Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jotenkin vaan koko ajan odottaa että päivä ohi. Mistään ei nauti. Lapset kitisee ja valittaa koko ajan. Ne ei oo mihinkään tyytyväisiä. Ei halua ulos,sit kun saan ne ulos nii ei halua sisään. Ei syö, ei kuuntele, perseilee minkä kerkee. Oon koko ajan väsyny ja kiukkunen ja joudun ponnistelemaan että muistan puhua kauniisti lapsille. Rakastan niitä yli kaiken mut joku on nyt vialla..

Kommentit (16)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ymmärrän sua täysin. Mulla on 3v 6kk, 1v 10kk ja 5kk lapset. Kotona ollut nyt putkeen 2vuotta. Kyllä seinät kaatuu päälle, mun helpotus on sit kun mies tulee töistä kotiin, sitä odotan jo aamusta asti, varsinkin jos aamu alkaa lasten kiukuttelulla. Onko sulla mitään tukiverkkoa? Jolle voit purkaa sydäntäs silloin kun oikeen vituttaa? Mulla se helpottaa kun saan purkaa kiukkuni, joko mieheeni tai ystäviin :D

Vierailija

No ei ole kumma jos väsyttää ja vituttaa tuolla kombolla ja kun ei ole omaa aikaa. Kuka tuota nyt jaksaa?! Mulla on vain kaksi lasta, jotka ovat nyt 10 ja 8, ja kyllä oli välillä jaksaminen kortilla kun olivat pieniä. Voin lohduttaa, että kyllä se siitä helpottaa kunhan kasvavat. Toki tappelevat keskenään, mutta pärjäävät kuitenkin  vaikka kotona sen aikaa, että käyt kaupassa (=tuulettamassa päätä). Kyllä sun pitää saada omaa aikaakin edes kerran viikossa pari tuntia. Meillä oli ihan sovittu päivä ja aika milloin häippäsin kotoa kolmeksi tunniksi.

Vierailija

Ei oo tukiverkkoa. Mies joo auttaa, käy töissä ja kaupassa mutta on väsynyt kun herää jo ennen neljää töihin, etten oikeen kehtaa vaatia enempää..

Ap

Vierailija

Huhhuh. Miksi pitää tieten tahtoen tehdä suurperhe, kun sen pyörittämiseen ei riitä voimavarat? Eivätkö lapsesi käy ollenkaan päiväkodissa tai muussa hoidossa? Voisiko lasten valitus ja kitinä johtua siitä, että heillä ei ole ikätasoonsa nähden tarpeeksi virikkeitä ja ohjelmaa?

Vierailija

Ei teillä mikään muu ole vialla kuin kolme alle eskari-ikäistä lasta. Sen ikäiset on tosi uuvuttavia, tiedän kokemuksesta. Omien lasteni temppuilu oli pahimmillaan siinä neljän vuoden iässä ja alkoi helpottaa eskari-iässä.

Suosittelen lämpimästi, että esikoisen mennessä eskariin nuoremmat menisivät päivähoitoon ja sinä töihin/opintoihin tms. Oma elämä auttaa kummasti jaksamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei oo tukiverkkoa. Mies joo auttaa, käy töissä ja kaupassa mutta on väsynyt kun herää jo ennen neljää töihin, etten oikeen kehtaa vaatia enempää..

Ap

Mitäs jos mies jäis lasten kanssa kotiin ja sinä menisit yksin kauppaan. Saisit vähän omaa aikaa.

Yritä päästä aamupäivisin ulos, siellä aika menee nopeammin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Miksi pitää tieten tahtoen tehdä suurperhe, kun sen pyörittämiseen ei riitä voimavarat? Eivätkö lapsesi käy ollenkaan päiväkodissa tai muussa hoidossa? Voisiko lasten valitus ja kitinä johtua siitä, että heillä ei ole ikätasoonsa nähden tarpeeksi virikkeitä ja ohjelmaa?

Mitäs sen voi tietää että väsähtää? Ihmisiähän tässä vaan ollaan, ei robotteja. Vanhin on osa-aikaisesti hoidossa puheen viivästymän takia. Ja siis kolme pvä/vko

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat