Tissigallup - miten pieniksi leikkauttaisin?
Olen 41-vuotias urheilullinen nainen noin 75C/D rinnoilla. Tarkkaa kokoa en osaa sanoa koska en tykkää käyttää ainakaan kaarituellisia. Urheiluliivejä joudunkin sitten juostessani ja työnikin puolesta äheltämään kahdet päällekkäin (vaikka on markkinoiden tukevimmat). Olen suunnitellut jo pitkään pienennysleikkausta, vaikka rintani eivät tätä isommat olekaan. En vaan viihdy näiden kanssa.
Kysynkin, minkä kokoisten rintojen kanssa esim. Reippaalle kävelylenkille riittäisi suht mukava ja pehmeä toppi niin ettei satu ja hölsky? Jos uskallan mennä leikkaukseen, en kuitenkaan haluaisi ihan pieniä A-kuppejakaan koska tuskin sopisivat vartalooni.
Kertoisitko siis kuppikokosi ja sen miten arki ja liikunta rintojen kanssa sujuu tai mitä se vaatii. Auttaisi kovasti toivotun kuppikoon mietinnässä!
Kiitos!
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle saattaisi riittää kohotus. Itselläni oli raskaus- ja imetysaikana E--> ja nyt varmaan d. Haaveilin, että pääsisin julkiselle leikkaukseen mutta varmaan nauraisivat ulos. Mulla siis raskaat ja litteä riipparit, katson tilanteen uudelleen kun kilot on ok (en ole kuitenkaan ylipainoinen)
Miksi verorahoilla kustannettaisiin jonkun riippurintojen kohotus esteettisistä syistä? Sitten pitäisi rintojen suurennoksetkin maksattaa yhteiskunnan yhteisistä rahoista. (Kyllä niille rahoille on "vähän" tärkeämpääkin käyttöä.)
T. A-kuppinen
Haaveilin siis, että rintani pienennettäisiin, mutta koko pienenee edelleen vaikka painoa ei enää putoa kiivaalla tahdilla-oikeuteni leikkaukseen ei enää päde niinkuin aiemmin. Minulla siis jatkuva selkä ja niskasärky, tavalliset liivit pureutuvat olkapäihin ja esimerkiksi ilman liivejä nukkuessani hankala löytää asentoa kun rinnat painavat rintakehää tai jäävät epämukavasti väliin. Ei pahalla, mutta A-kupin omistavana en oleta että tiedät millainen vaiva ja taakka nämä säkit ovat, vaikka pienemmät ovat nyt kuin vuosi sitten.
Klassinen "oire" väärän kokoisista liiveistä on olkapäihin pureutuvat olkaimet. Kokeile pienempää ympärystää ja isompaa kuppia.
Tiedän, ja siitä huolimatta olkaimet syöpyvät olkapäihin. Haasteensa tuo eripariset rinnat-isoissa koo`oissa ei yleensä ole toppausmahdollisuutta, kaarituettomia hankala löytää ja sitten pitäisi vielä löytää se pieni ympärysmitta isoista kirjaimista :( olenkin tyytynyt napakoihin urheiluliiveihin, kuinka naisellista! Rinnat yhdessä lysyssä rintakehää vasten mutta näillä mennään.
Ostat liivin sen isomman rinnan mukaan. Sinne pienemmän rinnan kuppiin voi laittaa sellaisen irtotoppauksen, löytyy alusvaateosastoilta. En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla toppausmahdollisuudella? Alusvaateliikkeistä löytyy pienempiäkin ympärysmittoja isolla kuppikoolla, ja netistä löytyy vielä laajemmin.
Kiitos vinkistä. Itse olen löytänyt vaan silikonisia kananfileiltä, jotka eivät pysy paikallaan. Tarkoitin siis toppausmahdollisuudella "taskullisia" liivejä. Täältä ei enää löydy oikeaa alusvaateliikettä ja kokemukset nettiliiveistä on vähän niin ja näin, hankalaa löytää oikein istuva kuppi, joko pursuaa kainalosta tai sitten on liian väljät, ihan kuin olisin jossain kokojen puolivälissä. Viimeksi lähdin liiviostoksilta itkien, ois kiva että voisi ostaa istuvia ja kauniita vaatteita kun olen painoa kivasti pudottanut, mutta sitten rynnäsosasto torpedoi kaiken. Osaatko vinkata leveätissiselle jotain tiettyä liiviä?
