Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
anonymous

Pelkään synnytystä kuollakseni, en ikinä pystyisi siihen ja tuntuu, ettei sektiotakaan ihan helpolla saa. Harmittaa, mutta mikään ei vie tätä pelkoa pois. Olen ammatiltani kätilö, ja pidän todella työstäni. En kuitenkaan pystyisi ikinä olemaan siinä synnyttäjän asemassa. Harmittaa, mutta toisaalta olen jo tottunut ajatukseen,ettei lapsia ehkä koskaan tule.... olen 28v.

Sivut

Kommentit (37)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyllähän sitä jos fyrkkaa löytyy niin voi mennä yksityiselle ja siellä voi sopia sektiosta. Minäkin synnyin laskettua aikaa aikaisemmin sektiolla.

Vierailija

Miten niin ei saa. Sain pelkosektion ihan helposti. Pitää vain selkeästi ilmaista kantansa. Ketään ei pakoteta alateitse synnyttämään. Leikkaus meni hyvin ja kaikki hienosti, tekisin saman ehdottomasti uudelleen.

Vierailija

Itse taas tunnen ainoastaan lapsia hankkineita kätilöitä. Ihmettelenkin, miten synnytyspelkoinen on päätynyt tuohon ammattiin. Onko synnytyspelkosi tullut vasta työn myötä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani kätilöt ovat lapsettomia???? Mistä se johtuu :D taidatte tosiaan nähdä vähän liikaa....

Kätilöt lapsettomia, koska päivittäin näkevät, kun perse repeää ilman riittävää kivunlievitystä. Hys hys...

Vierailija

Uskallatko kuitenkin olla yhdynnässä?
Minulle yhdyntä oli todella vaikeaa ja kivuliasta. Se onnistui lopulta vasta nukutuksessa tehdyn venytyksen jälkeen. Täytyy sanoa, että sen jälkeen synnytys ei enää pelottanut.
Mutta ehkä te kätilöt tosiaan tiedätte "liikaa" riskeistä ja kaikesta, mikä voi mennä pieleen.

Vierailija

Uskon, että te kätilöt tiedätte liikaa synnytysten riskeistä, ja olette nähneet vaikeita synnytyksiä. Oletko kokenut jotain traumaattista ammatissa? Olet nuori, joten tuskin ollut kauaa työelämässä? Itsekin tunnen vain lapsettomia kätilöitä, tosin tunnen vain kaksi kätilöä. 

Sarita