Hei trollaajat, kuinka hyvin olette onnistuneet ja millä keinoin?
Eli kuten kaikki varsin hyvin tietää, on täällä valtaosa aloituksista trolleja. Osa täysin puutaheinä, vailla totuuden hippustakaan ja osassa ehkä murusia totuudesta ja loput täyttä tuubaa.
Moni varmaan ihmettelee itseni lisäksi sitä, jotta miten on mahdollista, että jopa todella kököt trollit saavat yli sata vastausta. Kysynkin nyt teiltä arvon trollaajat, miten paljon itse pidätte näitä ketjuja ylhäällä ja millä keinoilla. Eli vastailetteko vain aktiivisesti omana itsenänne, vai tekeydyttekö muiksi, vai peräti käyttekö itsenne kanssa debattia?
Nimittäin kun olen aiheeseen perehtynyt ja tutkinut näiden menestyneiden trolliketjujen anatomiaa, niin muutamissa ketjuissa ihan selkeästi havaitsee saman kirjoittajan keskustelevan keskenään ja muutenkin vaikuttaa vahvasti siltä, että yksi keskustelija kirjoittaa samassa ketjussa useampana persoonana.
Eli kertokaapa ihan sumeilematta, millä konsteilla onnistutte saamaan trolliketjunne mahdollisimman pitkiksi. Niin ja kertokaa toki neronleimauksistanne, joilla olette saaneet pitkän ketjun aikaiseksi ilman, että sitä tarvinut potkia lainkaan eteenpäin. Onko joku onnistunut tekemään trolliketjun, jossa on satoja vastauksia ilman että on itse kirjoittanut aloituksen lisäksi ainuttakaan viestiä?
E
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Se on ammattisalaisuus, jota paljasteta liittoon kuulumattomille.
Tokihan minä Suomen ammattitrollaajien liittoon kuulun. Olen osasto 105:n jäsen ja hallituksen toinen pj.
Eli ihan huoletta voit kertoa ;)
Itse aina keskityn tarinaan ja sen yksityiskohtiin huolella ja tarkastan tarinan vielä moneen kertaan, ettei siinä ole mitään epäloogisuuksia, jotka paljastavat jo ensi metreillä. Naisille kuitenkin on tärkeintä aina tarina. Jos osaat sen myydä tarpeeksi hyvin, niin se kyllä kantaa jo itsessäänkin tarpeeksi pitkälle. Monesti tuntuu, että naiset itse kyllä ymmärtävät, että tarina on trolli, mutta haluavat ihan tietoisesti sulkea silmät totuudelta, koska tarina itsessään on niin kiehtova. Näitä esimerkkejähän löytyy palstalta pilvin pimein.
Omat parhaani ovat nousseet yli viiden sadan ja yksi yli tuhannenkin. Itse en juuri omia ketjujani väkisin kannattele. Saatan kyllä nostaa esiin, mutta jos näen, että tarina ei enää hengitä, niin annan sen kuolla pois. Itse en ole koskaan itseni kanssa keskustellut, mutta toki olen sellaista palstalla havainnut minäkin.
Minkäslaisesta kristallipallosta te olette näkevinänne keskusteluiden kävijät? :)
Vierailija kirjoitti:
Minkäslaisesta kristallipallosta te olette näkevinänne keskusteluiden kävijät? :)
Kyllä ammattilaiset toisensa tunnistaa ;)
Onko tämä jotenkin arka aihe, kun kukaan ei tunnu uskaltavan vastata, vaikka palsta suorastaan vilisee trollaajia?
ap
No keskustele itsesi kanssa.. Eiks se ole teille tyypillistä? Toivottavasti tajuat kuinka köyhää jossain on.. Omassa elämässäsi.. Jossain kohtaa aivotoiminnassasi.. Jossain on joku puute. Mutta älä anna häiritä keskustelua itsesi kanssa. Jatka toki rauhassa.
Olen keksinyt fiktiivisen pituuden ja painon. Voi sitä kommenttien ja vinkkien määrää!
Vierailija kirjoitti:
No keskustele itsesi kanssa.. Eiks se ole teille tyypillistä? Toivottavasti tajuat kuinka köyhää jossain on.. Omassa elämässäsi.. Jossain kohtaa aivotoiminnassasi.. Jossain on joku puute. Mutta älä anna häiritä keskustelua itsesi kanssa. Jatka toki rauhassa.
Mikäs tässä niin koville ottaa? Tein mielestäni asiallisen kysymyksen.
