Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vain koirista

Vierailija
29.12.2015 |

Kysy mitä vain koirista, alalla työskentelevä linjoilla. Tosin vastaus voi olla "en tiedä."

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä paikassa on parasta myydä aikuinen rotukoira?!

Vierailija
2/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ongelmana se että koira haukkuu paljon vieraita kun he tulevat ovesta sisään tai kun ovikello soi. Mitä suosittelet tehtäväksi jotta saataisiin nämä tilanteet sujumaan paremmin ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koiran kasvattajaan on välit kunnossa, niin suosittelen lämpimästi etenemään sitä kautta. Ap

Vierailija
4/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koiran kasvattajaan on välit kunnossa, niin suosittelen lämpimästi etenemään sitä kautta. Edelliseen vastaukseeni ei tullut lainausta, pahoittelen. Ap

Vierailija
5/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koirat tykkäävät syödä paskaa, niin hevosten, kissojen, ihmisten kuin toistensa tai omaansakin? Ja miksi ne usein sen jälkeen sitten oksentavat kumminkin? Ja miksi koirat tykkää kieriskellä paskassa ja raadoissa?

Vierailija
6/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ongelmana se että koira haukkuu paljon vieraita kun he tulevat ovesta sisään tai kun ovikello soi. Mitä suosittelet tehtäväksi jotta saataisiin nämä tilanteet sujumaan paremmin ?

Se vähän riippuu siitä, miksi koira haukkuu. Onko se innoissaan vai vartioi reviiriään?

Olen opettanut koiran rauhoittumaan ennen vieraiden sisälle päästämistä. Itselläni on vieraita rakastavia, innokkaita koiria, joille olen opettanut "oman paikan." Toinen koirani haukkuu ovikelloa, jolloin käsken koira olla hiljaa (se kertoo koiralle, että olen tilanteen tasalla ja vieraan vastaanotto on minun päätös) sekä annan käskyn "omalle." Koira menee petiinsä, saa rauhallisia kehuja siitä ja vieras päästetään rauhallisesti sisälle. Vieras ei saa heti huomioida koiraa, vaan koira kutsutaan rauhallisesti moikkaamaan vierasta. Ap

Vierailija
7/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koirat tykkäävät syödä paskaa, niin hevosten, kissojen, ihmisten kuin toistensa tai omaansakin? Ja miksi ne usein sen jälkeen sitten oksentavat kumminkin? Ja miksi koirat tykkää kieriskellä paskassa ja raadoissa?

Sen kun tietäisi. Asiaa on kyllä tutkittu ja joskus kyseessä voi olla puutos ravintoaineissa. Yleisemmin koirat vaan on aika ällöttäviä (vaikkakin ihania) ja nauttivat paskan syönnistä.

Vierailija
8/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa se, että (metsästys- tai lintukoira) seisoo / ajaa?   tms. termit?

Vierailija
9/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vähän riippuu siitä, miksi koira haukkuu. Onko se innoissaan vai vartioi reviiriään?

&nbsp

Olen opettanut koiran rauhoittumaan ennen vieraiden sisälle päästämistä. Itselläni on vieraita rakastavia, innokkaita koiria, joille olen opettanut "oman paikan." Toinen koirani haukkuu ovikelloa, jolloin käsken koira olla hiljaa (se kertoo koiralle, että olen tilanteen tasalla ja vieraan vastaanotto on minun päätös) sekä annan käskyn "omalle." Koira menee petiinsä, saa rauhallisia kehuja siitä ja vieras päästetään rauhallisesti sisälle. Vieras ei saa heti huomioida koiraa, vaan koira kutsutaan rauhallisesti moikkaamaan vierasta. Ap

luulisin että se vartioi reviiriä, koska aluksi sen niskakarvat ovat hiukan pystyssä. Kun vieraat sitten tulevat sisälle, koira on hyvin kiinnostunut heistä ja esim yrittää nuolla heidän kasvojaan. Täytyisi tosiaan opettaa se toimimaan rauhallisemmin sisääntulotilanteessa.

Vierailija
10/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koiran kasvattajaan on välit kunnossa, niin suosittelen lämpimästi etenemään sitä kautta. Edelliseen vastaukseeni ei tullut lainausta, pahoittelen. Ap

On ulkomaantuonti eli tuskin onnistuu sitä kautta.

