Palomiehiin pettynyt

Just kattelen telkkua, ja ihan yllätys mulle että ne on 24h töissä ja KOLME päivää vapaalla. Hitto, kelpais kyllä mullekin. Ihme etuja joillain. Ja työssäkin ne melkein vaan pelaa sählyä tai poseeraa niihin kalentereihin. Mut noin se on, kun on miesvaltainen ala. Ei varmaan olis noin jos olis naisia suurin osa

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mitähän paskaa tämäkin taas on? Kyllä sinne pääsee naisetkin töihin, jos vain pääsivät läpi niistä fyysisistä testeistä.

Toisekseen he ovat koko ajan valmiudessa lähtemään sammuttamaan tulipaloja. Toki siinä odotellessa on ihan fiksua koittaa tappaa aikaa jotenkin järkevästi.

Toisaalta on parempi mitä vähemmän heillä on töitä. Eikös?

Vierailija kirjoitti:
Siis ovatko nyt kolme töissä ja kolme vapaalla, vai 24h töissä ja kolme päivää vapaalla? Kumpi?

24h putkeen töissä ja sitten kolme vapaata. Näin ainakin todella monessa paikassa samoin kuin meillä ensihoitajillakin työajat monessa paikassa menevät.

Vierailija

Niin, ja yksi työvuoro vastaa tuntimäärältään kolmea sinun työpäivääsi. Jos palomiehellä viikon aikana kaksi vuoroa, tunteja siinä on 48.

Vierailija

Kaikesta voi kadehtia. Vähän samanlaista hommaa tein itsekin muinoin. Pari vuorokautta työpaikalla päivystyskämpässä. Juu, siellä vaan nukkuu ja katselee telkkaa, onpa helppoa hommaa, voi kerrankin rentoutua rauhassa ja siitä vielä maksetaan. Onhan se ihmiselle, joka nukahtaa sekunnissa, vaikka yöllä tulisi useampi hälytys ja ei ole väliä missä aikansa viettää.
Minä säpsyin pitkin yötä odottaessa lähtöä, en saanut kunnolla nukahdettua työpätkän jälkeen. Ei sieltä päässyt lenkille ulkoilemaan. Yleensä oli tuntikausia ihan hiljaista, mutta kun ruuan laittoi mikroon niin eihän sitä syömään päässyt puhelimen hälyyttäessä juuri silloin. Puolisoa ja kavereita ei tietty voinut ottaa kämppään käymään. Perheellisenä siirryin muihin hommiin, kun niitä onneksi oli. Ei mulle ole rentoutumista olla vuorokausi-useita perheestä erossa.

saatana

Homojen työ. Hitsarin työ on kova juttu.

Ihmettelen vain että miksi vitussa palomiehillä on niin kova liksa hitsareihin verrattuna. Hitsari joutuu työskentelemään kesällä paljon kuumemmissa olosuhteissa. Eikä hitsarikaan välttämättä ole huonokuntoinen. Esimerkiksi minä olen pienestä asti harrastanut potkunyrkkeilyä ja pudottaisin ihan varamasti kenet tahansa julistepelle palomiehen yhdellä kädellä.

Vierailija

Samoin se on monilla poliiseillakin.

Voi olla aika rankka 24-tuntinen, tai sitten ei . Koskaan ei tiedä etukäteen.

Kunnioitettavia ammatteja molemmat. Vaatii myös tietynlaista luonnetta, näissä ammateissa voi kohdata todella ikäviä asioita ja näkyjä. Toisaalta saa varmasti kokea toimivansa konkreettisesti ihmisten hyväksi.

Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, 24 h töitä putkeen ja vielä noin vaativassa ja vastuullisessa hommassa! Itse en varmasti tuollaiseen pystyis.

Josta usein jää iso osa ajasta lepäämiseen ja liikuntaharrastuksiin jne. Vaativaa ja vastuullista kyllä, mutta onneksi siellä kukaan harvoinkaan tuota 24 tuntia tauotta töitä joutuu painamaan :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On tärkeää pitää kroppa hyväkuntoisena, lihaksikkaana ja seksikkäänä.

Joo joo. Sama juttu poliiseissa. 

Suurin osa näyttää läskeiltä siinä puvussa. Tuskin on illuusiota.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Samoin se on monilla poliiseillakin.

Voi olla aika rankka 24-tuntinen, tai sitten ei . Koskaan ei tiedä etukäteen.

Kunnioitettavia ammatteja molemmat. Vaatii myös tietynlaista luonnetta, näissä ammateissa voi kohdata todella ikäviä asioita ja näkyjä. Toisaalta saa varmasti kokea toimivansa konkreettisesti ihmisten hyväksi.

Juu. Ansaitsevat kunnioitukseni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Homojen työ. Hitsarin työ on kova juttu.

Ihmettelen vain että miksi vitussa palomiehillä on niin kova liksa hitsareihin verrattuna. Hitsari joutuu työskentelemään kesällä paljon kuumemmissa olosuhteissa. Eikä hitsarikaan välttämättä ole huonokuntoinen. Esimerkiksi minä olen pienestä asti harrastanut potkunyrkkeilyä ja pudottaisin ihan varamasti kenet tahansa julistepelle palomiehen yhdellä kädellä.

Tarkoitit varmaan hinttaria?

Vierailija

Rankka homma ja näkevät karmeitakin asioita. Pelastavat eläimiä ja eikös palomiehet kaiva ne silppoutuneet ruumiit kolariautoista?
Täytyy olla hyvä kunto koska palomiesten tamineet painaa. Ei ole plösejen hommaa.

Vierailija

Koetapa yksinkertaista laskutoimitusta. Neljän viikon jaksossa palomies on yhdellä viikolla 24h töissä ja kolmella viikolla 2*24h=48h. Eli keskimäärin 42 tuntia viikossa. Eli noin 10% enemmän kuin monissa muissa töissä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat