Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua on alkanut todenteolla häiritsemään ja jopa suututtamaan

Vierailija
23.12.2015 |

Toinen vanhemmistani, en nyt paljasta kumpi, on aina ollut erittäin aggressiivisesti omia mielipiteitään totuuksina tykittävä ihminen. Hän on kylmä ja ajattelee kaiken järjellä, tunteista viis. Olen saanut osakseni lukemattomat raivarit tavoistani toimia, liittyen milloin mihinkin. Olen yrittänyt toitottaa, että minä olen minä ja teen sen mikä parhaiten itselleni sopii, mutta olen saanut vain loputtomia raivareita siitä, etten istu tiettyyn muottiin ja saan syyttää itseäni, kun sooloilen ja kaikki menee pieleen. Esimerkkinä työnhaku, minun täytyisi hakea ihan kaikkia töitä, viis siitä onko työ minua kiimnostavaa, kykenenkö siihen, täytänkö kriteereitä, työmatkan pituus... Jos en hae joka ikistä paikkaa, olen lusmu ja ties mitä. Kyseinen ihminen näkee työkkärin jonain maagisena työnvälitysrakennuksena, joka ratkaisee ongelmat ja jonne mennään hetkeksi istuskelemaan ja työllistytään. Hän ei vain TAJUA, ettei siitäkään p.laitoksesta ole pätkän vertaa hyötyä. Näitä aiheita on lukemattomia... Kun sitten esim. työnhakuun liittyen tein hs:n sivuilla pienen testin ja kaikki oman tyylini mukaisesti tekemäni asiat olivat testin mukaan ihan oikein. Alan katkeroitua vanhemmalleni, miten hänellä on pokkaa lytätä minut omien mielipiteidensä takia ja ajatella, etten itse kykene mihinkään. Enää en aio olla tekemisissä, mutta miten pääsisin yli katkeruudesta?
Ps. Kuten sanoin, tuo työnhaku oli vain yksi esimerkki. Olen saanut kuulla huudot ja haukut lukemattomista eri aiheista, koska toimin väärin, tein mitä tahansa tai jätin tekemättä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ei voi anonyymipalstalla "paljastaa" kumpi oli kyseessä..?

Vierailija
2/5 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän ei voi anonyymipalstalla "paljastaa" kumpi oli kyseessä..?

Mitä väliä sillä on? En halua lukea BUSTEEDDD BUSTED BUSTEEEEDDD!!1!-kommentteja vaan saada mielipiteitä asiaan. Henkilön sukupuolella ei ole väliä peen vertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä vanhempasi kanssa siitä, että väliaikaisesti kannattaa tehdä niitäkin hommia, jotka eivät varsinaisesti kiinnosta. Jokainen työ, jonka saat, toimii ponnahduslautana eteenpäin. Ja jokainen ihminen, jonka työssäsi kohtaat, toimivat potentiaalisina suosittelijoinasi.

Liittyykö tähän vanhempasi kiukkuun mahdollisesti se, että pyydät häneltä jatkuvasti rahaa?

Vierailija
4/5 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä vanhempasi kanssa siitä, että väliaikaisesti kannattaa tehdä niitäkin hommia, jotka eivät varsinaisesti kiinnosta. Jokainen työ, jonka saat, toimii ponnahduslautana eteenpäin. Ja jokainen ihminen, jonka työssäsi kohtaat, toimivat potentiaalisina suosittelijoinasi.

Liittyykö tähän vanhempasi kiukkuun mahdollisesti se, että pyydät häneltä jatkuvasti rahaa?

Eli esim. dippainssillä myös siivoustyöt toisi mahdollisuuden saada oman alan työpaikka? Kenties juristinkin kannattaa vaatimuksista huolimatta hakea esim. lähihoitajan paikkaan? KTM voi hyvin hakea vaikka kirurgin hommiin, ihan sama hei täyttääkö vaatimuksia? Voi saada suosittelijan oman alan hommiin!

Vierailija
5/5 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli jossain vaiheessa vähän tuollainen. Minä vaan pysyttelin rauhallisena ja ilmoitin, etteä minua ei kinnosta keskustella tästä aiheesta. Jos äiti jatkoi silti, sanoin että jos jauhaminen jatkuu, niin lähden kotiin, tämä visiitti loppuu tähän. Useamman kerran loppuikin, ja lähdin 300 km päähän omaan kotiini melkein saman tien kuin olin tullut heille kylään.

Mutta kyllä se oppi, että minuaKIN täytyy kohdella kuten tasavertaista aikuista ja normaalein käytöstavoin, vaikka olenkin oma tytär. Ei oppinut hyvällä, mutta tyttären kokonaan menettämisen pelolla sentään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme