Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden Vuoden menu-mitä teillä syödään?

Vierailija
26.12.2015 |

Olisi kiva kuulla vähän vinkkejä uuden vuoden illan istujaisiin,menuehdotuksia;)?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tehdä pizzaa, perunasalaattia, vihreää salaattia. Lisäksi karkkia ja sipsejä.

Vierailija
42/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän vuodenvahteen ruokia en ole vielä ehtnyt miettimään mutta viime vuonna syötiin muistaakseni sinisimpukoita ainakin. Liemen kanssa hyvää maalaisleipää. Kai oli jotain muutakin mutta tuo ainakin alkupalana :) Jonain vuonna tehtiin sushia. Eli jotain tollasta kivaa "naposteltavaa" yleensä meillä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo Moskovan pata ihan kokonaan itsetehtyä pataruokaa, eikä mitään paskaa pussieinestä?

Tv. huolestunut

Hyvä nimimerkki huolestunut,

valmistan Moskovan padan alusta saakka itse. Suolakurkut ostan kyllä kaupasta.

Tv. älä minusta huolehdi

Vierailija
44/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meille on tulossa tänävuonna vähän enemmän väkeä kun mä vietän synttäreitä uutena vuotena myös :) tässä tarjoilut joita olen ajatellut

- makaroni-perunasalaatti. ajattelin kun perunasalaatti kuuluu uuden vuoden juhlintaan, muttei yksinään ole oikein minkäänlainen niin teen tällaisen yhdistelmän. makaroni tuo ruokaisuutta. laitan siis kaikkia kasviksia tähän, mutta sekoitan sen perunasalaatin siihen mukaan vähän niinkuin "kastikkeeksi"

- hernekeitto. itse en aio tehdä, koska sitä pitäisi keittää monta tuntia. kaupan keittoja laitan isoon kattilaan ja tuunaan sitä. sipulia, mausteita ja itse lohkottua porkkanaa.

- nakkeja varmasti uutenavuotena kaipaillaan. teen niistä sellaisia leivoksia, joissa nakit kääritään voitaikinaan. niille ehkä joku dippi.

- rahkapiirakoita varmaan. mietin, että niihin voisi päälle tehdä sellaisella pursottimella jotkut uuden vuoden aiheiset kuviot, mutten keksi muuta kuin ilotulituksen ja sitä on ehkä vaikea pursottaa :) tai siis ei ehkä tajua että se on ilotulitus. siihen kaipailisin vinkkejä.

sitten tietty kaupasta sipsit, leivät, keksit kylkeen.

Vierailija
45/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelimme tehdä sushia, mutta suunnitelma saattaa toki vielä muuttua. Raclette tai liha fondue voisi olla hyvä vaihtoehto.. :) ei ainakaan nakkeja kun en niistä tykkää :D

Vierailija
46/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no meille on tulossa tänävuonna vähän enemmän väkeä kun mä vietän synttäreitä uutena vuotena myös :) tässä tarjoilut joita olen ajatellut

- makaroni-perunasalaatti. ajattelin kun perunasalaatti kuuluu uuden vuoden juhlintaan, muttei yksinään ole oikein minkäänlainen niin teen tällaisen yhdistelmän. makaroni tuo ruokaisuutta. laitan siis kaikkia kasviksia tähän, mutta sekoitan sen perunasalaatin siihen mukaan vähän niinkuin "kastikkeeksi"

- hernekeitto. itse en aio tehdä, koska sitä pitäisi keittää monta tuntia. kaupan keittoja laitan isoon kattilaan ja tuunaan sitä. sipulia, mausteita ja itse lohkottua porkkanaa.

- nakkeja varmasti uutenavuotena kaipaillaan. teen niistä sellaisia leivoksia, joissa nakit kääritään voitaikinaan. niille ehkä joku dippi.

- rahkapiirakoita varmaan. mietin, että niihin voisi päälle tehdä sellaisella pursottimella jotkut uuden vuoden aiheiset kuviot, mutten keksi muuta kuin ilotulituksen ja sitä on ehkä vaikea pursottaa :) tai siis ei ehkä tajua että se on ilotulitus. siihen kaipailisin vinkkejä.

Tässä oli jotain todella erikoista ja samaan aikaan niin tavallista. Hmmmm...

Vierailija
47/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ihan hyvällä nyt sanon, voisitko tehdä vaikka kahta eri salaattia? Perunasalaatti erikseen ja toinen salaatti erikseen? Omassa mielessä tuo salaattiyhdistelmä makarooneineen kuulostaa melko....öh...kuvottavalta. Oletko testannut salaattia aiemmin?

