Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Se kiukuttelee ja on eri mieltä ihan eri mieltä olemisen ilosta, kinuaa, ei halua auttaa esim kotitöissä, ei viihdy itsekseen, kaveri kun tulee kylään niin riitelevät, mun ehdotukset esim.yhdessä väritetään ei koskaan kiinnosta. Uskon että kyse on ihan luonteesta, välillä on ikäänkuin helpompi uhmakausi ja välillä vaikeampi. En nauti tästä perhe-elämästä ollenkaan. En todellakaan olisi lähtenyt tähän hommaan, jos olisin tajunnut millaista se on. Mietin joka päivä, että voisinpa antaa lapseni pois.

Kommentit (6)

Vierailija

Mut mitä lapsi haluaa sinun kanssasi tehdä? Teetkö niitä juttuja? Ja onko nämä asiat, joita lapselle ehdotat, jo lähtöjään sellaisia että tiedät ettei lapsi niistä innostu? Yllättävän moni vanhempi on mestari manipuloimaan lasta:

lapsi; tehdään jotain, tule leikkimään

vanhempi; määhän ehdotin sulle että katsottaisiin isomummon valokuvia vuodelta -60  ja mentäisiin oikein pitkälle ja rasittavalle reipasteluretkelle ja sitten kuorittaisiin kilo perunoita, mutta ei, ei sulle sitten mikään kelpaa! Ole sitten sulle mieliksi! Jos et sinä tee mitä minä haluan niin minäkään en tee mitä sinä haluat!

Ja tsadaa, lapsi on syyllistetty ja vanhempi saa taas vajota sohvan pohjalle selaamaan nettiä. Näppärää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Emme ala noilla kirjaimilla, en ole sukulaisesi. En sitä paitsi usko että tämä kotona vänkääminen näkyy meistä mitenkään ulospäin, koulussa ja muualla lapsi on normaali. Esim silloin kun ollaan jossain kylässäkin, hän on ihan kiva muakin kohtaan. Kotona vaan alkaa tää. Nytkin on joululahjaksi saatu, mieluinen legojuttu kokoamatta - lapsi ei halua sitä koota, kun mä olen ehdottanut sitä yhteiseksi tekemistä. Lapselle kävisi vain ulkona jalkapallon pelaaminen, mihin mä sanoin ei (olisi päivällä päässyt kaverinsa kanssa, vaan ei tahtonut). Ap

Vierailija

Aivan kauniisti sanottuna, luulenpa että lapsi on tässä tullut äitiinsä. Jotenkin kirjoitustyylisi on sellainen, että minusta tuntuu että olet täällä sen viimeiset 7 vuotta valittanut tästä samasta asiasta. 

Mene nyt hyvä ihminen ja potki sitä palloa lapsesi kanssa, jos se on se mitä hän haluaa. Jos haluat yhteyden lapseen niin silloin mennään lapsen ehdoilla. 

Vierailija

Jos aikuinen nauttii lapsen seurasta, aikuisessa on jotain vialla. Kiltinkin lapsen jutut kun on lapsen tasolla, ei niiden normaalijärkistä aikuista pitäisi kiinnostaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat