Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ottaa huomioon kun lapsi aloittaa hoidon?

Vierailija
13.02.2006 |

Nyyyyh... Ensi kuun alusta minun pikkuinen, melkein vauva vasta (1,5 v :) ) aloittaa hoidon pph:lla. Mitähän asioita tulisi ottaa huomioon? Mitä mukaan? Minkälaisia kokemuksia teillä muuten perhepäivähoitajista?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan ei ollu pointtina tässä avauksessa.

ap

Vierailija
2/14 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph on monesti se paras pienelle. Mukana laitetaan tutti+rätti+oma unikaveri+ vaikka valokuva äidistä jota voi katella kun ikävä tulee+varavaattet siis mitä nyt ikinä kattoo tarpeelliseksi lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 3-vuotiaita. Et voi niinkin olla että ei oteta noin pieniä.

Onneks meidän lähelle tavalliseen kaupungin päiväkotiin otettiin.

Mutta ap:lle ei ole neuvoja, paitsi että juttele sen pph:n kanssa. Sillä pon varmasti jotain ajatuksia siitä, miten kotona voidaan tukea hoidon aloittamista.

Vierailija
4/14 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää aloittako mitään muita uusia juttuja samaanaikaan. Esim tutitsta vieroitusta tms. Lapsi vaatii illalla paljon aikaa ja läheisyyttä. Varautukaa siihen, että lapsi saattaa olla itkuinen jopa useamman viikon. Kunnes tottuu uuteen juttuun.

Tehkää hoitajalle selväksi, että haluatte avoimen suhteen häneen elikkä että hoitaja kertoo kaiken lapsenne päivästä, sekä hyvät että huonot asiat.

Tsemppiä ap:lle! Tiedän miltä tuntuu, kun joutuu luopumaan omasta pikkuisesta..päiväksi.

Vierailija
5/14 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin yksiselitteistä, joo ja kaupungissa asutaan.

Onneksi perhepäivähoitaja jolle lapseni (4v ja 6v) pääsivät on kuin onkin tuttu ihminen perhekerhosta ja lapsemme ovat ennestään jo tuttuja keskenään. Ainakin hyvinä puolina pidän virusten vähäisyyttä. Kerhossa ovat lapsetkin jo ehtineet pöpöjään vahdella puolin ja toisin.

Vierailija
6/14 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti tosiaan kaikki " isot" asiat valmiiksi kouluun menoon saakka. On harmi, jos lapsi joutuu eroamaan kavereistaan eskariin mennessä, sitten toisen kerran kouluun mennessä, ja mahdollisesti vielä uudestaan yläkouluun ja lukioon mennessä.

Mieti, mitä ne perusasiat ovat, jotka haluat lapsesi oppivan ennen kouluunmenoa, ja kumpi paikka (pph/päiväkoti) tarjoaa paremmat edellytykset näiden oppimiseen.

Kuulostaa varmaan hurjalta, mutta näin tekisin, jos saisin lapseni kasvattaa uudelleen.

Vierailija
7/14 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole yhteydessä hoitajaan ja käy tutustumassa lapsen kanssa yhdessä. Jätä lapsi ekan kerran hoitoon yksin vain pariksi tunniksi,jos mahdollista. Vain keskustelemalla hoitajan kanssa pystyt luomaan hyvän ja luottamuksellisen suhteen. Näin hoitaja saa käsityksen niistä asioista mitkä ovat sinun mielestäsi tärkeitä ja osaa ottaa huomioon lapsesi tottumukset. Itse olen tehnyt työtä perhepäivähoitajana ja päiväkodissa. Oman 1.5 vuotiaani laitoin perhepäivähoitajalle,koska päiväkotiympyrät ovat usein liian suuret pienelle lapselle. Hän kokee olonsa turvallisemmaksi pienemmissä ja kodinomaisimmissa oloissa. Siinä iässä kun toiminnan paljous ei vielä ole tärkeintä. Meillä hoitopaikan valintaan vaikutti myös lapsen infektiokierteisyys,mitä pienenpi ryhmä,sen parempi. Tsemppiä!

Vierailija
8/14 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päiväkodin lastenhoitaja, enkä laittaisi lastani pph:lle vaan päiväkotiin!

Vierailija
9/14 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista säänmukainen varustus. Riittävästi varavaatteita + vaippoja.

Käykää ajoissa tutustumassa hoitajalla, useamman kerran!

Vierailija
10/14 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon heti kun äitiysloma loppuu, elikkä ikää on se noin 9 kuukautta!

Vierailija
11/14 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole noin pientä vienyt vielä hoitoon, joten ei ole omaa kokemusta. Kavereiden ja siskojen lapsia seurattuani olen huomannut, että joillakin menee helpommin joillakin vaikeammin. Eroahdistus voi olla kova sekä lapsella että äidillä.

Jos olet itse kovasti ahdistunut, lapsesi huomaa sen. Yritä olla reipasta. Tai laita isä viemään lapsi. Ja hae sinä.

Muutenkin: pitäkää lapsen päivät mahd. lyhyinä! Voisitko tehdä lyhennyttyä työaikaa?

Tutustuta lapsesi muihin hoidossa oleviin lapsiin jo etukäteen. Kyläilkää toistenne kotona, jos mahd.

Kun hoito on alkanut, varaa illat aikaa yhdessäololle ja sylittelylle. Rauhallista!

Onnea matkaan! Juttele huolistasi hoitajan kanssa!

Vierailija
12/14 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minun mielipide on se, että noin pienen paikka on pph:lla. Helpompi mennä lapsen rytmin mukaan ja saa taatusti enemmän syliä ja huomiota kuin pvkodissa.

Vierailija
13/14 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO SIKSI KUN EI OLE RYHMIÄ NOIN PIENILLE. Eikö voi käsittää?

Vierailija
14/14 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin! Kyllä kaupungeissa pääsee!!!!!!!!!!!!