Tää voi olla itsestään selvää, mutta olethan mitannut itsesi ja kokeillut tulosta vastaavia liivikokoja? Tuo "leveätissinen" ei ole terminä oikein tuttu enkä ole ihan varma mitä sillä tarkoitat :D mutta itse pidän mm. Freyan liiveistä ja niissä kaarituet eivät ole ihan kapeimmasta päästä. Kokojakin löytyy hyvin. Lumingerie on hyvä nettikauppa jossa on ilmaiset palautukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle saattaisi riittää kohotus. Itselläni oli raskaus- ja imetysaikana E--> ja nyt varmaan d. Haaveilin, että pääsisin julkiselle leikkaukseen mutta varmaan nauraisivat ulos. Mulla siis raskaat ja litteä riipparit, katson tilanteen uudelleen kun kilot on ok (en ole kuitenkaan ylipainoinen)
Miksi verorahoilla kustannettaisiin jonkun riippurintojen kohotus esteettisistä syistä? Sitten pitäisi rintojen suurennoksetkin maksattaa yhteiskunnan yhteisistä rahoista. (Kyllä niille rahoille on "vähän" tärkeämpääkin käyttöä.)
T. A-kuppinen
Jo kohotusleikkaus eli ns. "ripustus" voi auttaa selkäkipuihin. Uudelleen muotoillut rinnat ovat oikealla kohdallaan ryhdin kannalta. Voimakkaasti roikkuvat rinnat aiheuttavat myös joillekin pahaa ihottumaa. Nämä ovat riittäviä syitä pienennysleikkaukseen.
Kannattaa rohkeasti hakea lähete plastiikkakirurgin arviointiin. Arvioitaessa rintojen piennennysleikkaustarvetta julkisen terveydenhuollon tärkein mitta on kaulakuopan ja nännin välinen etäisyys, joka pitää olla vähintään 27 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. A-kuppinen
Haaveilin siis, että rintani pienennettäisiin, mutta koko pienenee edelleen vaikka painoa ei enää putoa kiivaalla tahdilla-oikeuteni leikkaukseen ei enää päde niinkuin aiemmin. Minulla siis jatkuva selkä ja niskasärky, tavalliset liivit pureutuvat olkapäihin ja esimerkiksi ilman liivejä nukkuessani hankala löytää asentoa kun rinnat painavat rintakehää tai jäävät epämukavasti väliin. Ei pahalla, mutta A-kupin omistavana en oleta että tiedät millainen vaiva ja taakka nämä säkit ovat, vaikka pienemmät ovat nyt kuin vuosi sitten.
Klassinen "oire" väärän kokoisista liiveistä on olkapäihin pureutuvat olkaimet. Kokeile pienempää ympärystää ja isompaa kuppia.
Tiedän, ja siitä huolimatta olkaimet syöpyvät olkapäihin. Haasteensa tuo eripariset rinnat-isoissa koo`oissa ei yleensä ole toppausmahdollisuutta, kaarituettomia hankala löytää ja sitten pitäisi vielä löytää se pieni ympärysmitta isoista kirjaimista :( olenkin tyytynyt napakoihin urheiluliiveihin, kuinka naisellista! Rinnat yhdessä lysyssä rintakehää vasten mutta näillä mennään.
Ostat liivin sen isomman rinnan mukaan. Sinne pienemmän rinnan kuppiin voi laittaa sellaisen irtotoppauksen, löytyy alusvaateosastoilta. En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla toppausmahdollisuudella? Alusvaateliikkeistä löytyy pienempiäkin ympärysmittoja isolla kuppikoolla, ja netistä löytyy vielä laajemmin.
Kiitos vinkistä. Itse olen löytänyt vaan silikonisia kananfileiltä, jotka eivät pysy paikallaan. Tarkoitin siis toppausmahdollisuudella "taskullisia" liivejä. Täältä ei enää löydy oikeaa alusvaateliikettä ja kokemukset nettiliiveistä on vähän niin ja näin, hankalaa löytää oikein istuva kuppi, joko pursuaa kainalosta tai sitten on liian väljät, ihan kuin olisin jossain kokojen puolivälissä. Viimeksi lähdin liiviostoksilta itkien, ois kiva että voisi ostaa istuvia ja kauniita vaatteita kun olen painoa kivasti pudottanut, mutta sitten rynnäsosasto torpedoi kaiken. Osaatko vinkata leveätissiselle jotain tiettyä liiviä?
Tää voi olla itsestään selvää, mutta olethan mitannut itsesi ja kokeillut tulosta vastaavia liivikokoja? Tuo "leveätissinen" ei ole terminä oikein tuttu enkä ole ihan varma mitä sillä tarkoitat :D mutta itse pidän mm. Freyan liiveistä ja niissä kaarituet eivät ole ihan kapeimmasta päästä. Kokojakin löytyy hyvin. Lumingerie on hyvä nettikauppa jossa on ilmaiset palautukset.
Olen mitannut ja tiedän myös rinnakkaiskoot :) Minulla siis ainakin omasta mielestäni rinnat ovat leveyssuunnassakin suuret, eivät vaan pituussuunnassa ja oletan että se on myös osasyy tässä liiviongelmassa. Ja siksipä olisi ihanaa, että näitä pienennettäisiin. Melkoinen velho saisi kirurgi olla että pelkällä kohotuksella pärjäisi. Toki en ole ammattilainen ja siksipä suuntaan konsultaatioon heti kun se on mahdollista.
Ihan uteliaisuudesta, mitkä sitten ovat mittasi? Eli tiukahko rinnanalusmitta ja rinnanpäällysmitta niin ettei rinta mene yhtään lyttyyn
Redditissä ABraThatFits keskustelupalsta on erinomainen apu tissiliiviongelmiin, jos englanniksi pystyy keskustelemaan. Linkkaan heidän "wikipediansa", jossa on paljon hyvää tietoa miten löytää sopivat liivit. Googlella varmaan löytyy keskustelupalsta, jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta, mitkä sitten ovat mittasi? Eli tiukahko rinnanalusmitta ja rinnanpäällysmitta niin ettei rinta mene yhtään lyttyyn
Redditissä ABraThatFits keskustelupalsta on erinomainen apu tissiliiviongelmiin, jos englanniksi pystyy keskustelemaan. Linkkaan heidän "wikipediansa", jossa on paljon hyvää tietoa miten löytää sopivat liivit. Googlella varmaan löytyy keskustelupalsta, jos kiinnostaa.
Alta 71 cm, päältä ilman liivejä 98 cm, urheiluliiveillä n.90 cm. Taulukot antavat suuria kokoja, mutta tiedän sanoa että nämä mun säkit hukkuu noihin liiveihin, tämä muoto vaikuttaa niin paljon. Toki eri valmistajilla on eri mittansa ja se kupin mallikin vaikuttaa; minulla push upitkin taitaisi olla pull down..On oikeasti tennispallot sukassa ja lähtee melkein puolivälistä kainaloa, solisluun kuopasta 27 cm nänninpäähän :D ja tosiaan muut mittani ovat 170 cm ja 66 kiloa, eli ei nämä kauheasti enää pienene vaikka kiloja putoaisikin.
No en ihmettele jos rintaliivit ovat pahan tuntuiset päälläsi, jos tosiaan käytät 75c/d kuppia. Mittasi viittaa kokoon EU 65k /UK 30h. Jos olet aina käyttänyt noin paljon liian pieniä liivejä, on se aiheuttanut rintakudoksen siirtymistä kainaloihisi, siitä johtuu ne kainaloista asti lähtevät tissit. Kun siirryt oikean kokoisiin liiveihin, siirtyy kudos pikkuhiljaa takaisin rintoihisi kainaloistasi. Tiedän että kuulostaa uskomattomalta mutta vannon että tämä on totta, googlaa breast tissue migration.
Ja olethan uusia liivejä sovittaessasi varmistanut, että koko rintakudoksesi on siellä kupissa? Eli etunojassa, kädellä vedät kainalosta asti sen tissin sinne kuppiin ja varmistat että kaarituki/liivin alaosa seuraa rinnan alaosan muotoa eikä kaarituen ja rinnan väliin jää yhtään tyhjää. Jos tissi tämän jälkeen pursuaa yli kupista, on kuppi liian pieni. Monesti tämän jälkeen ensin ihan liian isolta vaikuttanut kuppi onkin sopiva, kun koko rinta on siellä kupissa.
http://brasandbodyimage.com/2012/09/05/putting-your-bra-on-properly/
Vierailija kirjoitti:
No en ihmettele jos rintaliivit ovat pahan tuntuiset päälläsi, jos tosiaan käytät 75c/d kuppia. Mittasi viittaa kokoon EU 65k /UK 30h. Jos olet aina käyttänyt noin paljon liian pieniä liivejä, on se aiheuttanut rintakudoksen siirtymistä kainaloihisi, siitä johtuu ne kainaloista asti lähtevät tissit. Kun siirryt oikean kokoisiin liiveihin, siirtyy kudos pikkuhiljaa takaisin rintoihisi kainaloistasi. Tiedän että kuulostaa uskomattomalta mutta vannon että tämä on totta, googlaa breast tissue migration.
Ja olethan uusia liivejä sovittaessasi varmistanut, että koko rintakudoksesi on siellä kupissa? Eli etunojassa, kädellä vedät kainalosta asti sen tissin sinne kuppiin ja varmistat että kaarituki/liivin alaosa seuraa rinnan alaosan muotoa eikä kaarituen ja rinnan väliin jää yhtään tyhjää. Jos tissi tämän jälkeen pursuaa yli kupista, on kuppi liian pieni. Monesti tämän jälkeen ensin ihan liian isolta vaikuttanut kuppi onkin sopiva, kun koko rinta on siellä kupissa.http://brasandbodyimage.com/2012/09/05/putting-your-bra-on-properly/
Mun rinnat on olleet näin suuret vasta nelisen vuotta (nykyinen koko ehkä vuoden päivät?) ja kyllä nämä on sovitettu ja mallattu liiviin niinkuin pitää, jos on hyvänmallinen kuppi ollut. Sun pitäs nähdä nämä, tiedän itsekin että mitat kuulostavat aivan hulluilta mutta mulla se osa rintakehää, missä rintojen kuuluisi olla, on tyhjä ja rinta alkaa siitä, mistä rintaliivien ympärysnauha alkaa :( Kokotaulukkojen mukaiset liivit on kuin tyhjät pussit päällä. Ja juuri tämän kaiken vaikeuden takia käytän kupittomia urheiluliivejä, niillä saa edes hieman lähemmäs oikeaa paikkaa joka ei ole tietääkseni navanseutu :D Nyt hillitsen itseni, sillä olen vallannut ongelmarinnoillani AP:n ketjun, pahoittelut siitä!
Lisään vielä, etten ole poikkeuksellisen lyhyt, pitkä, kapea tai leveä selästä enkä muutoin kun rinnoista omituisen mallinen :D
Minusta tuntuu että tän on pakko olla provo. Itsellä on 75D (eikä oo edes mitkään kiinteät) ja en kyllä ikinä pienentäis. Urheillessa käytän Triumphin urheiluliivejä, ja eipä oo rinnat haitanneet.
Arvoisa nro 30, naisten kesken on pakko olla eroavaisuuksia kudostyypissä, kiinnikkeissä, kipuherkkyydessä ja ihon tuntoherkkyydessä. Minun rintojeni arkuus ja kipu hölskyessä o todellista minulle, enkä oikeasti pysty pitämään arkena kunnon liivejä, koska koen ne järkyttävän epämukavina. Vaikka olisivat 120 euron laatuliivit ja asiantuntijan sovittamat.
AP
Mulla on 70E ja oon miettinyt kohotusta tai pienennystä. Kiinnostais kans kuulla kokemuksia eri kokoisista rinnoista.
Miehenä en voi ymmärtää sitä, miksi jotkut naiset menevät pienentämään luonnon heille antamat kauniit isot rinnat.
Itse haaveilen C-kokoisista. Nyt on F. Mutta toisaalta en harrasta juoksulenkkeilyä; ehkä siinä B olisi parempi.
Arvasin, että ketjuun eksyy jossain vaiheessa mies, jolla on MIELIPIDE, muttei "luonnon heille antamia kauniita isoja rintoja" vetämässä niskaa jumiin ja aiheuttamassa kipua jopa kävelylenkillä.
Ymmärrättehän, että pelkkää kuppikokoa ei voi verrata toisiinsa ei ympärysmitoilla 75C on tietysti ihan eri kokoinen kuin 95C.
Rintojen pienennysleikkaus on suuri, eikä riskitönkään operaatio, josta jää isot arvet sekä mahdollisesti mm. nännit tunnottomiksi.
Kiitos taas vastauksista, lisääkin luen mieluusti. Olen normaalipainoinen ja lihakset ihan hyvässä kunnossa (bmi noi 23). Ja vaikka olen joskua painanut 8kg vähemmän, rinnat vaivasi mua silti. Kaipaan vapautta ja olen herkkäihoinen. Toki siksi pelkään myös hermokipua ja arpivaivoja leikkauksen jälkeen...
Mutta liivini olen aina ostanut asiantuntecien myyjien avulla ja urheiluliivit testannut läpeensä. Myös nettikauppojen (koska Stockallakaan ei valikoima päätä huimaa).
Rinnat alkoi vaivata imetyksen jälkeen 7 vuotta sitten. Varmaan painopiste muuttui ja lörpsähtivät. Samalla rintaliivit alkoi hiertämään enemmän. Kärsin rinnoistani päivittäin. Leikkaukseni maksaisin itse.
AP