Jos mulla nyt on syöpä, onko se jumalan rangaistus mun omista teoistani?
Siitä etten ole älynny olla uskollinen aina? Siitä et oon ollu joskus paska äiti? Siitä et oon äärettömän itsekäs? kertokaa?
Kommentit (18)
Uskon Jumalaan ja Jeesukseen hiljaa omassa mielessäni. Uskon myös, että on olemassa Paha, jonka aikaansaannosta kaikki huonot asiat on. Ei se Jumala, johon minä uskon, kosta kenellekkään, vaan yrittää parhaansa mukaan auttaa ihmistä.
Siskoni sai keskenmenon ja sekin oli Jumalan rangaistus. Kristittynä ja hyvinkin hengellisenä ihmisenä olen kuitenkin sitä mieltä, että moisia ajatuksia laukovat voi ampua maata kiertävälle radalle :).
mutta ei syövällä. Se rankaisee sitten kerran määrämällä helvettiin sellaiset, jotka eivät hänen apuaan ole tarvinneet.
-2-
siinä pääsis helpolla. Mutta ei, se on tulinen helvetti, jossa on oleva itku ja hammasten kiristys. Ja häneen uskoneet sitten saavat kyllä paikan paratiisissa.
-7-
Me olemme joka ikinen syntisiä, eli jos sinne syntiset heitettäs, olisimme siellä helvetissä joka iikka. Mutta se, joka uskoo Jeesuksen apuun, katsotaankin synnitömäksi sitten kerran. Vaikka täällä maan päällä kaikki olemme samaa mätää murhaajien ja muiden kanssa.
Ei Jumala halua kiduttaa ihmisiä. On aivan väärä kuva Jumalasta, jos uskoo, että hän soisi pahimmallekaan vihamiehelleen ikuisen kidutuksen jossain helvetissä.. Hui. Sen sijaan tuomiopäivänä kaikki kuolleet herätetään, ja vain tosiuskovaiset saavat ikuisen elämän, kun taas muut palaavat kuolleisuuden tilaan.
47. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin.
eli esim. tuosta äsköisestä kohdasta. Muitakin on, mm. Markus 16:16.
Eli joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Kuinka paljon selvemmin se vielä pitäisi sanoa?
Se oli surullista ja luultavasti luontainen suhtautumistapa. Hän oli aivan ihana ihminen ja ajatteli aina ensin muita. LIiankin usein, siksi tuntui väärältä että juuri hänelle kävi näin. Syöpä on monen asian summa. Eikä sitä oikeasti tiedetä mikä sen aiheuttaa. Jos se olisi rangaistus luulisi että murhaajat kuolisivat vankilassa syöpään...
Se on koulu, josta pitää jotenkin selviytyä. Ja josta on tarkoitus jotain oppia. Kaikkiallinen Rakkauden Jumala antaa meille tämän mahdollisuuden. Kristinusko edustaa pimeyttä ja tietämättömyyttä ja vie ihmisen harhaan. Ei sokea voi toista sokeaa taluttaa.
Kaikissa uskonnoissa on vaatimuksia. Kristin uskon vaatimus on mahdoton. Koska kaikista ei tule uskovia kristittyjä vaikka käsillään kaivaisivat maapallon toiselle puolelle rukoilessaan uskoa.
" Syöpä on hyvien ihmisten sairaus."
Meidän suvussa ja tuttavapiirissä syöpään sairastuneet ovat olleet juuri niitä uhrautuvimpia ja hyväsydämisimpiä ihmisiä. Eipä silti kannata yleistää...
Minuun et uskonut. Ei kun helvettiin vaan. On todella armollinen ja rakastava jumala.
Vierailija:
" Syöpä on hyvien ihmisten sairaus."
Meidän suvussa ja tuttavapiirissä syöpään sairastuneet ovat olleet juuri niitä uhrautuvimpia ja hyväsydämisimpiä ihmisiä. Eipä silti kannata yleistää...
Mitä väliä sillä on Jumalalle?
Osaako joku vastata? Ihmettelen ihan tosissani tätä asiaa, eikä ole tarkoitus pilkata ketään.
T. ateisti aiheen vierestä
terveisin hihhuli