Hei trollaajat, kuinka hyvin olette onnistuneet ja millä keinoin?
Eli kuten kaikki varsin hyvin tietää, on täällä valtaosa aloituksista trolleja. Osa täysin puutaheinä, vailla totuuden hippustakaan ja osassa ehkä murusia totuudesta ja loput täyttä tuubaa.
Moni varmaan ihmettelee itseni lisäksi sitä, jotta miten on mahdollista, että jopa todella kököt trollit saavat yli sata vastausta. Kysynkin nyt teiltä arvon trollaajat, miten paljon itse pidätte näitä ketjuja ylhäällä ja millä keinoilla. Eli vastailetteko vain aktiivisesti omana itsenänne, vai tekeydyttekö muiksi, vai peräti käyttekö itsenne kanssa debattia?
Nimittäin kun olen aiheeseen perehtynyt ja tutkinut näiden menestyneiden trolliketjujen anatomiaa, niin muutamissa ketjuissa ihan selkeästi havaitsee saman kirjoittajan keskustelevan keskenään ja muutenkin vaikuttaa vahvasti siltä, että yksi keskustelija kirjoittaa samassa ketjussa useampana persoonana.
Eli kertokaapa ihan sumeilematta, millä konsteilla onnistutte saamaan trolliketjunne mahdollisimman pitkiksi. Niin ja kertokaa toki neronleimauksistanne, joilla olette saaneet pitkän ketjun aikaiseksi ilman, että sitä tarvinut potkia lainkaan eteenpäin. Onko joku onnistunut tekemään trolliketjun, jossa on satoja vastauksia ilman että on itse kirjoittanut aloituksen lisäksi ainuttakaan viestiä?
E
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen just sitä samaa mieltä, että tarina on tärkein. Siksi mun mielestä onkin sivuseikka, onko se tarina totta vai ei. Keskustellaanhan sitä kirjoista ja elokuvista, tai vaikka tv-sarjoista, ja nekin on ihan keksittyjä. Pidän aika naiveina näitä trollin huutajia, jotka ilmestyvät joka toiseen ketjuun. Kaikkihan sen tietää, so what!
Huvittavimpia ovat ne joilla on ihan hirveä kiihko päästä paljastamaan trolli, mielellään ensimmäisenä. Kai sekin on jotain kompensaatiota, jos ei muualla pääse pätemään ja menestymään.
Se on juuri sitä kun työnnellään nenä pystyssä niitä lastenrattaita kersa kyydissä ja valintatalon säkki täynnä omenasiideriä ja luullaan olevan niin teräs mammaa ai että ja tullaan tänne leikkimään salapoliisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ammattisalaisuus, jota paljasteta liittoon kuulumattomille.
Tokihan minä Suomen ammattitrollaajien liittoon kuulun. Olen osasto 105:n jäsen ja hallituksen toinen pj.
Eli ihan huoletta voit kertoa ;)
Jos olet trollaaja, tiedät niksit. Jos tiedä, ei sinun kuulukaan. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ammattisalaisuus, jota paljasteta liittoon kuulumattomille.
Tokihan minä Suomen ammattitrollaajien liittoon kuulun. Olen osasto 105:n jäsen ja hallituksen toinen pj.