Koska trollailu pilaa hyviä keskusteluja... Joko ne on trolleja tai niiden vuoksi keskusteluja epäillään aina trolleiksi. Harmittaa se. Ihan ok jos näille olisi oma otsikkonsa.. Ihan hauskaa viihdettä jos ei oteta tosissaan. Mutta niiden olemassaolo pilaa sellaisia hetkiä kun joku jossain on tosissaan. Esimerkiksi tahtoisi keskustella jonkun kanssa.. Tarvitsisi apua... Tai on huolissaan ihmisestä jolla on vaikeaa ja koitan auttaa.. Ja sitten huomaankin että joku taas pilailee. Se on aika rankkaa viihdettä mielestäni. Kerran olin huolissani jostain yksinäisestä.. Ja vastasin kunnes joku nauroi että come on.. Se on vaan huvia, vitsiä. Niin kai.. Mutta ikävää on jos muusta ei iloa löydy. Mitäs kun joku todella tarvitsee apua ja saa vaan provohuutoja? Ei kolahda ehkä mutta pitäisi. Mä kaipaan maailmaa missä välitetään ja ymmärretään että näidenkin viestien takana on ihmisiä. -7-
Mä olen just sitä samaa mieltä, että tarina on tärkein. Siksi mun mielestä onkin sivuseikka, onko se tarina totta vai ei. Keskustellaanhan sitä kirjoista ja elokuvista, tai vaikka tv-sarjoista, ja nekin on ihan keksittyjä. Pidän aika naiveina näitä trollin huutajia, jotka ilmestyvät joka toiseen ketjuun. Kaikkihan sen tietää, so what!
Et ole yksi meistä, et ansaitse tietää ellet ole käynyt provokaattorin koulua mihin ei jonnet pääse.
Ps. Ei tarvitse kirjoittaa useampana persoonana tai vastata omiin vastauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tässä niin koville ottaa? Tein mielestäni asiallisen kysymyksen.
Mitä sä kyselet? Etkö sä sanonut olevasti perehtynyt aiheeseen?
Arvon ap, sävysi alentuva. Trollaus on taidetta, etkä sinä selvästi arvosta sitä. Et ansaitse kuulla ammattisalaisuuksiamme.
Vierailija kirjoitti:
Koska trollailu pilaa hyviä keskusteluja... Joko ne on trolleja tai niiden vuoksi keskusteluja epäillään aina trolleiksi. Harmittaa se. Ihan ok jos näille olisi oma otsikkonsa.. Ihan hauskaa viihdettä jos ei oteta tosissaan. Mutta niiden olemassaolo pilaa sellaisia hetkiä kun joku jossain on tosissaan. Esimerkiksi tahtoisi keskustella jonkun kanssa.. Tarvitsisi apua... Tai on huolissaan ihmisestä jolla on vaikeaa ja koitan auttaa.. Ja sitten huomaankin että joku taas pilailee. Se on aika rankkaa viihdettä mielestäni. Kerran olin huolissani jostain yksinäisestä.. Ja vastasin kunnes joku nauroi että come on.. Se on vaan huvia, vitsiä. Niin kai.. Mutta ikävää on jos muusta ei iloa löydy. Mitäs kun joku todella tarvitsee apua ja saa vaan provohuutoja? Ei kolahda ehkä mutta pitäisi. Mä kaipaan maailmaa missä välitetään ja ymmärretään että näidenkin viestien takana on ihmisiä. -7-
Välittämistä kannattaa hakea jostain muualta kuin av:lta. Täällä on paljon tyhmiä ihmisiä, ja suurin osa heistä on sitä ihan oikeasti, eivätkä trollaa. Trollaus on parhaimmillaan hyvin taidokasta, tavallinen vittuilu ei ole. Useimpiin ketjuihin tulee sitä vittuilua, suurin osa vastaajista on vittuilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin epäonnistunut trolli.
Voi minä niin ymmärrän sinua! Halaus :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välittämistä kannattaa hakea jostain muualta kuin av:lta. Täällä on paljon tyhmiä ihmisiä, ja suurin osa heistä on sitä ihan oikeasti, eivätkä trollaa. Trollaus on parhaimmillaan hyvin taidokasta, tavallinen vittuilu ei ole. Useimpiin ketjuihin tulee sitä vittuilua, suurin osa vastaajista on vittuilijoita.
Vittuiletko sinä nyt täällä kaikille? Ei ole kivaa tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen just sitä samaa mieltä, että tarina on tärkein. Siksi mun mielestä onkin sivuseikka, onko se tarina totta vai ei. Keskustellaanhan sitä kirjoista ja elokuvista, tai vaikka tv-sarjoista, ja nekin on ihan keksittyjä. Pidän aika naiveina näitä trollin huutajia, jotka ilmestyvät joka toiseen ketjuun. Kaikkihan sen tietää, so what!
Huvittavimpia ovat ne joilla on ihan hirveä kiihko päästä paljastamaan trolli, mielellään ensimmäisenä. Kai sekin on jotain kompensaatiota, jos ei muualla pääse pätemään ja menestymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittuiletko sinä nyt täällä kaikille? Ei ole kivaa tuollainen.
Ööh, en? Olen vain lukenut palstaa ja tehnyt huomiota. Taidat olla uusi täällä, jso et itse ole huomannut ilmiötä. :)
Se on ammattisalaisuus, jota paljasteta liittoon kuulumattomille.