Uuden Vuoden menu-mitä teillä syödään?
Olisi kiva kuulla vähän vinkkejä uuden vuoden illan istujaisiin,menuehdotuksia;)?
Kommentit (81)
Nakinsyöjät; miksette edes osta stockalta yms. paremmasta kaupasta kunnon raakanakkeja/makkaroita? Olisivat sentään kunnon ruokaa ja reilusti juhlavampia kuin jotkut jauhoeines-pötköt siellä lähimarketissa.
Meidän uuden vuoden ateria on parempi kuin teidän.
Minä olen töissä, nuoriso kavereillaan, joten mies varmaan osaa itse kaapista jotain ottaa, kun viettää uutta vuotta kotona yksin selvin päin odottaen, koska nuoriso pitää hakea kotiin.
Siannahka sipsejä ja olutta. (pork rinds)
Namskis
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä meze-pöytä tai texmex-noutopöytä, kun kaikki on kumminkin ihan täynnä raskaita jouluruokia. Toki voi mukana olla myös nakkeja ja perunasalaattia jos joku niitä kaipaa.
Hyvä idea! Mitä niissä vois olla?
Itse kaipaan jotain raikasta jo... Meidän jouluruoat ku on kaikkea muuta...
Lähinnä naurattaa tämä ruoista väittely/kilpailu,
todella lapsellista arvostella mitä jotkut syövät.
Aika vääristyneitä luuloja on hänellä itsestään joka kuvittelee olevansa muiden yläpuolella esim.varallisuuden,tyylikkyyden tms. seikan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Nakinsyöjät; miksette edes osta stockalta yms. paremmasta kaupasta kunnon raakanakkeja/makkaroita? Olisivat sentään kunnon ruokaa ja reilusti juhlavampia kuin jotkut jauhoeines-pötköt siellä lähimarketissa.
Miksi tekisin niin? Nakkeja syödään vain harvoin, lähinnä erityisinä päivinä. Silloin ei kiinnosta onko kyseessä eines vai ei. Tässä on syöty sellasta moskaa koko joulu muutenkin...
Mikään ei edes takaa, että jotkut raakanakit olis yhtään parempia, kun on perinteisesti toisenlaisiin tottunut. Ja juhlallisuudet ei nyt niin hirveesti kiinnosta, kun ei meidän tarvitse kenellekään esittää mitään
Tärkeintä on olla yhdessä ja pitää hauskaa.
Kertokaa mulle mikä on cocktail-lihapulla? Itsetehty lihapulla?
Vierailija kirjoitti:
EI siivoojan palkalla mitään raakanakkeja ostella :( Kiitos kun pilasit uudenvuoden iloni.
Salaattibuffet:
kreikkalainen salaatti (vihreä + punainen paprika, kurkku, aito feta, punasipuli oregano, öljy)
tex-mex-salaatti (salaatti, avokado, tomaatti, viinirypäleet, paistettu ja tuliseksi maustettu jauheliha ja maissilastut, kastikkeeksi guacamolea)
vuohenjuusto-päärynäsalaatti (rucolaa, herneenversoja, tammenlehvää, paahdettuja pinjansiemeniä, päärynää sekä paistettua vuohenjuustoa ja hunajakastiketta)
Lisänä itse leivottua valkosipulipatonkia ja tuorejuustoa ja juomana viiniä, kivennäisvettä ja kuohuvaa. Muutama vieras tulee, he hoitavat jälkiruoan.
Mikä ihmeen ongelma ihmisillä nyt tähän aikaan vuodesta on? Tuliko avioero vai ei ollut mieluisa joululahja? :D
Meillä on nakit, perunasalaatti, tonnikalasalaatti, patonkia, coctailtikkuja, limua, juustoja, hedelmiä ja sipsejä. Ja juhlat on onneksi pian juhlittu niin pääsee arkeen :)
Vierailija kirjoitti:
Meksikolainen menu. Tehdään tortillat täytteineen alusta loppuun asti itse (salsat, tortillalettuset jne.). Ei mitään einestä meidän pöydässä. Jälkiruuaksi churroja.
"Meksikolainen". Churrot on espanjalaisia
Vierailija kirjoitti:
Kuohuviiniä. Makkaraa nuotiolla. Myöhemmin saunomista ja ryhmäseksiä. Ahhh.
Oot ihana💋
Kalaa ja äyriäisiä se yleensä on. Tänä vuonna lounaalla sushia ja illalla sitten kun vieraat tulee, kampasimpukkasalaattia, hummeria, kuorittavia katkarapuja, wakamea, mätikuppeja, gratinoituja simpukoita, pieniä perunoita joiden päällä on graavisiikaa, smetanatahnaa, viiriäisenmunia, pieniä blinejä, mätiä, smetanaa ja sipulia. Tietysti pöydässä on myös erilaisia leipiä ja voita. Juomana kuohuviini ja lapsille jotain erikoisempaa limua - ja kyllä, meillä lapset rakastaa noita ruokia, kuten myös vieraidemme lapset.
Jälkiruoaksi on sitruunamarenkikakkua, porkkanakakkua ja suklaakakkua, kahvia, kaakaota, teetä avec ja jälkiruokaviiniä, eli mitä sitten haluaa jälkiruokapöydästä ottaa.
Raketteja meillä ei ammuta, mutta kun ollaan katsottu muiden tarjoama ilotulitus, syödään vielä erilaisia juustoja lisäkkeineen.
Tex-mex -salaattia, tuorejuustoa ja patonkia, colaa ja jälkkäriksi ehkä hedelmärahkaa tai jotain muuta kevyehköä. Nakit ja perunasalaatti ei nyt maistu kun tekee mieli jo vähän keventää joulun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tex-mex -salaattia, tuorejuustoa ja patonkia, colaa ja jälkkäriksi ehkä hedelmärahkaa tai jotain muuta kevyehköä. Nakit ja perunasalaatti ei nyt maistu kun tekee mieli jo vähän keventää joulun jälkeen.
Mitä te olette oikein jouluna syöneet jos tuo on keventämistä?
Tulista piirakkaa: ns. peltipiirakka, taikinan väliin tulee kebablihaa, pepperonimakkaraa, paistettua paprikaa ja tulista salsaa :)
Jos ei viitsi raclette systeemiä virittää niin uuniin pyttipannumaiset tarvikkeet ja juustolölleröä päälle. Cocktail paloja, donitsia tai hillomunkkia tai berliinin munkkia, nalle raksuja, limpparia ,kuoharia
Uppopaistetut ranskalaiset ja makkarat olivat lapsuuden uudenvuoden ja vapun ruokaa.
Mutta en vielä tiedä mitä sitä söisi edes jouluna, ei ole tullut mietittyä niin pitkälle.
Siis Leivon! Silloin aattona.