Vierailija

Etsiskelen itselleni luotettavaa hormonitonta ehkäisymenetelmää, hormonillisiin en enää palaa koska e-pillerit masensivat ja ahdistivat. Onko teillä kokemuksia esim. kuparikierukasta, pessaarista tai Lady-Compista? Olen 20-vuotias enkä ole synnyttänyt, joten onko kuparikierukan asettaminen käytännössä mahdollista?

Kommentit (11)

Vierailija

Onko kondomi ihan poissuljettu vaihtoehto? Me ollaan menty kumin kanssa jo vuosia, ja hyvin sujuu. Asetteluun ei mene kauaa aikaa ja on siistiä, kun ei valu mitään jälkeenpäin. Ainoo miinus on se, jos kumit sattuu olemaan loppu.

Vierailija

Meillä lady-comp ja kondomit hedelmällisinä päivinä. Pelasti mun elämän ja parisuhteen kun tajusin hormonaaliset lopettaa. Kunpa ois tajunnu aiemmin. Näitä tarjotaan ihmisille ihan liian vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Joo no tällä hetkellä käytän kumeja ja käytän niin kauan, kunnes keksin jonkin toisen menetelmän. Onhan niissä just noita hyviäkin puolia, ne ei vaan ole ihanteellisia, koska en oikein tykkää niistä ja miehet varmasti vielä vähemmän, koska se vähentää tuntoa :) ja sotku ei ole ongelma :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä lady-comp ja kondomit hedelmällisinä päivinä. Pelasti mun elämän ja parisuhteen kun tajusin hormonaaliset lopettaa. Kunpa ois tajunnu aiemmin. Näitä tarjotaan ihmisille ihan liian vähän.

Anteeks, nyt vasta tajusin että pitää klikata lainaa eikä vastaa, että sen tekstin saa tähän :D hei kerrotko vähän siitä lady-compista, kuulostaa nimittäin tosi hyvältä mitä oon nyt lukenu! Onko kertaakaan pettänyt?

Joo mulla hormonaalisten lopettaminen poisti kaiken ahdistuksen ja paransi elämänlaatua ja seksihaluja 110% tyyliin alle kuukaudessa :) harmi ettei haittavaikutuksista puhuta enempää :s -Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Anteeks, nyt vasta tajusin että pitää klikata lainaa eikä vastaa, että sen tekstin saa tähän :D hei kerrotko vähän siitä lady-compista, kuulostaa nimittäin tosi hyvältä mitä oon nyt lukenu! Onko kertaakaan pettänyt?

Joo mulla hormonaalisten lopettaminen poisti kaiken ahdistuksen ja paransi elämänlaatua ja seksihaluja 110% tyyliin alle kuukaudessa :) harmi ettei haittavaikutuksista puhuta enempää :s -Ap

Kannattaa googlettaa FAM sillä löytyy tietoa miten tällaiset luonnolliset ehkäisymenetelmät toimii. Käyttö on helppoa ja lämmön mittaaminen tulee tosi rutiinilla ja vie ehkä minuutin aamulla. Ei ole pettänyt. Tässä menetelmässä on tärkeintä se että on tahdonlujuutta pidättäytyä/käyttää estemenetelmää hedelmällisten päivien ajan tai muuten tämä ehkäisy ei tietenkään toimi. Kannattaa myös huomioida se että kondomin ehkäisyteho on heikompi lady-compiin verrattuna ja käyttövirheet yleisiä. Paremman ehkäisytehon saa pidättäytymällä hedelmällisen jakson kokonaan. Hedelmällisten päivien määrä vaihtelee yksilöllisesti mutta on yleensä reilun viikon verran kun laite on "optimoitunut".

Vierailija

Kuparikierukka ollut kolmisen vuotta, ei muita ongelmia kuin että menkkakivut on parina ekana päivänä aika kovat, burana onneksi auttaa. Lisäksi vuoto on runsaampaa kuin ennen, mutta kuukupin kanssa sekään ei ole varsinainen ongelma.

Aloitin 16 vuotiaana e-pillerit, jotka vei seksihalut kokonaan ja pimppi kuivui melkein kokoon. Muutaman vuoden tuota jaksoin, sitten lopetin pillerit ja kun ehkäisy tuli taas ajankohtaiseksi, kokeilin ehkäisyrengasta josta hoitsu sanoi että niissä on vähemmän hormoneja kuin pillereissä, eikä pitäisi tulla siis samanlaista kuivuutta ja haluttomuutta mutta kylläpä vain tuli. Sitten kovasti tyrkytettiin kapselia ja minipillereitä mutta sanoin että haluan kuparikierukan ja sen onneksi sainkin ilman suurempaa vänkäämistä. En siis ole synnyttänyt. Kunta maksoi ensimmäisen kierukan, ja laitto sattui hieman, mutta senkin kesti. Niitäkin on nykyään kahta eri kokoa, synnyttämättömille ja synnyttäneille. Suosittelen lämpimästi! Mieluummin kärvistelen pari päivää kramppien kanssa ja/tai syön pari buranaa niihin kipuihin kuin itken seksiyritysten jälkeen että mikä minussa on vialla kun ei vaan haluta eikä kostu.

Vierailija

Kuparikierukka ei sopinut (synnyttämätön olen) ja se oli yhtä kidutusta kunnes pyysin ottamaan pois. Kaksi kuukautta vuodin yhdeen putkeen, sitten oli kolmen päivän tauko ja alkoi taas. Seksi sattui, päällä ei voinut olla ollenkaan kun teki niin pahaa, kaikki tärinä sattui (autossa istuminen esim.) ja ei ei ei.

Kortsut oli ihan ok, mutta mies oli turhan tunnoton niiden kanssa ja laukeaminen kesti. Minustakaan ne eivät oikein tunnu hyvältä ja sain pahoja hiertymiä kun joka kerta kesti _vähintään_ sen 30-40min ja ei siinä oikein kostunutkaan kun ei tuntunut niin hyvältä ja liukkaria sai lisätä kokoajan. Lisäksi oikean kokoisen merkin löytäminen oli aika tehtävä (ja niitäkin sai sitten vain yhdestä kaupasta) ja vaikka oli muuten sopiva, niin aina rullautui vähän takaisin päin kun mies vain on hieman suipon mallinen sieltä. Ja jos otti niin tiukan, että pysyi paikallaan, niin miestä alkoi sattua. Nekään eivät valitettevasti sovi kaikille.

Luojan kiitos vuoden kortsuhelvetin jälkeen mies sai tarpeekseen ja teetätti vasektomian kun lapsia emme halua kuitenkaan. On muuten maailman paras ehkäisymenetelmä. Ei mitään sivuvaikutuksia, pysyvä ja kierukan rinnalla äärimmäisen helppo ja kivutonkin. Minulle steriä ei oltaisi teetetty, vaikka mikään muu menetelmä ei oikein sopinutkaan. Pillerien sivuvaikutuksina tulleet rakkaudentunteiden katoaminen, jatkuva ummetus ja itsemurha-ajatukset eivät olleet kuulemma oikeita sivuvaikutuksia, vain veritulppa riittäisi siihen määritelmään.

Onnea oikean menetelmän etsintään...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat