Reissusta palatessa on ihaninta
a) kakkia omalla pöntöllä
b) nukkua omassa sängyssä
Mikä sinusta?
Kommentit (15)
Oma sänky! Oma kylpyamme. Vaatehuone ja pesukone. Hyvä kraanavesi.
Ei tarvi huudella siivojille ei tänään, kiitos, kun haluaa vaan esim. nukkua eikä sitä lappua ole mailla halmeilla. En tiedä mitään ärsyttävämpää kun sen lapun puuttuminen, kun haluaa olla vain rauhassa. Äkkiäkös semmosen rustaa, mutta mietitytti onko kohteliasta ollenkaan tässä maassa.
1. Oma WC ja siellä kakkiminen rauhassa ja häpeilemättä (siis jos olen ollut sukulaisten luona tai hotellissa niin etten ole yksin reissussa)
2. Hiljaisuus
3. Pyykkikone
Oma sänky, omat maisemat kodista, hyvä kahvi ja kodin tuoksu. Sohvallekin on mukava lösähtää ja huokaista kun on kotona turvassa :D
Nähdä oma perhe, ja nukahtaa omaan sänkyyn... Lennän työkseni ja välillä olen pari päivää poissa. Ennenkun kukaan tuomitsee, lapsilla on maailman paras isä, joka hoitaa arkirutiinin. Minä kaiken muun. Tää on sinällään hassua että minut on moneen otteeseen tuomittu huonoksi äidiksi... tunnen muutaman reissuisän, jotka ovat pitempiäkin settejä poissa kotoa, mutta se on jotenkin normaalia... mutta että ÄITI!!!
Suihku ja juotava kraanavesi
Sohva
Sänky ja tyyny
Oma vessa, jonka saa miinoittaa kaikessa rauhassa
Se kun voi hymyillä leveesti miehelle, kun on saanut kerrankin kunnon kyytiä muualta ;)
Vierailija kirjoitti:
Nähdä oma perhe, ja nukahtaa omaan sänkyyn... Lennän työkseni ja välillä olen pari päivää poissa. Ennenkun kukaan tuomitsee, lapsilla on maailman paras isä, joka hoitaa arkirutiinin. Minä kaiken muun. Tää on sinällään hassua että minut on moneen otteeseen tuomittu huonoksi äidiksi... tunnen muutaman reissuisän, jotka ovat pitempiäkin settejä poissa kotoa, mutta se on jotenkin normaalia... mutta että ÄITI!!!
Tunnen tusinan merimies-äitejä ja siin puhutaa iha eri päivistä, jotkut on kuukaudenkin erossa, et ihan turhaan mietit niitä syyllistäjiä. Ne kun ei ymmärrä asian toista laitaa, eli vastavuoroisesti vapaat jotka tulee reissuputkesta, en tiedä miten teillä on käytäntö, mut muistaakseni joillain ainakin oli tämmönen systeemi. Vapailla kun ei tarvitse keskittyä töihin vaan voi käyttää kaiken ajan lapsiin ja on energiaakin siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tusinan merimies-äitejä ja siin puhutaa iha eri päivistä, jotkut on kuukaudenkin erossa, et ihan turhaan mietit niitä syyllistäjiä. Ne kun ei ymmärrä asian toista laitaa, eli vastavuoroisesti vapaat jotka tulee reissuputkesta, en tiedä miten teillä on käytäntö, mut muistaakseni joillain ainakin oli tämmönen systeemi. Vapailla kun ei tarvitse keskittyä töihin vaan voi käyttää kaiken ajan lapsiin ja on energiaakin siihen.
Voi kiitos =´) Juu, vapaissa ei todellakaan ole valittamista, ja käätöpuolena poissaolot kotoa. Hyvin on toiminut, lapset eivät ole valittaneet, eikä mieskään ole poikkipuolista sanaa sanonut, tai vielä keksinyt mitään valittamista (sanon tämän käsi sydämellä) Ja aina stopeilla skypettelen lasten kanssa, vaihdetaan sitten hyvät yöt tai päivällä höpötellään päivän tekemisistä. Perhe voi hyvin, ja silloin kun olen kotona, niin saattaa olla hyvä pätkä vapaata, jolloin on todella aikaa ja energiaa keskittyä lapsiin ja mieskin saa silloin pitää sen oman ajan. Ja olet oikeassa ettei pitäs miettiä syyllistäjiä.. mutta välillä lähipiiristä on tullut aikamoisen kipakkaa kritiikkiä, tai saat lukea selkeästi rivien välistä... ja se tuntuu pahalta.. Suurin osa kuitenkin ymmärtää ja on samaa mieltä että järjestelymme toimii hyvin. Musta tässä on sekin hyvä puoli että lapset ovat varmasti saaneet luotua isään normaalia läheisemmän suhteen, kun minä äitinä en ole koko ajan siinä huseeraamassa.
Oma sänky!