Saako miehesi laiskotella kotona? Te keillä pieniä lapsia
Mua ärsyttää suunnattomasti jos mies "on vaav", heittäytyy pitkäkseen sohvalle tai menee sängyn päälle lukemaan lehtiä. Ei huolehdi lapsista. Miten teillä?
Kommentit (8)
Saa laiskotella, tosin meillä lapset jo päässeet työläimmän vaiheen yli, eli lapset on 7 ja 4 eli ei näistä tarvitse huolehtia, leikkivät keskenään tai kavereiden kanssa illan. Me ei muuta tehdäkään kuin laiskotellaan, kun ne päivän pakolliset on tehty.
Kun lapset oli ihan pieniä, olisi varmaan ärsyttänyt jos olisin ollut itsekin töissä, mut olin silloin kotiäitinä ja siinähän ne iltahommat meni muun puuhailun ohessa.
Muakin ärsyttäisi. Onneksi yleensä tekee kotitöitä tai on lasten kanssa. Kuten minäkin. Hommaa riittää molemmille iltaan asti, kun on kaksi taaperoa talossa.
Saa laiskotella... ja sai silloinkin kun lapset oli pienempiä... samoin kyllä minäkin.
Saa. Tosin meillä on vain yksi 3-vuotias tyttö, joka leikkii paljon itsekseen. Voimme laiskotella välillä molemmat. Katellaan telkkaria makkarissa ja lapsi leikkii vastapäätä olevassa omassa huoneessaan.
Ei kai niistä lapsista tarvii koko ajan huolehtia?
Saa, ei elämä kovin mukavaa olisi jos koko ajan pitää suorittaa. Tosin meillä lapset 2 ja 5 enkä koe tarvetta olla koko ajan heitä kasvattamassa vai mitä tarkoitat? Laitan ruokaa kun on sen aika, siivoan, saatan pelata lautapeliä jossain vaiheessa, viedä lapset ulos, pestä pyykkiä ja välillä vaan katson teeveetä tai olen puhelimella. Mies lähinnä lepää koko ajan jos on kotona ja varsinkin nyt lomalla ja kyllähän se ärsyttää ettei yhtään osallistu muuta kuin niitä mukavia leikkihetkiä tai mun kanssa leffaa. Ei tee mitään kotihommia, mutta ei niitä nyt koko ajan tarvii, ei edes joka toinen hetki.
Tehdään hommat aika lailla 50/50 eikä pidetä kovin korkeaa vaatimustasoa kotitöiden suhteen. Näin pystytään molemmat vetämään lonkkaa joka päivä kun lapset on saatu nukkumaan.
Lapset 4 ja 2 ja normaalisti kumpikin nukuttaa yhden lapsen, jotta saavat vähintään kerran päivässä kahdenkeskistä aikaa jommankumman vanhemman kanssa.
Itse teen raskaan työpäivän ja kun tulen kotiin joudun heti hoitamaan lapsia ja vaimo vetää lonkkaa? Pitäiskö alkaa tekemään toisin päin, että vaimo töihin ja kotiintultuaan lapsien hoitoon niin saisin itse vetää lonkkaa. Toimiiko.? Luulisi, että loppupäivän työt menisI puoliksi???