Vierailija
48/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ihan hyvällä nyt sanon, voisitko tehdä vaikka kahta eri salaattia? Perunasalaatti erikseen ja toinen salaatti erikseen? Omassa mielessä tuo salaattiyhdistelmä makarooneineen kuulostaa melko....öh...kuvottavalta. Oletko testannut salaattia aiemmin?

En ole mutta joskus kyllä olen kipannut salaatin joukkoon italiansalaatin jämät ja oli tosi hyvää. Perunasalaattihan maistuu aika samanlaiselle sen majoneesin takia. Mielestäni kaupasta saa laktoositonta perunasalaattia, joten ei pitäisi olla ongelma erikoisruokailijoille.

Vierailija
49/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun perinteinen katkarapucoctail, pääruuaksi naudan sisäpaisti(paistetaan ed pnä) ja hasselbackan perunat, jälkkäriksi juustokakku vadelmakastikkeella.

Vierailija
50/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli jotain todella erikoista ja samaan aikaan niin tavallista. Hmmmm...

Jep, joku joka ei ole kuullutkaan hipsteriydestä, uskaltaa tehdä hyvää perusruokaa juhliin. Teillä on varmaan uutenavuotena seitanburgereita, vuohenjuustopizzaa ja superfoodpirtelöt?

Vierailija
51/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaton menu on vielä vähän harkinnassa. Usein olen tehnyt itse perunasalaattia (keitetyt perunat, punasipuli, suolakurkku, isot kaprikset, fetajuusto, ranskankerma ja smetana) ja se on kyl hyvää!! Sen kaveriksi vois tehdä omatekoisia hampurilaisia tai sit niitä nakkejakin. Lisäksi vihreetä salaattia. Tai sit vois fiilistellä raclettea. Siihen saa kivasti menemään kaikkea jääkaapista.

Uudenvuodenpäivänä paistelen blinejä. Täytteinä mätiä, punasipulia ja smetanaa, suolakurkkuja, hunajaa ja smetanaa sekä lohisalaattia. Niiiiin hyvää!!!

Vierailija
52/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse paahtopaistia sen kanssa cesarsalaattia, juustoja ja hyvää maslaisleipää.

Lapsille teen itse "nugetteja" eli southern fried chikeniä kun sitä toivoivat ja siihen dippejä.

Sipsiä jne naposteltavaa

Vierailija
53/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mutta joskus kyllä olen kipannut salaatin joukkoon italiansalaatin jämät ja oli tosi hyvää. Perunasalaattihan maistuu aika samanlaiselle sen majoneesin takia. Mielestäni kaupasta saa laktoositonta perunasalaattia, joten ei pitäisi olla ongelma erikoisruokailijoille.

Ai, tämä olikin näitä. En palsta-aloittelijana heti tunnistanut porvoolaisia tarjoiluja. Anteeksi. Ja jatkakaa, olkaa hyvä.

Vierailija
54/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillinakkia, balkannakkia ja ihan perus atrian nakkeja

Vierailija
55/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään itse hampurilaisia. Leivoin sämpylät ja tehdään pihvit( hirvenjauhelihasta ja siskolle kasvis) sitten jokainen täyttää  ne itse haluamillaan täytteillä. Ranskiksia ja limua. Jälkiruokanana Rocky roadia ja lapset halusi laskiaispullia, saamansa pitää. :) Siinä meidän perheen menu. 

Vierailija
56/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän me mennä tortillalinjalla vaan. Paljon täytteitä tarjolle ja jokainen saa koota omansa. Aikuisille viiniä ja lapsille limpparia. Ajellaan kuitenkin puolen yön aikaan katsomaan ilotulituksia kaupungille, joten toinen aikuisista ottaa vain ihan pikkuisen ruoan kanssa.

Vierailija
57/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään itse hampurilaisia. Leivoin sämpylät ja tehdään pihvit( hirvenjauhelihasta ja siskolle kasvis) sitten jokainen täyttää  ne itse haluamillaan täytteillä. Ranskiksia ja limua. Jälkiruokanana Rocky roadia ja lapset halusi laskiaispullia, saamansa pitää. :) Siinä meidän perheen menu. 

Nyt jo leivoit sämpylät? Taitavat kovettua uudeksivuodeksi.

Vierailija
58/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse itse suunnitella. Katsotaan nyt, mitä sen 4+ tähden hotellin ravintola tuolla etelänmailla tarjoaa uuden vuoden päivälliseksi.

Vierailija
59/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meksikolainen menu. Tehdään tortillat täytteineen alusta loppuun asti itse (salsat, tortillalettuset jne.). Ei mitään einestä meidän pöydässä. Jälkiruuaksi churroja.

Vierailija
60/81 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon riistakäristys oluessa ja poronkuussa. Poronlihaan kun ei ole varaa. Muusia lihaksi.

Sitten illlalla juustoja, hedelmiä ja nakkeja. Vihanneksia kylkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi