Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralainen ei ole maksanut vuokria

Vierailija
29.12.2015 |

Vuokralainen on jättänyt kahden kuukauden vuokrat maksamatta, eikä vastaa puheluihin.
Miten pitäisi toimia?
Annanko kirjallisen varoituksen, missä on aikaa maksaa tiettyyn päivään saakka, tai muuten joutuu muuttamaan pois?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häätö päälle pikimmiten.

Laita tektiviestillä pyyntö maksaa vuokrat maanantaihin 04.01.2016 mennessä klo 16.00.

Ulosmittaat vuokria 20 vuotta, joskus menee törppö töihin tai saa perinnön.

Jos kuitenkin lähdetään siitä että noita eräpäiviä ei saa laittaa ihan oman mielensä mukaan vaan siitä on olemassa lakeja. Tuskin haluat että häätöprosessi keskeytyy siksi että olet tempaissut hihasta aivan liian lyhyen maksuajan huomautuskirjeeseesi.

No se eräpäivä meni jo silloin kuin vuokra olisi alunperinkin pitänyt maksaa :)

Eli siinä vaiheessa kun rästeistä on kysymys ei mitään erillisiä maksuaikoja enää ole.

Vierailija
22/28 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokralaisella useampi maksu maksamatta, voit purkaa vuokrasopimusen siihen päivään ja häätö heti toimeen. Jos vuokralaisella puhtaa jauhot pussissa, olis soittanut ja keronut olevan tiukkaa tms. Tässä tapauksessahan ei ole näin. Eli haet häätöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se maksulehoitus postitse. useimmat reagoi siihen, kun rupeaa häädöllä uhkailemaan.

Vierailija
24/28 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie maksumuistutus hänelle, tiputa postiluukusta. Lisäksi tekstiviesti, jossa mainitset että hänellä on vuokrat maksamatta ajalta x ja summa x ja maksettava heti, lähetetyn maksumuistutuksen mukaan. Näin sinulle jää tekstiviesti todisteeksi, että karhu on mennyt perille varmasti.

Moneltako kuukaudelta vuokralainen on maksanut vuokratakuun? Jos kolmelta kuukaudelta, niin irtisano ennen kolmatta eräpäivää, ellei hän ole rästivuokriaan siihen mennessä maksanut. Kysele siis ensin rästivuokrien perään hyvällä, helpompi olisi että vuokralainen ne maksaisi pikimmiten kuin mennä pitkän kaavan mukaan, joka on ikävää molemmille puolille.

Maksamattoman vuokran perään kyseleminen kannattaisi jatkossa tehdä heti n.4 arkipäivän jälkeen , kun maksu myöhästyy eräpäivästä.

Muistaakseni homma menee niin, että kun lähetät vuokralaiselle maksumuistutuksen, tasasn kahden viikon päästä voit lähettää seuraavan. Siitä taas kaksi viikkoa, niin voit delegoida perimisen perintötoimistolla. Kahden viikon määritelmä =  laskuun merkitty laskun pvm.

Vierailija
25/28 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuokralaiseni kanssa takunnut tätä asiaa kanssa koko syksyn. Pahimmillaan oli tuo kaksi kuukautta maksamatta, sitten alkoi tulla osasuorituksia. Nyt on kuukauden etuajassa itse asiassa. Annoin pitkää siimaa eli lähettelin vain tiukkoja viestejä, mutta en kirjallisia varoituksia tai häätöuhkauksia. Inhottavan yleistä tämä tuntuu olevan ja vuokralaisella on todella luja lainsuoja vaikka käyttäytyisi ihan miten tahansa. Ei ihme, että asuntosijoittelu ei ole yleisempää ja kukin vuokranantaja yrittää parhaansa katsoa nimenomaan maksukykyisimpiä vuokralaisia. 

Vierailija
26/28 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

varoitus, eli maksukehoitus. Jos ei reagoi, eli ei maksa niin häätö

Vierailija
27/28 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häätö päälle pikimmiten.

Laita tektiviestillä pyyntö maksaa vuokrat maanantaihin 04.01.2016 mennessä klo 16.00.

Ulosmittaat vuokria 20 vuotta, joskus menee törppö töihin tai saa perinnön.

Jos kuitenkin lähdetään siitä että noita eräpäiviä ei saa laittaa ihan oman mielensä mukaan vaan siitä on olemassa lakeja. Tuskin haluat että häätöprosessi keskeytyy siksi että olet tempaissut hihasta aivan liian lyhyen maksuajan huomautuskirjeeseesi.

No se eräpäivä meni jo silloin kuin vuokra olisi alunperinkin pitänyt maksaa :)

Eli siinä vaiheessa kun rästeistä on kysymys ei mitään erillisiä maksuaikoja enää ole.

Maksumuistutuksissa on ihan lain määräämät maksuajat. Aiheutat vain itsellesi ongelmia jos et näitä noudata. Aivan taatusti ne hankalimmat vuokralaiset tuntevat kaikki asiaa koskevat lait paremmin kuin sinä ja jos teet pienenkin virheen niin sen avulla saadaan jarrutettua häätöprosessia yllättävänkin pitkään.

Vierailija
28/28 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lähes samalainen ongelma. 3 sijoitusasuntoa, missään ei ole tähän mennessä ollut ongelmia.

Sitten yksi pitkäaikainen jäi opintovapaalle. Samana kuukautena vuokraa ei kuulunut. En edes tarkista maksuja kuin harvemmin, sattumoisin silloin oli se harvempi kerta.

Soitin ja kysyin missä vika. Selitystä, selitystä. Sanoin minun pitää maksaa lyhennykset, vastikkeet, ei minulla ole varaa antaa hänen asua ilmaiseksi.

Kului pari päivää ja summa oli maksettu.

Olen itse valinnut kaikki vuokralaiset ja vaikka vuokralainen on suositellut seuraajaan, en ole yhdellä kerralla hyväksynyt vuokralaista.

Tässä tapauksessa vuokralainen otti itselleen alivuokralaiseksi hänen veljensä. Minulta kysyttiin onko tämä ok ja vuokraa nostettiin toisen vesimaksun verran.

Nyt puolikas suoritus tulee veljeltä ja puolikas vanhalta vuokraajalta.

2 vuoden päästä vuokraaja palaa takaisin töihin ja silloin kuulemma veli potkitaan asunnosta pois.

Tiukka pitää olla. Ja opiskelijoille en ole vuokrannut kertaakaan.

Paras vuokralainen on keski-ikäinen mies. Ei pidä juhlia, maksaa vuokrat ajallaan. Miesten on muutenkin hankalampi saada asuntoa kuin naisten, mies kun saa, hän ei siitä hevillä pois muuta.

1 vuokralainen on mies, jolla on ulkomainen nimi, kummatkin, etu ja suku ja on täysin suomalainen, syntynyt, äidinkieli jne. He eivät pääse edes näyttöihin. Nyt vuokralainen on mennyt naimisiin ja jos heille tulee perheenlisäystä, varmaan muuttavat pois, joka on minulle tietenkin harmi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi