Paras joululaulu?
Olen nyt viimeiset kaksi tuntia töissä hengaillut vaan täällä palstalla ja nyt laitoin salaa joululaulut soimaan. Kyllä paras joululaulu on Whamin Last Christmas. Kiitoksena pihille työnantajalle tulee työn tehokkuutta välillä radikaalisti laskea. Voivat ottaa meiltä arkipyhät, loma-rahat ja työterveyshuollon, mutta laiskottelua eivät meiltä vie! Vielä tunti töitä niin alkaa joulu!
Kommentit (24)
Last Christmas on kyllä ihan nostalginen.
Itse tykkään virsistä, kuten Hoosianna ja Enkeli taivaan, myös Maa on niin kaunis. Tykkään paljon myös O Holy Night -laulusta Mariah Careyn esittämänä. Tosin viimeksi mainittua olen kuunnellut ympäri vuodenkin niin paljon, ettei siitä enää oikein tule joulufiiliksiä.
Muistan etten lapsena ymmärtänyt mitä "Hoosianna", "Daavidin poika" ja "tulla herran nimeen" oikein tarkoittavat, ja varmaan siksi se on niin irti arjesta, juhlava ja "tuonpuoleinen". Se on aina ollut lempijoululauluni.
Ai tämä aloitus olikin vuodelta 2015... :)
Walking in the winterwonderland
Suomalaisista Kirje Korvatunturille
Sana kirjoitti:
Ai tämä aloitus olikin vuodelta 2015... :)
No joulu tulee tänäkin vuonna
Maan on niin kaunis, Tuikkikaa oi joulun tähtöset, Heinillä härkien kaukalon, Oi kuusipuu, Jouluyö (Hassisen Kone) ja tietysti SIKA!
Sika on niin nerokas. Sanoitus tietenkin ja ne väsähtäneet kulkuset siinä.
Tähti tähdistä kirkkain
Walking in the Air (vaikka ei ehkä varsinaisesti joululaulu olekaan)
Carol of the Bells
White Christmas (toimii myös suomeksi)
Varpunen jouluaamuna
Paul McCartney - Wonderfull Chistmastime
Mary's Boy Child, eli "Hark, now hear the angels sing..."
Mielestäni vaikuttava on etenkin kertosäe: "And man will live forevermore, because of Christmas day..."
No onkos tullut kesä
Joulukuussa sataa vettä koko maassa. Tammi-helmikuussa ne mukavat 30 asteen pakkaset.
Rakastan Katri Helenan Joulumaata
Kohta ne jollotukset alkaa taas raikaa.
Voi kärsimys.
:-)