Vierailija

!

Kommentit (16)

Vierailija

Ei pidä paikkaansa. Oli tehty tutkimus, että maatiais kissa on viisaampi kuin koira. Mietippä jotain koiraa, joka hyppii ja pomppii. Vaikuttaako kovin älykkäältä?

Koira tottelee ihmistä, koska on lauma eläin ja tarvii johtajaa. Ymmärrys ei edes riitä, että voisi olla tottelematta. Toisin kuin kissa joka on rauhallinen ja tekee omat päätöksensä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Aivan. Ei ole olemassa poliisikissoja, opaskissoja, huumekissoja tai etsintä- ja pelastuskissoja, kun kissojen yhteistyökyvyt ja äly eivät vain riitä. Terapiakissoiksi sentään pääsevät jotkut rauhallisimmat yksilöt, joiden ihminen voi luottaa pitävän kyntensä kurissa - kissan "leikkiminenkin" perustuu pelkästään metsästysvaistoon, siis käytökseen, josta kissa ei päätä itse. Vitsinä kissakin pääsee poliisin maskotiksi, mutta vain vitsinä.

Kissojen omistajien määräävä luonteenpiirre on taas halu palvella eli alistua. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta kissaihmiset on kuulemma fiksumpia kuin koiraihmiset. Siitä oli jokin tutkimus...jossain...

Muistan tuon. Kyseessä oli amerikkalainen tutkimus, jossa todettiin, että koirien omistajat tykkäävät liikkua ulkona ja kissojen omistajat tykkäävät enemmän olla sisällä. Älykkyys pääteltiin siitä, että sisällä istuva ihminen lukee kirjoja todennäköisemmin kuin ulkona kävelevä. Melko mykistävää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta kissaihmiset on kuulemma fiksumpia kuin koiraihmiset. Siitä oli jokin tutkimus...jossain...

No entäs minä sitten, kun mulla on kissoja ja koiria. Oonko mä nyt sitten miten fiksu?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No entäs minä sitten, kun mulla on kissoja ja koiria. Oonko mä nyt sitten miten fiksu?

Sinua ei lasketa mukaan ollenkaan, olet plus/miinus nolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Muistan tuon. Kyseessä oli amerikkalainen tutkimus, jossa todettiin, että koirien omistajat tykkäävät liikkua ulkona ja kissojen omistajat tykkäävät enemmän olla sisällä. Älykkyys pääteltiin siitä, että sisällä istuva ihminen lukee kirjoja todennäköisemmin kuin ulkona kävelevä. Melko mykistävää.

Kissaihmiset saivat myös koiraihmisiä paremmat pisteet älykkyyttä mittaavissa tehtävissä.

Se voi tietysti johtua siitä, että kissaihmiset lukevat enemmän ja siksi osaavat vastata kysymyksiinkin hitusen paremmin?

Koiraihmiset olivat enemmän ulospäinsuuntautuneita mutta myös tottelevaisempia. Kissaihmiset enemmän anarkisteja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aivan. Ei ole olemassa poliisikissoja, opaskissoja, huumekissoja tai etsintä- ja pelastuskissoja, kun kissojen yhteistyökyvyt ja äly eivät vain riitä. Terapiakissoiksi sentään pääsevät jotkut rauhallisimmat yksilöt, joiden ihminen voi luottaa pitävän kyntensä kurissa - kissan "leikkiminenkin" perustuu pelkästään metsästysvaistoon, siis käytökseen, josta kissa ei päätä itse. Vitsinä kissakin pääsee poliisin maskotiksi, mutta vain vitsinä.

Kissojen omistajien määräävä luonteenpiirre on taas halu palvella eli alistua. :)

Kissaihmiset ovat kovia antamaan miinuksia, mutta suunsa pitävät supussa. Onko mitään sanottavaa siihen, että koirista on moneksi mutta kissoista ei oikein mihinkään muuhun kuin nukkumiseen ja pikkueläinten tappamiseen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kissaihmiset ovat kovia antamaan miinuksia, mutta suunsa pitävät supussa. Onko mitään sanottavaa siihen, että koirista on moneksi mutta kissoista ei oikein mihinkään muuhun kuin nukkumiseen ja pikkueläinten tappamiseen?

Kissaihminen puhuu lässyttäen kissalleen, mutta vaikenee puheessaan sellaisista tosiasioista, kuten koirien ylivertaisuus.

Vierailija

Kissat hymyilee sisäänpäin, kun koirat hyppii pättömästi ympäriinsä. Kissa futsii ja manipuloi, kun koira taas räksyttää ja innostuu tyhjästä. Kissa on itseensa tyytyväinen ja paljon fiksumpi otus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kun on tarvittu eläintä pikkueläinten tappamiseen, on hankittu kissa. Kun on tarvittu eläintä vahtimaan tai metsästyksen avuksi, on hankittu koira. Ja molemmat ovat sosiaalistuneet viihtymään ihmisten seurassa. Niin yksinkertainen on noiden eläinten ja ihmisten yhteiselon tarina.

Jos tarvitset koiraa, hankit koiran, jos kissaa, hankit kissan. Koira ei ole hyvä kissan hommissa eikä kissa koiran hommissa. Onko tuo nyt mikään kiistan aine?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kun on tarvittu eläintä pikkueläinten tappamiseen, on hankittu kissa. Kun on tarvittu eläintä vahtimaan tai metsästyksen avuksi, on hankittu koira. Ja molemmat ovat sosiaalistuneet viihtymään ihmisten seurassa. Niin yksinkertainen on noiden eläinten ja ihmisten yhteiselon tarina.

Jos tarvitset koiraa, hankit koiran, jos kissaa, hankit kissan. Koira ei ole hyvä kissan hommissa eikä kissa koiran hommissa. Onko tuo nyt mikään kiistan aine?

Ap selvästi halusi mielipiteitä ja sai niitä. Koirat ovat hyviä koiran hommissa, ja kissan ainoaan hommaan on olemassa rottakoira. Ei siinä ole kissojen ystävillä kiistämistä, joten ei tässä kiistaakaan ole olemassa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat