Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Lopetin e-pillerit heinäkuun puolessa välissä. Oma luomukierto lähti heti käyntiin. Kuukautiset tulleet säännöllisesti. Vuoto on mielestäni niukempaa ja lyhytkestoisempaa nyt kuin mitä se oli luomuna ennen pillereitä. Ehdin syödä pillereitä 4-vuotta, aluksi minipillereitä sitten yhdistelmäpillereitä. Ovulaation oon bongannut ovistestillä niissä kierroissa joissa olen testannut. Eka raskaus tärppäs heti. Tosin sillon en ollut käyttänyt mitään hormoniehkäisyä.

Vieläkö pillerit häiritsee kehoa vaikka kaikki tuntuu kuitenkin toimivan niinku pitäis?? Kuinka kauan teillä meni raskautua pillereiden jälkeen?

Kommentit (13)

Vierailija

Laskennallisesti ainakin kolme neljästä hedelmöittyneestä munasolusta abortoituu, suurin osa ennen kuin nainen tajuaa hedelmöittyneensä. Älä siis hätäile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ensinmäisellä kerralla meni lähes vuosi lopettamisesta kun tulin raskaaksi, toisen kohdalla en ehtinyt edes lopettaa pillereitä kun tulin raskaaksi pilleriunohduksesta.

Vierailija

Heti e-pillereiden lopettamisen jälkeen voi tulla raskaaksi.Molemmilla kerroilla raskauduin heti lopettamisen jälkeen,vaikka käyttövuosia oli takana useita.

Vierailija

Voi tärpätä heti tai vuoden päästä. Itse stressasin ovistikkujen kanssa puoli vuotta. Luovutin ja heti tärppäsi. Nyt joulu vietetty synnärillä.

Vierailija

Normaali kierto koko ajan, ei raskautta kahteen vuoteen. Lääkärit totesivat munasarjojen laiskistuneen, ehkä minipillerien vuoksi tai ehkä ei. Raskaus ei kuitenkaan ala ilman hoitoja. Että sinuna en vielä hätäilisi, puoli vuotta on ihan mitätön yritysaika.

Vierailija

Lopetin heinäkuussa ja menkat tuli heinäkuun 3. viikolla. Oon kätilöiden mukaan tullut raskaaksi elokuun ekalla viikolla. Eli ei mulla ainakaan vaikuttanut pillereiden syönti:)

Vierailija

Minä käytin hormonaalista ehkäisyä n. 10 vuotta, kokeilin tuona aikana yhdistelmäpillerit, minipillerit ja ehkäisyrenkaan. Viimeisimpänä oli tuo ehkäisyrengas. Raskauduin heti, kun jätin ehkäisyn pois, ikää tuolloin oli 25.
Ainakaan omalla kohdallani ei ehkäisy vaikuttanut, toki ikärasitetta ei vielä tuolloin ollut, kun nainen täyttää 30 vuotta, alkaa raskautuminen tulla kovalla vauhtia vaikeammaksi.
Usein menee helposti 4-5 kiertoa ennenkuin tärppää, ja jos yritystä on vuosi takana, eikä raskautuminen ole onnistunut, niin lapsettomuuspolille vain selvittämään josko löytyisi selittävää syytä.

Vierailija

Omalla äidilläni alkoi ennenaikaiset vaihdevuodet 37-vuotiaana. Tiedän ettei se automaattisesti tarkoita samaa mulle. Mutta ei voi olla miettimättä. Täytän keväällä 31v.

Vierailija

Me ollaan yritetty nyt 9kk. Vielä ei ole tärpännyt, pillereitä söin 14 vuotta.
Olen kuullut, että monella on mennyt vuosi pillereiden lopetuksesta.

Vierailija

Ei saisi liikaa miettiä näitä juttuja sekin varmaan voi aiheuttaa jonkinlaisen stressi/jännitystilan eikä sitten kroppa suostu tulemaan raskaaksi. Mutta melkeen pakko vähän seurata kiertoa ja tikuttaa ovista kun meillä molemmilla on vuorotyö. Jos vaan annettais olla ja seksiä harrastettais vaan jaksamisen ja mieliteon mukaan ei tulis harrastettua seksiä ollenkaan oviksen aikaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat