkut lapset syntyivät ulkomailla. Ainoastaan puhelimet, kirjeet, ja valokuvat yhteydenpitovälineinä. Ei katkenneet suhteet perheeseen ja sukulaisiin.

Vierailija
14/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole väärin. Sukulaiset muuttakoot perässä jos haluavat jotakin sinusta ja lapsestasi

Vierailija
15/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mun tuttu ja sukulainen on tehnyt ja tekee parhaillaan näin. 

Ei ole yhteydet katkenneet, nykyään vielä 8n niin helppo pitää yhteyttä. Luen välillä kummipojalle kirjaa Etelä-Amerikkaan. 

Vierailija
16/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siehän hulluja haastat.  Ei voi muuttaa kahta korttelia kauemmas kun kaikki ystävät ja tuttavat jäisi niin kauas.  Tämän takia ei voi töitäkään kauempaa hakea.

Vierailija
17/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheltä on itsekästä suunnitella lähtöä ja vaatia puolisoaan pienten lasten kanssa mukaan vieraaseen maahan käytännössä orjan asemaan huolehtimaan kaikesta samalla kun mies itse tekee pitkää päivää töissä. Jos mies haluaa lähteä niin lähtee sitten yksin ja se on sitten samalla ero ja lasten hylkääminen.

Ihme sekoilua sulta.

Kai he ovat yhdessä keskustelleet asiasta ja miettineet.

Vuosi on todella lyhyt aika.

Itse en sen takia muuttanut mukaan. Pyöritin kotirumbaa Suomessa turvaverkon turvin. Käytiin jenkeissä sitten "kylässä" kaksi kertaa kaksi viikkoa. Silloin oli appivanhemmat mukana. Mies teki 10-12 tuntisia päiviä, ettei juuri näkynyt.

Siksi olin tyytyväinen valintaani. Oltiin skype yhteyksissä kuitenkin päivittäin tunti pari.

Myöhemmin sitten lähdettiin Saksaan pariksi vuodeksi koko perhe ja isoäidit limittäin. Tämä oli mun opiskeluiden ja työn kannalta myös tärkeä reissu.

Yhdessä suunnitellen ja toista tukien.

Vierailija
18/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi muuttaa nyt ennen kuin lapset menee kouluun 

Jenkeissä koulu alkaa 3 vuotiaana.

Vierailija
19/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt jee. Tämä ei voi olla oikea aloitus. 

Vierailija
20/21 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka miettii jotain SUKULAISIA kun kyse on oman perheen elämästä.