Vierailija
11/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta itse suosittelen facebookin roturyhmää taikka sitten ko rodun foorumia. 

Vierailija
12/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa se, että (metsästys- tai lintukoira) seisoo / ajaa?   tms. termit?

Ensimmäisenä sanottakoon, että metsästyskoirat ei ole vahvin alani. Pintapuolisesti selitettynä seisova metsästyskoira ilmaisee saaliin  (esim. puussa oleva lintu) seisahtumalla tiettyyn asentoon. Ajava koira ottaa maasta metsästämänsä riistaeläimen hajun (esim. hirvi) ja seuraa sitä. Aika ympäripyöreä vastaus, mutta parempaan en valitettavasti pysty :D Ap

Vierailija
13/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia mun muuten äärimmäisen älykäs ja rauhallinen koira juoksee vapaana ollessaan kieli roukkuen ympyrää ja loikkii puiden välissä ? Kun tämä ns kohtaus on ohi, on taas rauhaisa ja kulkee vierellä. Koira on 6 v ja näin toiminut aina ja joka päivä. Jos on muita koiria tai ihmisiä lähettyvillä niin tätä hepulia ei tule..

Vierailija
14/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta itse suosittelen facebookin roturyhmää taikka sitten ko rodun foorumia. 

Ap suosittelee myös joko fb:n roturyhmää tai rotujärjestön kotia etsii-palveluita.

Vierailija
15/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia mun muuten äärimmäisen älykäs ja rauhallinen koira juoksee vapaana ollessaan kieli roukkuen ympyrää ja loikkii puiden välissä ? Kun tämä ns kohtaus on ohi, on taas rauhaisa ja kulkee vierellä. Koira on 6 v ja näin toiminut aina ja joka päivä. Jos on muita koiria tai ihmisiä lähettyvillä niin tätä hepulia ei tule..

Koska se on innoissaan, juhlii ja viihdyttää itseään päästessään vapauteen :)

Vierailija
16/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko terrierit (roturyhmä 3) yleisesti ottaen ärhäköitä vai onko vaan urbaanilegendaa?

Vierailija
17/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Ap:n lisääminen viestin perään on ylivoimaisen vaikeaa, joten sanottakoon, että myös viesti 15 on Ap.

Vierailija
18/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko terrierit (roturyhmä 3) yleisesti ottaen ärhäköitä vai onko vaan urbaanilegendaa?

Terriereillä tuppaa yleensä olemaan aika paljon omaa tahtoa, mutta intensiteetissä on rotu- ja yksilökohtaisia eroja. Ap

Vierailija
19/26 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&nbsp

luulisin että se vartioi reviiriä, koska aluksi sen niskakarvat ovat hiukan pystyssä. Kun vieraat sitten tulevat sisälle, koira on hyvin kiinnostunut heistä ja esim yrittää nuolla heidän kasvojaan. Täytyisi tosiaan opettaa se toimimaan rauhallisemmin sisääntulotilanteessa.

Vaikea sanoa varmasti, mutta kuulostaa vähän siltä, että koirasi on epävarma näissä tilanteissa. Alkuun se hermostuu ja haukkuu. Vieraiden tullessa sisään se mielistelee tulemalla kentien hieman korvat luimussa "pussailemaan"  vieraita. Koirien maailmassa naaman ja eritoten suupielien nuoleminen on merkki alistumisesta ja mielistelystä. Toki varmemman analyysin saat, jos joku ammattilainen pääsee seuraamaan tilannetta. Koiran luottamusta itseensä ja ihmiseensä voi parantaa esim. yhteisen harrastuksen kautta. Ap

Vierailija
20/26 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&nbsp

Vaikea sanoa varmasti, mutta kuulostaa vähän siltä, että koirasi on epävarma näissä tilanteissa. Alkuun se hermostuu ja haukkuu. Vieraiden tullessa sisään se mielistelee tulemalla kentien hieman korvat luimussa "pussailemaan"  vieraita. Koirien maailmassa naaman ja eritoten suupielien nuoleminen on merkki alistumisesta ja mielistelystä. Toki varmemman analyysin saat, jos joku ammattilainen pääsee seuraamaan tilannetta. Koiran luottamusta itseensä ja ihmiseensä voi parantaa esim. yhteisen harrastuksen kautta. Ap

Kiitos vastauksesta! Olenkin ajatellut alkaa harrastaa sen kanssa jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän