Ei saatana miten ärsyttäviä ovat tyypit, jotka jauhavat facebookissa ainoastaan koiristaan
Joka päivä tulee päivityksiä kuinka tänään tehtiin sitä ja tätä poikien kanssa. Ja jatkuvasti lisätään kuvia, vaikka ei se piski ole siitä miksikään muuttunut. Menee hermo. Ei kiinnosta.
Joo, voin piilottaa henkilön päivitykset ja niin taidan pian tehdäkin. Ylipäätään on ärsyttävää, jos jonkun elämä pyörii vain yhden asian ympärillä (esim. koirat) ja niistä sitten jauhetaan vuorokauden ympäri.
Kommentit (35)
En kait mä laita lasten tai miesten juttuja ja kuvia nettiin! Koira on harmiton ja siihen liittyvät jutut sellaisia, joita voi jakaa kenelle tahansa riskittömästi. Useita jopa kiinnostavat ne, enemmän kuin jutut lapsista, miehestä tai muista, joista kyllä ne joille asia kuuluu saavat ajankohtaiset tiedotukset henk kohtaisesti. Facebookissa suosin harmittomia ja kevyitä aiheita, tyyliin lemmikit, puutarha, musiikki jne. Jos jotain ei kiinnosta, niin ei tarvitse seurata päivityksiä.
Ihan yhtä rasittavia ovat ne, jotka jauhavat siellä koko ajan vain lapsistaan ja lisäävät jatkuvasti "sottapytty" ruokailukuvia lapsistaan sinne.
Mua taas ärsyttää tyypit, jotka jauhavat vaan lapsistaan.
Facessa kaikki päivitykset on lapsista.
Kuinka "Pikku-Nico" tänään kakkas hyvin. Ja kuva.
Kuinka "Jessica" osaa piirtää. Ja kuva.
Vierailija kirjoitti:
En kait mä laita lasten tai miesten juttuja ja kuvia nettiin! Koira on harmiton ja siihen liittyvät jutut sellaisia, joita voi jakaa kenelle tahansa riskittömästi. Useita jopa kiinnostavat ne, enemmän kuin jutut lapsista, miehestä tai muista, joista kyllä ne joille asia kuuluu saavat ajankohtaiset tiedotukset henk kohtaisesti. Facebookissa suosin harmittomia ja kevyitä aiheita, tyyliin lemmikit, puutarha, musiikki jne. Jos jotain ei kiinnosta, niin ei tarvitse seurata päivityksiä.
Taidetaan liikkua vähän eri porukoissa. En tunne ketään, jota ne koirapäivitykset kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempia ovat silti kuin kissan omistajat. Fiksumpia ja vähemmän rasittavia.
Todellinen brainfart.
Kissa on yhtä viihdyttävä, oli se elävä tai täytetty. Kissaihmiset sitten meilläkin töissä selittää, että nyt Vinski varmaan ajatteli mamista, että voi sitä hupsua, heh heh. Kissajuttuja kaikki päivät kuulevana olen vakuuttunut, että kissan seurassa ihminen taantuu neandertalin tasolle, paitsi että neandertal olisi niin fiksu, että söisi sen vitun kissan.
Mikä tahansa aihe alkaa jurppia jos sitä tulee jatkuvalla syötöllä, oli se sitten kuvia tai tekstiä. Klassisimpia spämmäyksen aiheita on nuo lemmikkieläimet, vauvat/taaperot, oma naama, imelät parisuhdejutut...
EI liikuta tosiaan samoissa piireissä, koska mun tutuista aika moni on kiinnostunut eläimistä. Vaikka niillä olisikin kiinnostavat työt ja harrastukset, niistäkin toki voi jaella päivityksiä. Mä en ainakaan jaksa katsella pelkkiä selfieitä, kuvia mitä ollaan syöty tai mihin pukeuduttu tai katkeraa persu-tilitystä maahanmuuttajista tms. ja mielummin sitten vaikka kuulen eläinten kuulumisista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tällaisen koiratyypin lisäksi vielä hevostyyppikin fb-kavereissa. Argh!
Mullakin oli. Koiratyypillä ei tosiaan ole muuta elämää, kyllä hän antaa ymmärtää olevansa yksinäinen. On vähän kiivasluontoinen ja mustavalkoinen, kyllä minä hänet kutsuisin silti välillä (säälistä) kylään, mutta en asu enää lähellä, vaan satojen kilometrien päässä. En ole enää itse facebookissa, joten enää en osaa sanoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kissastakin laitetaan päivityksiä samaan malliin. Yksikin laittoi tänään faseen kolme päivitystä kissastaan kuvien kera 😒. Kissa on lisäksi lapsen korvike eikä tämä mami halua edes oikeaa lasta.
Mulla on kissa, eikä se tod ole lapsen korvike. En ole ikinä halunnut lapsia. Kissani on lemmikeläin. En kyllä päivitä siitä juuri mitään.
Mua ärsyttää enemmän mammat, jotka päivittäin laittavat jotain lastensa "hupaisia" tokaisuja Faceen. Työskentelen lasten parissa, joten nämä lasten ainutlaatuiset sanomiset ei ole niin ihmeellisiä. Ne kun on kuullut sataan kertaan.
En muutenkaan tykkää siitä, että vanhemmat siekailematta jakavat alaikäisten lastensa kuvia Naamakirjassa.
Mulla on kissanomistajaystäviä, yhdelläkin kolme kissaa, eikä ne päivitä niistä mitään. Koiranomistajat kyllä päivittävät sekä Rekun että lapsensa Pia-Petterin kuulumiset monta kertaa viikossa.
Kissaihmoset on yleensä introverttejä, eikä halua tiedottaa elämästään somessa yhtenään. Tämä on minun monivuotinen kokemukseni. Lapsi- ja koiraihmiset taas raportoi lapsen / koiran joka pierunkin. Niinpä piilotan niistä päivityksistä suuren osan.
Mua ei ärsytä koirat eikä normaalit koirien omistajat, mutta ne koirailijat vihreine liiveinen ärsyttää. Liivityypit linkittää facen täyteen kuvia ja videoita, eivät osaa puhua muusta kuin koirista. Ne itselkin miltei läähättää ja nylkyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en tajua ihmisiä jotka laittavat about 1000 kuvaa per päivä vauvastaan/taaperostaan. Tai päivityksiä jossa kerrotaan miten se meijän aatu-adalmiina onnistui paskomaan koko vaatekerran läpi kaverin sohvalle, hih hih.
Enpä tuota paremmin sanoisi.
Olen piilottanut facebookistani jokaisen, joka kutsuu itseään lemmikkinsä mamiksi.
Tajusin juuri, että taidepainotteisessa kaveripiirissäni ei noita koirapakottajia esiinny. Jännä ilmiö.
Eläin lienee vähän niinkuin harrastus. Ehkä myös muu elämä on tylsää tai sitten niin traagista, että siitä ei tohdita kertoa. (Syöpä, masennus...) Käteviä noi eläimen omat tykkäyssivut: muiden kuin eläimen "fanien" ei tarvitse kuulla asiasta.