Eli ihan huoletta voit kertoa ;)
Jos olet trollaaja, tiedät niksit. Jos tiedä, ei sinun kuulukaan. ;)
Jäipä pois tuo sana "et". Jos et tiedä. Voi minua, hauska vastaukseni latistui. :)
Vierailija kirjoitti:
Koska trollailu pilaa hyviä keskusteluja... Joko ne on trolleja tai niiden vuoksi keskusteluja epäillään aina trolleiksi. Harmittaa se. Ihan ok jos näille olisi oma otsikkonsa.. Ihan hauskaa viihdettä jos ei oteta tosissaan. Mutta niiden olemassaolo pilaa sellaisia hetkiä kun joku jossain on tosissaan. Esimerkiksi tahtoisi keskustella jonkun kanssa.. Tarvitsisi apua... Tai on huolissaan ihmisestä jolla on vaikeaa ja koitan auttaa.. Ja sitten huomaankin että joku taas pilailee. Se on aika rankkaa viihdettä mielestäni. Kerran olin huolissani jostain yksinäisestä.. Ja vastasin kunnes joku nauroi että come on.. Se on vaan huvia, vitsiä. Niin kai.. Mutta ikävää on jos muusta ei iloa löydy. Mitäs kun joku todella tarvitsee apua ja saa vaan provohuutoja? Ei kolahda ehkä mutta pitäisi. Mä kaipaan maailmaa missä välitetään ja ymmärretään että näidenkin viestien takana on ihmisiä. -7-
Näinpä. Itse olen anonyyminä monesti hakenut täältä apua ja mulla on ollut muutamia ihan suosittujakin ketjuja, mutta kommentointi on ollut pää asiassa törkeää päällekäyvän agressiivista ja loukkaavaa. Varmasti iso osa kommentoijista on luullut aloituksiani provoiksi ja siksikin ollut niin ilkeitä. Mä en ole oikeasti ikinä valehdellut täällä, paitsi anonyyminä ulkonäöstäni, kun joku kysyi, koska väitti tuntevansa minut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska trollailu pilaa hyviä keskusteluja... Joko ne on trolleja tai niiden vuoksi keskusteluja epäillään aina trolleiksi. Harmittaa se. Ihan ok jos näille olisi oma otsikkonsa.. Ihan hauskaa viihdettä jos ei oteta tosissaan. Mutta niiden olemassaolo pilaa sellaisia hetkiä kun joku jossain on tosissaan. Esimerkiksi tahtoisi keskustella jonkun kanssa.. Tarvitsisi apua... Tai on huolissaan ihmisestä jolla on vaikeaa ja koitan auttaa.. Ja sitten huomaankin että joku taas pilailee. Se on aika rankkaa
viihdettä mielestäni. Kerran olin huolissani jostain yksinäisestä.. Ja vastasin kunnes joku nauroi että come on.. Se on vaan huvia, vitsiä. Niin kai.. Mutta ikävää on jos muusta ei iloa löydy. Mitäs kun joku todella tarvitsee apua ja saa vaan provohuutoja? Ei kolahda ehkä mutta pitäisi. Mä kaipaan maailmaa missä välitetään ja ymmärretään että näidenkin viestien takana on ihmisiä. -7-Välittämistä kannattaa hakea jostain muualta kuin av:lta. Täällä on paljon tyhmiä ihmisiä, ja suurin osa heistä on sitä ihan oikeasti, eivätkä trollaa. Trollaus on parhaimmillaan hyvin taidokasta, tavallinen vittuilu ei ole. Useimpiin ketjuihin tulee sitä vittuilua, suurin osa vastaajista on vittuilijoita.
Se vaan kuule on niin, että kaikilla ei ole muuta paikkaa mistä hakea apua tai välittämistä kuin netin keskustelupalsta. Mulla on, varmaan sulla ja monella muulla. Mutta kaikilla ei. Ja joskus on myös asioita mistä ei halua tai voi puhua kenellekään tutulle. Ja tämänkin puolen voisi jokainen ymmärtää ja suoda näille mahdollisuuden avautua anonyymisti. Nämä trollaukset pilaa ja tekee mahdottomaksi. Maailmassa kun on muitakin kuin minä ja sinä ja meidän tapamme elää ja mahdollisuudet käsitellä asioita. Kaikella ystävällisyydellä. Toivoisin ainakin että olisi edes hiukan rajaa mistä asioista heitetään vitsiä/ tarinaa. -7-
Kas, vainoharhainen saapui paikalle. Joo, selvästi koko ketju on täynnä vittuilua ja yhdeltä ja samalta ihmiseltä. Sä olet varmaan se joka huutaa joka ketjussa provoa? Onko sulle muita harhoja?