Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vai voiko näin sanoa? Piditkö erityisesti jostain tietystä ikävaiheesta esim. ihan vauva-ajasta 0-6kk vai 4 vuoden iästä?
Plussat ja miinukset ovat tietysti kaikissa, mutta jäikö joku ikävaihe erityisesti mieleen, mihin toivoit lapsesi jäävän pidemmäksi aikaa?

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

6-7 v. Varauksin 5-8 v.

Tuossa iässä ovat vielä pieniä, mutta osaavat silti jo aika paljon ja heidän kanssaan pystyy keskustelemaan.

Vierailija

Lapseni on nyt 5 v. Jokaisesta hetkestä olen nauttinut..  kun lapsi on kasvanut niin olen aina miettinyt että nyt eletään parasta aikaa :) 

Kiva kuulla että  parhaat olisi vielä edessä :)

Vierailija

Muistan kun esikoinen oli 3-4-vuotias ja silloin ekaa kertaa iloitsin siitä, miten helpolta tuntui elo lapsen kanssa. Se oli niin ihmeellistä kun toinen osasi syödä itse, pukea itse, asioida vessassa itse, alkoi ymmärtää liikenteen vaarat jne. Esikoinen on nyt 5-vuotias ja edelleen hänen kanssaan on helppoa, varsinkin kun talossa on nykyään myös 6kk allergiavauva. Odotan kovasti kouluikää, vaikka on pienetkin lapset kivoja.

Vierailija

Ehkä kaksivuotiaasta eteenpäin, kun osaavat puhua ja kävellä kunnolla ym. On tuo 21vuotiaskin ihan kiva. Mun lapsilla ei ole ollut mitään kauheita uhmaikiä, ja esikoisen murrosikäkin meni muutamalla oven paiskomisella ja itkukohtauksella ohi. Mun kaikki kolme lasta on mahtavia, ja on kiva seurata miten kasvavat ja kehittyvät, esikoinen menee jo pitkin maailmaa, pitää vaan yrittää luottaa ettei mitään satu. Lapset on meillä vaan lainaa.

Vierailija

Mä muistan paremmin ne ajat kun oli karmeita: vauva-aika, tämä sen takia kun en ole mikään hoivaajatyyppi oli vaan yhtä suorittamista. 3v: aivan karmeaa, mun mielestä tuo ikä pitäisi kieltää lailla. Kesä ennen koulun alkua: en tajua, mikä siinä on niin maagista, mutta lapsi on ihan hirviö muutaman kuukauden ajan ennen kun se koulu sitten alkaa. Muut ajat on kaikki oleet todella ihania, jopa tämä murrosikä on OK, kun kuitenkin puhumalla selvitään asioista. Toista se oli 2kk vanhan kanssa... 

Vierailija

Mulla ei ole lapsia, mutta eniten pidän pikkusiskostani joka on nyt 5 vuotias, jos puhutaan lapsistalapsista, eikä vaihtoehto ole täysi-ikäiset.

On jo sen verran iso, että osaa toimia ja olla ihan inhimillisesti. Vauvoista pidän kaikista vähiten.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat